Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

3x 12 alltså?
Fungerade det att konvertera det till Ultimate? Tidigare vill jag minnas att det resulterade i 37 månader, vilket automatiskt nekades då det var för lång prenumerationstid, så man fick vänta en månad och prova igen.

Hej!

Det fungerade. Jag visste inte om det där med extra månader så jag bara körde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snörök:

Hej!

Det fungerade. Jag visste inte om det där med extra månader så jag bara körde.

Fast till 25/2-25 är ju inte 36 månader och andra sidan. Det blev 34, skumt att det blev så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Fast till 25/2-25 är ju inte 36 månader och andra sidan. Det blev 34, skumt att det blev så

Hej igen...

Det är jag som inte kan uttrycka mig ordentligt.

Korrekt ska vara 2025-04-25 dvs 36 månader plus några dagar...

Nästa debitering 25 april 2025

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, behöver man en xbox för att lösa in "xbox live gold" eller räcker det med en pc?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Snabb fråga, behöver man en xbox för att lösa in "xbox live gold" eller räcker det med en pc?

Lös in koderna här: https://account.microsoft.com/billing/redeem

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Såja, tre nya år. Blev billigare med vpn.
Konverterat för 10 kr tidigare så nu blev det 135 kr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Köpte 2*12 + 1*3 svenska från livekort, gav 36 månader (genom att slå av recurring billing etc) och uppgraderade till ultimate till en totalkostnad kring tusenlappen. Tackar för tipset! ^_^

Permalänk
Medlem

Köpte 2*12 + 1*6 men fick levererat som en massa 3-månaders-koder. Slog in allihopa och slog av recurring mellan varje. Lyckades inte slå in den sista koden då det då skulle överskrida max antal. Fick dock ända till den 30 juli 2025 så man får väl vara nöjd ändå Antar att jag inte kan göra nåt med den sista koden. Eller går det att spara den ända tills prenumerationen går ut?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Köpte 2*12 + 1*6 men fick levererat som en massa 3-månaders-koder. Slog in allihopa och slog av recurring mellan varje. Lyckades inte slå in den sista koden då det då skulle överskrida max antal. Fick dock ända till den 30 juli 2025 så man får väl vara nöjd ändå Antar att jag inte kan göra nåt med den sista koden. Eller går det att spara den ända tills prenumerationen går ut?

Du kan sälja eller ge bort den eller spara den och använda igen år 2025 efter din nuvarande prem gått ut, förutsatt att man fortfarande kan göra såhär då. Men det gick för tre år sedan, vilket talar för att det nog går om tre år…

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

Hej!

Någon som provat med denna? https://livekort.se/sv/xbox-live-12-months

Har inte tidigare handlad på denna sidan, är den ok?

Visa signatur

B550 | 5800x | NH-D15 | 32gb 3600mhz | RTX3070
KC 2500 2tb | Gx 850w | Meshify 2 compact
LG 34GN850 | Varmilo MA105 ec rose | Xtrfy M4

Permalänk
Medlem

Hur väl fungerar PC Game Pass idag?
Har hört utsagor om enorma problem med det på PC där ens windows-installation blir förstörd och av spel som inte går att avinstallera. Hört också att vissa spel kan ha buggar då det inte är samma version på spelen som till konsol eller Steam.

Huvudtråd med felrapporteringar som uppdateras konstant:
(ca 46% har aldrig haft problem)
https://www.resetera.com/threads/gamepass-pc-is-a-ticking-tim...

https://www.resetera.com/threads/ive-spent-more-time-dealing-...
https://www.resetera.com/threads/why-are-game-pass-versions-o...
https://www.resetera.com/threads/why-is-microsofts-game-pass-...
https://www.resetera.com/threads/gamepass-pc-bug-help-please....

Fungerar DualShock 4 eller DualSense felfritt med alla spel på Game Pass PC? Vet att det ska fungera men hört att vissa spel ändå inte fungerar väl men att man kan behöva köra DS4Win.

Iofs har jag lyckts få tag på en till dator så jag skulle kunna viga den åt PC Game Pass.

Skrivet av M00rtin:

Är det här den "officiella" gamepass tråden för pc?

jag behöver hjälp. Jag har skitsvårt att hitta var filerna till spelen jag installerar via gamepass tar vägen. köpte en ny ssd 1tb för just få plats med mer spel via gampass och steam. med steam hittar man ju enkelt....men vart fasen håller gamepass spelen hus när de installeras?

sen verkar de något skumt med installationerna då de spel jag installerat (doom och my time at portia) tar fasen bra mkt mer lagring än det som sägs via xbox appen. och upp över det- de verkar som att lagring läggs både på den lagringsenhet som xbox och windows är installerad på????? även fast man valt en annan hårdisk att installera spelen på...

