Reservtangenter till Macbook Pro 2014 15" (1398)

Permalänk
Medlem

Reservtangenter till Macbook Pro 2014 15" (1398)

Hej,

Jag behöver byta en enter-tangent på min laptop eftersom det "metall-U" som delvis håller knappen på plats lossnar från tangenten hela tiden (Länkar bilder). Jag köpte ett reservtangentbord från en återförsäljare men på det var det varken rätt brytare eller tangent. Enter-tangenten passade således inte original-tangentbordet. Jag vill helst inte byta tangentbord då det är en förhållandevis komplicerad process som känns än mer omotiverad när tangentbordet fortfarande fungerar bra.

Vet någon av er var man kan få tag på originaldelar till Macbook? Kan man vända sig till exempelvis Mac forum eller liknande? För det är inte så att någon av er där ute råkar sitta på en trasig Macbook Pro 15" Mid 2013 - Mid 2015 som går att slakta (betalar såklart för besväret)?

Permalänk
Medlem

Är det samma tangentbord på 13" eller skiljer de sig åt? Har en MBP 13" 2015 Early i skrotlådan på kontoret.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Är det samma tangentbord på 13" eller skiljer de sig åt? Har en MBP 13" 2015 Early i skrotlådan på kontoret.

Hej,

Jag tror inte att tangentbordet är detsamma men det kan vara så att tangenten och brytaren ser likadana ut. Det är inte så att du har möjlighet att försiktigt pilla bort knappen och ta kort? Jag kan ersätta dig för besväret så klart.

/Linus

Permalänk
Medlem

Här exempelvis:

https://www.replacementlaptopkeys.com/apple-macbook-pro-lapto...

Bara att googla runt lite, det finns ett par som säljer dem.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Här exempelvis:

https://www.replacementlaptopkeys.com/apple-macbook-pro-lapto...

Bara att googla runt lite, det finns ett par som säljer dem.

Tack! Jag såg att de sålde men jag tänkte att jag skulle kolla i Sverige först. Då kanske man slipper att beställa från Amerikat. Tack för tipset iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Tack! Jag såg att de sålde men jag tänkte att jag skulle kolla i Sverige först. Då kanske man slipper att beställa från Amerikat. Tack för tipset iallafall.

Vet att det finns andra, men det var den jag hittade nu. Frakten är $2.50, så det är inget att bråka om där.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Vet att det finns andra, men det var den jag hittade nu. Frakten är $2.50, så det är inget att bråka om där.

Jasså? Nä, det har du rätt i. Är ju i sådana fall ett väldigt bra alternativ ifall jag inte skulle hitta något här.