Permalänk

hur ere med volt till CPU:n

hej...
har hört att om man kör mycke vcore till CPU:n tex i original hastiget dvs 166x11 som jag har.. och att sen efter det kan man köra lägre vcore till CPU:n än original... original ligger på 1.65... stämmer detta eller att det funkar köra lägre vcore sen...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Inaktiv

Jag kör min vcore på 1.50 för att sänka temperaturen för både systemet och cpu:n, har en Barton 2500+ som jag kör på orginal 166x11

Permalänk
Medlem

Du snackar om att bränna in din cpu vissa säger att det funkar andra inte jag tänker inte uttala mig i frågan men jag har ändå gjort det.

Det hela handlar om att du ska klocka ner din cpu först så att du kan kräma ut så många V som möjligt och fortfarande ligga på en behaglig temp sedan ska du köra typ toast, prime gärna något mer så att du verkligen utnyttjar varenda liten % av din cpu i x antal timmar, 42 timmar brukar man säga men gärna längre tid. Efter all denna möda så säger vissa att de kan klocka sina prosessorer högre och att den går bättre på lägre volt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
Du snackar om att bränna in din cpu vissa säger att det funkar andra inte jag tänker inte uttala mig i frågan men jag har ändå gjort det.

Det hela handlar om att du ska klocka ner din cpu först så att du kan kräma ut så många V som möjligt och fortfarande ligga på en behaglig temp sedan ska du köra typ toast, prime gärna något mer så att du verkligen utnyttjar varenda liten % av din cpu i x antal timmar, 42 timmar brukar man säga men gärna längre tid. Efter all denna möda så säger vissa att de kan klocka sina prosessorer högre och att den går bättre på lägre volt.

oki.. tack.. det va det jag ville veta.. ska testa... tack lasseTM

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -