Telenor streaming och Discovery+ Live, vad tycker ni om det?

Permalänk
Medlem

Telenor streaming och Discovery+ Live, vad tycker ni om det?

Idag kör jag med Canal Digital men jag tycker det börjar bli för dyrt för det lilla jag tittar på TV, 458 kr per månad.

Jag är totalt ointresserad av sport, filmer och dramaserier. Det jag älskar är dokumentärer och reality, typ sånt från Alaska.

För några månader sedan skaffade jag även Discovery+ för 79 kr per månad och gillar det verkligen men har nu funderingar på att byta till det för 149 per månad med live-TV. Någon som har det här och kan säga om allt finns kvar till senare, 7 dagar eller liknande, eller har jag missat det om jag inte tittar live?

Har även funderingar på att skaffa Telenor Stream Dokumentär & fakta för 49 kr i månaden. Hur långt bakåt kan man se där?

Då kan jag se alla kanaler jag är intresserad av + Viafree. Det skulle kosta 198 kr per månad och är mer rimligt än 458 per månad för att kanske titta en timme per dag och ibland inte en minut på flera veckor.

Ni som har erfarenhet av Discovery+ Live och Telenor streaming, fungerar det bra och hur långt bakåt kan man titta på det som nyligen gått live?

Permalänk
Medlem

Ringde Telenor under dagen då jag har ett familjeabonnemang hos dom. Ordnade med nya rabatter för telefonabonnemangen och då började han tala om Telenor Stream Stor.

Tecknade upp mig med en 12 månader rabatt för 149kr/mån där HBO Nordic ingår.

Ska bli intressant att se hur det fungerar. Slipper betala separat för HBO och jag får en hel del tv kanaler samt andra Play tjänster på köpet.

Enligt kundtjänsten så kommer en renodlad Samsung TV App släppas inom närmsta veckorna.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

För den som gillar dokumentärer kan det kanske vara intressant att kika på denna tjänst https://www.magellantv.com/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För den som gillar dokumentärer kan det kanske vara intressant att kika på denna tjänst https://www.magellantv.com/

Hur är utbudet & appen osv? Blev väldigt besviken över curiosity stream, sjukt litet utbud, gamla dokumentärer, krångligt navigera osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Hur är utbudet & appen osv? Blev väldigt besviken över curiosity stream, sjukt litet utbud, gamla dokumentärer, krångligt navigera osv.

Har inte hunnit testa tjänsten ännu faktiskt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Telenor Stream-appen är kass, tyvärr (navigera, spola fram/tillbaka, responsen på knapptryckningar t.ex). Själva kvalitén på streamingen eller utbudet har jag överlag inga problem med. Men det är spretigt med hur långt bakåt saker finns. Lyxfällans säsong 16,18,19, 20 och 29 är tillgängligt. Men när jag klickar på individuella säsonger så finns det enbart ett avsnitt per säsong, förutom senaste säsongen som har de två senaste avsnitten ute.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Magellan ser riktigt intressant ut, men det har fått väldigt dåliga recensioner ser jag.

Har även funderat på Boxer flex 8 nu, verkar ju super när man kan välja de kanaler man vill ha. Men en kompis har haft Boxer, han sa att de byter och tar bort kanaler hur som helst så han sa upp det, har ni några erfarenheter av Boxer?

Permalänk
Medlem

Telenor Stream är frustrerande dåligt

Någon som testat om Telenor Stream funkar i webbläsaren på ps4 eller ps5?

Har testat allt möjligt och kan säga att det är under all kritik. Det funkar någorlunda i appen på iPhone/Android samt i webbläsare på PC/MAC men det är ofta det laggar och stängs av så att man får hoppa fram dit man var igen vilket inte heller står iallafall när man spelar live TV (avsnitt via HBO osv funkar lite bättre men finns gott om utrymme för förbättringar även där.

Har försökt använda det som ett alternativ till antennkabeln som ligger o skräpar längst väggkanten till andra sidan vardagsrummet (svårmöblerad planlösning) men börjar tappa hoppet nu... Det finns ingen app till Samsung TV, köpte en LG Oled för några månader sen men samma sak där, försökte logga in via webbläsaren på både Samsung och LG men sidan laggar ihop direkt.

Casta via iPaden via AirPlay laggar något fruktansvärt iallafall med mina gamla iPad Air och iPhone 6, är inte mycket för Apple men ska testa med tjejens iPhone 12 någon dag och meddela om det funkar bättre men man vill ju kunna titta på TV utan hennes mobil...
Android mobil samt PC till chromecast funkar rätt bra men fortfarande drygt att behöva köpa en chromacast och låsa upp mobilen till TVn när man har ”smart” TV...

Funderar på någon laptop/mini PC eller android enhet med trådlöst tangentbord och musplatta till HDMI som lösning men ska man verkligen behöva gå så långt?

Någon som har några tips?

Nu råkar vi ha tjänsten gratis via tjejens jobb men jag skulle aldrig rekommendera någon att betala för den här skiten...

Jag har inte lagt märke till en ända förbättring under de två åren vi haft tjänsten heller, man kunde ju tro att de kanske skulle göra något åt problemen men icke. Telenor verkar inte bry sig det minsta om hur dålig tjänst de levererar.

Permalänk
Medlem

Jag upplever Telenor Stream svajjig. Tittar jag på ett program via tv-tablån så pendlar upplösningen något djävulskt, som att den buffrar titt som tätt. Jag har 250/250 o inga störningar, ska dock tilläggas att jag kör via Apple-tv o wifi.

Någon annan som upplever samma sak?