Hjälp mig att få en bra pre-build till mitt pris (14k)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att få en bra pre-build till mitt pris (14k)

Tjena! nu är det dags för mig att köpa en dator och jag skulle helst inte vilja slösa bort mina ihop sparade pengar på något jag inte är helt hundra på.

Jag har från början tänkt mig en gaminglaptop, för smidighetens skull- men nu när det börjar närma sig börjar jag tänka på ifall det verkligen är värt? Jag kommer inte kunna uppgradera den i framtiden ifall jag skulle vilja det.

Jag har en budget på 14k, jag har redan inhandlat skärmar (27" Curved 144hz), mus, keyboard o.s.v nu fattas bara datorn.

Jag vill kunna streama och inte känna att jag behöver oroa mig över att datorn brinner upp & att jag droppar till 30fps när jag går igenom en explosion (ni förstår..).

Jag spelar för det mesta Vanguard, Warzone (CoD), Valorant, Battlefield o.s.v.. FPS Spel alltså. Men andra spel tillkommer såklart också.

Vad har jag för valmöjligheter? Vad skulle passa bäst? Hjälp mig SweClockers! Så jag inte tabbar mig med mina pengar.

Mvh Skye

Permalänk
Inaktiv

Största kruxet för dig är väl att hitta en rimlig GPU, eller en prebuild med rimlig GPU, av den enda anledningen så vill jag nästan rekommendera laptop ändå. Du får bra mer kräm för kostnaden i en laptop jämfört med en prebuild/bygga själv.

Exempelvis denna https://www.inet.se/produkt/1966003/lenovo-legion-5-15-6-ryze...

Gaminglaptops har kommit en bra väg sista åren.

Permalänk
Medlem

Komplett har Lenovo Legion med 3070 för 13.500:-, som jag själv funderar på…

https://www.komplett.se/product/1181570/gaming/speldator/barb...

Fråga hur vet man om det ingår Premium care eller inte, tex modellen hos komplett. Står garanti 24mån men inget mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

[...]Fråga hur vet man om det ingår Premium care, tex modellen hos komplett. Står garanti 24mån men inget mer

psref.lenovo.com kan man kolla upp nästan all info om Lenovo laptops, bara skriv in produktID/artikelnr i sökrutan (vänta en halv sekund så kommer produkten fram direkt under, så slipper man flera klick/steg).
Här är den du länkade från Komplett TL;DR ja, det ingår Premium Care.

De finns sjukt många olika varianter av Lenovos produkter (bl.a. eftersom de själva erbjuder personlig konfigurering) men de flesta leverantörerna skriver tyvärr inte ut all garantiinfo men alla skriver ut produktID i specifikationerna, så då kan man dubbelkolla på psref att allt är korrekt och om Premium Care ingår.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

psref.lenovo.com kan man kolla upp nästan all info om Lenovo laptops, bara skriv in produktID/artikelnr i sökrutan (vänta en halv sekund så kommer produkten fram direkt under, så slipper man flera klick/steg).
Här är den du länkade från Komplett TL;DR ja, det ingår Premium Care.

De finns sjukt många olika varianter av Lenovos produkter (bl.a. eftersom de själva erbjuder personlig konfigurering) men de flesta leverantörerna skriver tyvärr inte ut all garantiinfo men alla skriver ut produktID i specifikationerna, så då kan man dubbelkolla på psref att allt är korrekt och om Premium Care ingår.

Toppen tack, precis vad jag letade efter.
Så surt bara att jag precis tänkt beställa denna till mig och modellen under med 3060 till sonen för 10.990:-, men såklart har alla höjt priset på den till runt 13.000+.

Permalänk
Medlem

För de som är i köptankarna av en Legion 5 med 3060 och missade när de fanns för 10.990:- kan jag tipsa om att köpa via Lenovos egen hemsida, och testa rabattkoden TACK. Den gav mig 15% vilket ledde till ett pris på 10.600:- vilket kändes väldigt prisvärt. Borde även fungera för de som vill ha den värre modellen med R7 och 3070:- som då borde landa på 14.450:-.