Få mina diskreta Javascript att fungera på statisk hemsida

Permalänk

Få mina diskreta Javascript att fungera på statisk hemsida

Hej! Jag skulle behöva hjälp med att förstå hur jag får mina diskreta DOM-script att fungera på en statisk hemsida.

Jag har fått ihop den statiska sidan med CSS och allt. Problemet ligger nu i att jag inte förstår hur jag får mina script att fungera. Det handlar om två script - ett som visar datum och tid för när sidan laddades och ett som är en knapp som ändrar en tillhörande text när man klickar på den.

Jag hittar ingenting på nätet, kanske för jag har svårt att veta vad jag ska söka på. Någon som kan hjälpa med att hitta en bra förklaring??

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du får nog börja med att visa hur din kod ser ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Om det är enkla javascript-grejer som du beskriver det skulle jag rekommendera dig att titta på JQuery. Det förenklar såna här saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Om det är enkla javascript-grejer som du beskriver det skulle jag rekommendera dig att titta på JQuery. Det förenklar såna här saker.

Om det är enkla grejer, varför inte skriva det själv och slippa ta in hela jQuery-libet?

Permalänk
Medlem

Javascript går att köra direkt i htmlkoden med rätt taggar. Klicka på knappen då får du göra en onclickfunktion på densom ändrar texten

Permalänk
Medlem

Jag tycker det räcker med att börja nysta här, det är användbart på TS båda problem.
https://www.w3schools.com/jsref/prop_html_innerhtml.asp