Utbildningsval eller andra tips & tankar.

Permalänk
Medlem

Utbildningsval eller andra tips & tankar.

Jag tog 2019 examen från en webbutveckling-utbildning (inriktning CMS) men har dessvärre sedan dess inte arbetat med utvecklingen. Däremot har jag hållit igång min kunskaper rätt så bra och även blivit vassare på vissa delar.

Nu är det så att jag (och alla andra) har blivit uppsagda från min nuvarande arbetsplats och jag tänkte naturligt att jag ska ta steget in i utvecklingen på riktigt nu. Jag har fått tillgång till omställningsstöd, vilket innebär att får både en arbetscoach och upp till 15.000:- i stöd för att söka kurser/utbildningar.

Jag har egentligen på senare fastnat något mer för Front-end-utveckling och design, men tycker egentligen det mesta är stimulerande. Men då det är väldigt svårt att få jobb inom denna branch utan några direkta tidigare arbetslivserfarenheter (förutom LIA), så har jag tänkt att jag ska söka någon kortare utbildning/kurs för att stärka min position på marknanden.

Nu till frågan.
Jag har kollat på lite olika utbildningar, bland annat en React-kurs på 16v, sen UX/UI-kurs på 12v samt en C/C++ -utbildning på 16v med inriktning "inbyggda system" men har lite svårt att bestämma mig vad jag ska söka. Någon som har erfarenheter eller tips om bra utbildningar eller andra idéer.

Feel free to share!