Hur gick det för dig? Vad jag har hört så är det så att PC Game Pass alltid installerar spelen på C: även om man angett en annan lagringsplats. Resultatet blir då att man får dubbla installationer. Men man får läsa på mer i Game Pass is a Ticking Bomb-tråden på Resetera för att hänga med, men jag vågar fan inte testa det ännu.

Lade till relevanta länkar
Permalänk
Medlem

När man går till Game pass sidan på Microsoft Store så finns erbjudande för 3månader för 10kr. När man loggar in så försvinner erbjudandet för Xbox och endast PC är kvar. Är det så för er andra också?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Finns många saker med xbox launchern som är riktigt dåliga på pc. Att söka och filtrera efter spel är skrattretande dåligt.

Skrivet av Peite:

Hur väl fungerar PC Game Pass idag?
Har hört utsagor om enorma problem med det på PC där ens windows-installation blir förstörd

Har inte hänt mig iaf

Skrivet av Peite:

och av spel som inte går att avinstallera.

Detta har hänt mig att det inte gick att avinstallera via xbox launchern. Däremot var det inga problem att avinstallera på traditionellt vis via kontrollpanelen.

Skrivet av Peite:

Vad jag har hört så är det så att PC Game Pass alltid installerar spelen på C: även om man angett en annan lagringsplats.

Alla mina gamepass spel finns enbart på den disk jag angett som installationsplats. Dock så kan du inte som tex i Steam välja olika platser för olika spel. Vilket egentligen bara är ett problem om disken blir full och du inte vill avinstallera något annat.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavianen:

Hej!

Någon som provat med denna? https://livekort.se/sv/xbox-live-12-months

Har inte tidigare handlad på denna sidan, är den ok?

Jag köpte "Xbox Live Gold 12 månader TURKIET" från den sidan i går. Fungerade alldeles utmärkt.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

När man går till Game pass sidan på Microsoft Store så finns erbjudande för 3månader för 10kr. När man loggar in så försvinner erbjudandet för Xbox och endast PC är kvar. Är det så för er andra också?

Har du utnyttjat erbjudandet tidigare på Xbox? Tror bara man kan göra det en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Har du utnyttjat erbjudandet tidigare på Xbox? Tror bara man kan göra det en gång.

Hm det kan jag ha gjort 😭

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Skrivet av Mirialia:

Hm det kan jag ha gjort 😭

Och konvertering från live gold fungerar fast det kostar 150 kr om man utnyttjat 10 kr tidigare.

10 kr för 3 mån kanske dyker upp i helgen då spelshowen för Xbox visas. De vill säkert dra in folk till GP då.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Nope. Räcker bara med att goldet går ut så kan du utnyttja det igen. Så gjorde jag iaf.

Permalänk
Medlem

Hej! Stämmer det att man kan köpa 2 st 12 mån + 1 st 6 mån, slå av recurring billing efter varje, och sedan använda Game Pass Ultimate-erbjudandet och få ytterligare 3 månader på det och därmed landa på 36 månader totalt? Eller blir det bara 34 månader då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

slå av recurring billing efter varje

recurring billing är buggigt. Lyckats inte med det på xbox för tre år sedan, men någon enstaka gång med office kod.
Vet inte om det finns någon logik bakom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EmilDahl:

Hej! Stämmer det att man kan köpa 2 st 12 mån + 1 st 6 mån, slå av recurring billing efter varje, och sedan använda Game Pass Ultimate-erbjudandet och få ytterligare 3 månader på det och därmed landa på 36 månader totalt? Eller blir det bara 34 månader då?

Jag gjorde 12+12+3+3 häromdagen. Det var bara på tremånaders som jag blev erbjuden en extra månad om jag slog på recurring billing igen. Så totalt blev det (1+2)+12x2+(3+1)x2=35 månader.

Permalänk
Medlem

Hej! Min kompis har nu löst in 8 st 3 mån med recurring billing efter varje och ligger nu på 32 månader Xbox Live Guld. Ska han hoppa på Game Pass Ultimate redan nu eller köpa en till 3 mån (+1) och ha 36 mån Xbox Live Guld och sedan hoppa på Game Pass Ultimate?

EDIT: Sorry jag skulle ha läst tidigare meddelanden. Han hoppade på Game Pass Ultimate efter 32 mån och landade då på totalt 35 månader Game Pass Ultimate. 610kr totalt och en månadssumma på 17,21 kr. 87% rabatt. Helt fantastiskt. Bästa dealen inom gaming utan tvekan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Jag gjorde 12+12+3+3 häromdagen. Det var bara på tremånaders som jag blev erbjuden en extra månad om jag slog på recurring billing igen. Så totalt blev det (1+2)+12x2+(3+1)x2=35 månader.

