Overwatch 2 i betaversion anländer i slutet av april

Permalänk
Melding Plague

Overwatch 2 i betaversion anländer i slutet av april

Efter många förseningar utlovas ny hjälte och fyra nya kartor, samt ett nytt spelläge bland de nya finesserna i den stundande betaversionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, tagit sådan jävla tid för dem. Men spelet lär väl inte ens släppas i år?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Nice, tagit sådan jävla tid för dem. Men spelet lär väl inte ens släppas i år?

Är det beta nu i April så släpps spelet säkert efter sommaren. Sent September kanske.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Så Overwatch 1.5 alltså fast du får köpa det på nytt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Låter som en uppdatering endast? Vad är det som gör detta till ett nytt spel snarare än en update?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Låter som en uppdatering endast? Vad är det som gör detta till ett nytt spel snarare än en update?

Att du måste betala fullt pris igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Att du måste betala fullt pris igen.

Var inte meningen först att de som redan äger Overwatch skulle få det gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Var inte meningen först att de som redan äger Overwatch skulle få det gratis?

Var väl nått att du kan spela gamla banor tillsammans men folk som har Overwatch 2 eller nått sånt? Kommer inte ihåg, känns som det va 10 år sen de annonserade spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Var inte meningen först att de som redan äger Overwatch skulle få det gratis?

Du kommer kunna spela med folk som har Overwatch 2, men du kommer inte kunna spela alla nya heros eller nåt sånt tror jag det var.

_____________

Grundutvecklarna till Overwatch ville inte ha ett Overwatch 2. Skyll på Bobby.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Var väl nått att du kan spela gamla banor tillsammans men folk som har Overwatch 2 eller nått sånt? Kommer inte ihåg, känns som det va 10 år sen de annonserade spelet.

Sent 2019 men ja känns som en evighet sen. Overwatc 2(.0) känns så jävulskt ointressant dock att man lika gärna kan glömma bort det innan det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du kommer kunna spela med folk som har Overwatch 2, men du kommer inte kunna spela alla nya heros eller nåt sånt tror jag det var.

_____________

Grundutvecklarna till Overwatch ville inte ha ett Overwatch 2. Skyll på Bobby.

De har tidigare sagt att det bara är PVE delen som kmr kosta. Alltså alla som äger overwatch får tillgång till allt nytt pvp material.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Detta känns lika hett som mormor i en bikini. Dags för blizzard att bryta sig loss från Activision och börja göra lite kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Detta känns lika hett som mormor i en bikini. Dags för blizzard att bryta sig loss från Activision och börja göra lite kvalitet.

Blizzard är ju inget fint bolag heller, tror inte det gör någon större skillnad.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Detta känns lika hett som mormor i en bikini. Dags för blizzard att bryta sig loss från Activision och börja göra lite kvalitet.

Det är nog inga speciella talanger kvar på Blizzard, är jag rädd. Mike Morhaime lämnade 2018, och det var i den vevan de flesta av de gamla talangerna valde att gå vidare.

När jag googlade honom för att se exakt när han lämnade, såg jag att han startade en ny studio vid namn Dreamhaven 2020. Har anställt en del gamla Blizzard-utvecklare också. Kan bli intressant.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du kommer kunna spela med folk som har Overwatch 2, men du kommer inte kunna spela alla nya heros eller nåt sånt tror jag det var.

_____________

Grundutvecklarna till Overwatch ville inte ha ett Overwatch 2. Skyll på Bobby.

då låter det som att Overwatch 2 är en expansion snarare än ett nytt spel.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

då låter det som att Overwatch 2 är en expansion snarare än ett nytt spel.

Japp, och det var antagligen det det skulle ha varit från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Detta känns lika hett som mormor i en bikini. Dags för blizzard att bryta sig loss från Activision och börja göra lite kvalitet.

Det finns mormödrar som är under 40, jag ser fram emot det Förhoppningsvis kommer mycket att ändras och/eller gå tillbaka mer som det var för några år sen, innan Bobby förstörde allt, nu när Microsoft tar över.

Permalänk
Medlem

Sålänge dom inte nerfar min hamster så är jag taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Blizzard är ju inget fint bolag heller, tror inte det gör någon större skillnad.

Ne dom har verkligen gått ner sig. Är väl jag som är nostalgisk och vill ha tillbaka mitt blizzard som släppte alla goa spel på nittiotalet.

Skrivet av mpat:

Det är nog inga speciella talanger kvar på Blizzard, är jag rädd. Mike Morhaime lämnade 2018, och det var i den vevan de flesta av de gamla talangerna valde att gå vidare.

När jag googlade honom för att se exakt när han lämnade, såg jag att han startade en ny studio vid namn Dreamhaven 2020. Har anställt en del gamla Blizzard-utvecklare också. Kan bli intressant.

Just ja tack för påminnelsen!

Skrivet av m4gnify:

Det finns mormödrar som är under 40, jag ser fram emot det Förhoppningsvis kommer mycket att ändras och/eller gå tillbaka mer som det var för några år sen, innan Bobby förstörde allt, nu när Microsoft tar över.

För dom är så många och det precis det man tänker på när nån säger mormor? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Detta känns lika hett som mormor i en bikini. Dags för blizzard att bryta sig loss från Activision och börja göra lite kvalitet.

Hur het är mormor? Kanske en ung och välbevarad skönhet 😉

Dagarna av kvalitet nu är det pengar dom suktar efter och skiter i vad dom släpper så länge pengarna ramlar in.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur het är mormor? Kanske en ung och välbevarad skönhet 😉

Dagarna av kvalitet nu är det pengar dom suktar efter och skiter i vad dom släpper så länge pengarna ramlar in.

Ja om det är det du får upp i huvudet när nån säger mormor så visst, men skulle chansa på att majoriteten får upp en helt annan bild 👍

Håller med, men så synd på ett företag som har så bra IPn. Jaja får hoppas åtta bliz 2.0 gör bättre ifrån sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Ja om det är det du får upp i huvudet när nån säger mormor så visst, men skulle chansa på att majoriteten får upp en helt annan bild 👍

Håller med, men så synd på ett företag som har så bra IPn. Jaja får hoppas åtta bliz 2.0 gör bättre ifrån sig.

😁

Tyvärr är det många företag som dessvärre förstör sina bra saker.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.