Körde samma, funka kanon!

Permalänk
Medlem

Hej, vet ni om det fungerar om man tidigare har använt samma erbjudandet på sitt konto?
Har haft Ultimate erbjudandet på mitt konto, men det gick ut nu i mars i år och ser att jag nu blir debiterad normal kostnad på 135kr per månad.
Har nästa debitering 18 juni, om jag stänger av återkommande fakturering tror ni då att erbjudandet kommer att fungera igen?
Eller bör jag skapa ett nytt konto för att vara säker?

Ni som kört Turkiska koder ifrån Livekort, vilken VPN har ni använt?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ledde74:

Hej, vet ni om det fungerar om man tidigare har använt samma erbjudandet på sitt konto?
Har haft Ultimate erbjudandet på mitt konto, men det gick ut nu i mars i år och ser att jag nu blir debiterad normal kostnad på 135kr per månad.
Har nästa debitering 18 juni, om jag stänger av återkommande fakturering tror ni då att erbjudandet kommer att fungera igen?
Eller bör jag skapa ett nytt konto för att vara säker?

Ni som kört Turkiska koder ifrån Livekort, vilken VPN har ni använt?

Jag har kört med Private Internet Access, hade redan ett abonnemang där och de hade knutpunkter i bland annat Turkiet… så, enkelt val.

Men lär funka med vilken som helst bara du går via Turkiet 🇹🇷 liksom.
Vet inte om det finns några gratisalternativ ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Köpte 2 st 12 månaders live gold från livekort.se. Fick dessa som 8 st 3-månaders, kunde därmed få 8 st extramånader om jag hade haft mer tålamod, men då det var så segt så trodde jag det inte fungerade innan jag lät sidan arbeta lite längre med sista hälften av koderna. Fick totalt 28 månader gold för 590:- (world wide koder så ingen vpn nödvändigt) sedan uppgraderade jag till Ultimate för 10:- som också gav 3 månader till. Fick därmed 31 månader Ultimate för 600:-, eller under 20:- per månad. Tror enbart gratisspelen från Epic slår detta rent värdemässigt.

Permalänk
Medlem

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

För 36 månaders Game Pass Ultimate:
1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
2. Lös in en kod på http://redeem.microsoft.com/
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

(36 månader är max, allt över detta kommer ej att konverteras)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Hej. Reggad mig enbart eftersom jag stör mig på att ingen tipsar om det billigaste sättet. Jag ska visa hur ni kommer undan billigast möjligast.

För 36 månaders Game Pass Ultimate:
1. Köp 9 st 3-månaderskoder på följande länk (ca 65kr styck. Det kan även finnas rabattkoder att använda, se punkt 7) https://www.eneba.com/gb/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...
2. Lös in en kod på http://redeem.microsoft.com/
3. Varje gång du löser in en kod får du 1 månad gratis om du låter automatisk förnyelse vara på.
4. Gå till https://account.microsoft.com/services och avbryt automatisk förnyelse/prenumeration.
5. Gör om steg 2-4 tills du angett alla koder. Du har nu 27+9=36 månader Xbox Live Gold.
6. Uppgradera sedan ditt Xbox Live Gold till Game Pass Ultimate. Detta betyder att du lägger på en månadskostnad på 135kr efter att dina 36 månader har passerat, men du kan avbryta prenumerationen på en gång.
7. Du har nu 36 månaders Game Pass Ultimate för 585kr! (Ofta finns det rabattkoder att hitta för att komma ännu billigare undan, jag fick 10% rabatt med denna men annars är det bara att googla: 6nm7u6AKS )

(36 månader är max, allt över detta kommer ej att konverteras)

Gjorde precis detta också, fick totalt 38 månader för 56 EUR (600 kr).

9x 3-mån Live Gold för 6 EUR eneba.com
9x 1 mån bonus
1x Game Pass Ultimate 1 mån för 1 EUR, inkl
1x 2 mån bonus

Allt detta går att göra utan VPN i Sverige. Har läst att ibland får man inte bonusmånaden vid automatisk förnyelse, och det kan variera beroende på reseller. Mina koder var från RareGame.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

9x 3-mån Live Gold för 6 EUR eneba.com

Mina koder var från RareGame.

Vad menas med detta? Vem levererar koderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamepass:

Funkar det om man redan har PC Game Pass?

Edit: Funkade fint. Tack för tipset

Edit 2: Smartare att avsluta sitt Game Pass innan (jag fick 10:- erbjudandet igen då).

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA