Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fick hem en robotdammsugare som var använd tre gånger. Snabb affär, jag frågade inte om något särskilt. När jag får hem den får jag börja rengöra det första jag gör tycker ni detta är okej? Rengör man inte en produkt innan man säljer? Kliar i hela halsen för katthåret. Jag reklamerade då säljaren inte skickade med rengöringsborsten och det gick inte få rent. Även kartong och manual saknades.

<Uppladdad bildlänk>

Tycker ni detta är okej? Brukar inte handla begagnat mer än på SweClockers så jag har ingen erfarenhet av något annat. Tack.

Jag har 2st katter och samma dammsugare hemma. Det där är mer än 3gånger som den körts.

Får jag gissa så var väl säljaren inte nöjd med dammsugaren efter kört med den ett tag. Och ja det är ju inte konstigt om det är så mycket hår och damm som satt fast där under. Att personen sen dessutom anklagar dig för att ha skruvat isär dammsugaren när det ingår i ”vanlig rengöring” eller vad man ska säga så stärker det ännu mer att personen inte läst manualen om hur man rengör dammsugaren.

Men ja nä det är nog inte mycket att göra. Tråkigt så klart om du är allergisk/känslig. Hoppas fick den för ett bra pris 😊 jag är super nöjd (och har till och med köpt en till så jag har en till varje våningsplan)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Jag har 2st katter och samma dammsugare hemma. Det där är mer än 3gånger som den körts.

Får jag gissa så var väl säljaren inte nöjd med dammsugaren efter kört med den ett tag. Och ja det är ju inte konstigt om det är så mycket hår och damm som satt fast där under. Att personen sen dessutom anklagar dig för att ha skruvat isär dammsugaren när det ingårsp i ”vanlig rengöring” eller vad man ska säga så stärker det ännu mer att personen inte läst manualen om hur man rengör dammsugaren.

Men ja nä det är nog inte mycket att göra. Tråkigt så klart om du är allergisk/känslig. Hoppas fick den för ett bra pris 😊 jag är super nöjd (och har till och med köpt en till så jag har en till varje våningsplan)

Jag kommer köpa en annan eller likadan robotdammsugare så inga problem. För mig spelar priser ingen roll. Hon erbjöd mig ett lägre pris men jag vägrade. Man gör inte så, skickar en dammsugare full med katthår. Det var riktigt äckligt.

Men jag tror blocket är på hennes sida, vi får se.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Jag kommer köpa en annan eller likadan robotdammsugare så inga problem. För mig spelar priser ingen roll. Hon erbjöd mig ett lägre pris men jag vägrade. Man gör inte så, skickar en dammsugare full med katthår. Det var riktigt äckligt.

Men jag tror blocket är på hennes sida, vi får se.

Sannolikt ja då den inte är trasig.

Om du inte specifikt frågade säljaren om den var rengjord och hon (uppenbarligen) ljög.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Sannolikt ja då den inte är trasig.

Om du inte specifikt frågade säljaren om den var rengjord och hon (uppenbarligen) ljög.

Precis, jag frågade inte. Bättre att handla här på SWEC, inte varit något problem hittils.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Vad Kommer det att innebära att blocket släppt betalningen för annonser på bla elektronik, har redan sett en ökning av scammers, 3080-3080Ti för 6-7,5k, komplett dator med 3070 för 8000:- samt lite annat på bara några få dagar, oavsett identifiering via bankid så verkar inte scammers dra sig från att använda sin egen identitet för att lura folk, helt sjukt!

Permalänk
Medlem

”Världens bästa”, ”rea på 70%”, ”bristen på handledare”…Herregud.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/asus_varsting_gaming_laptop_och_e_sport_setup__nypris_40000/101215284

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

”Världens bästa”, ”rea på 70%”, ”bristen på handledare”…Herregud.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/asus_varsting_gaming_laptop_och_e_sport_setup__nypris_40000/101215284

Inte lite provocerad man blir av dessa trattar...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Hur är denna uträkning gjord?

NVIDIA® GeForce GTX 1080 ASUS LIMITED ED, 8GB GDDR5X RAM. Dubbelt så mycket
RAM som i ett standard 1080 kort. Och detta grafikkortet slår ett RTX 3060 och
presterar identiskt som ett Geforce RTX 3070 grafikkort

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Avstängd

Framtidssäkrad.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fick hem en robotdammsugare som var använd tre gånger. Snabb affär, jag frågade inte om något särskilt. När jag får hem den får jag börja rengöra det första jag gör tycker ni detta är okej? Rengör man inte en produkt innan man säljer? Kliar i hela halsen för katthåret. Jag reklamerade då säljaren inte skickade med rengöringsborsten och det gick inte få rent. Även kartong och manual saknades.

<Uppladdad bildlänk>

Tycker ni detta är okej? Brukar inte handla begagnat mer än på SweClockers så jag har ingen erfarenhet av något annat. Tack.

Fyfan... det är därför jag handlar mest på tradera. Misssköter sig nån och vägrar ta sitt ansvar skriver jag det i omdömet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

<Uppladdad bildlänk>

Framtidssäkrad.

Den hade en realese 2017 har jag för mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osby0479:

Den hade en realese 2017 har jag för mig

Jag syftade mest på att spara bild på annonsen de länkade

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Fick hem en robotdammsugare som var använd tre gånger. Snabb affär, jag frågade inte om något särskilt. När jag får hem den får jag börja rengöra det första jag gör tycker ni detta är okej? Rengör man inte en produkt innan man säljer? Kliar i hela halsen för katthåret. Jag reklamerade då säljaren inte skickade med rengöringsborsten och det gick inte få rent. Även kartong och manual saknades.

<Uppladdad bildlänk>

Tycker ni detta är okej? Brukar inte handla begagnat mer än på SweClockers så jag har ingen erfarenhet av något annat. Tack.

Jag fick idag meddelande från Blocket att jag kan skicka tillbaka robotdammsugaren och jag får full betalning.

Bra gjort av Blocket!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Här kan det gå undan så skynda medan tid är. Ni behöver inte tacka mig för tipset.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/grafikkort_geforce_2080_super_nyskick/101256799

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Här kan det gå undan så skynda medan tid är. Ni behöver inte tacka mig för tipset.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/grafikkort_geforce_2080_super_nyskick/101256799

Ingen hjärt- och lungräddning dock.. pass

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Här kan det gå undan så skynda medan tid är. Ni behöver inte tacka mig för tipset.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/grafikkort_geforce_2080_super_nyskick/101256799

Får ont i magen över tanken på att nån köper det där, och sen slögooglar lite en sen kväll och ramlar över insikten att de kunde köpt ett sprillans nytt 3060 Ti med butiksgaranti, och haft två tusen spänn över. Den hjärtattacken vill man inte vara med om. Och sen att kortjäveln inte fixar lite hjärt-lungräddning på det...

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Jag fick idag meddelande från Blocket att jag kan skicka tillbaka robotdammsugaren och jag får full betalning.

Bra gjort av Blocket!

Hon kommer säkert försöka scamma dig nu, och säga att paketet va tomt eller att den kom söndrig.

Permalänk
Skrivet av Stradale1:

Hon kommer säkert försöka scamma dig nu, och säga att paketet va tomt eller att den kom söndrig.

Ja jag vet. Hon sa jag tagit isär den och att garantin inte gäller längre osv osv. Så trött på folk som inte är ärliga. Hon kommer väl inte hämta ut den. Hon svarade inte ens på meddelandet jag skickade.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Det här tar väl priset, påhittade komponenter och en bild på ingenting.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/nvedia_rtx4000gt3rs/1...

Permalänk
Skrivet av Styler:

Det här tar väl priset, påhittade komponenter och en bild på ingenting.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/nvedia_rtx4000gt3rs/1...

Bland det roligaste jag läst!

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av BMac:

Särskrivningen är grotesk.

“åxå” <— Tror hans svenskalärare dog där….

Skrivet av Tom76:

Här kan det gå undan så skynda medan tid är. Ni behöver inte tacka mig för tipset.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/grafikkort_geforce_2080_super_nyskick/101256799

Det gör vi inte heller 😁
Nypris för 2 år gamla grejer….jaja det e ju standard känns det som….

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Stradale1:

Hon kommer säkert försöka scamma dig nu, och säga att paketet va tomt eller att den kom söndrig.

Fick mail från Blocket idag att säljaren uppgett att den kom kantstött vid retur.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Fick mail från Blocket idag att säljaren uppgett att den kom kantstött vid retur.

Kan de va så att säljaren är lite kantstött? Suck..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En dator för de äldre..? Väldigt fina specs och en bildskärm med den mycket unika uppdateringsfrekvensen 124hz.
https://www.blocket.se/annons/orebro/gamling_dator_och_skarm_...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fick mail från Blocket idag att säljaren uppgett att den kom kantstött vid retur.

Har du dokumenterat?
Jag använder blockpaket som säljare ibland ifall det efterfrågas. Men filmar alltid både produkt, när jag packar och även när jag lämnar in paketet. Enda sättet att skydda sig tyvärr. Detsamma gäller väl om man har rätt att returnera något.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Har du dokumenterat?
Jag använder blockpaket som säljare ibland ifall det efterfrågas. Men filmar alltid både produkt, när jag packar och även när jag lämnar in paketet. Enda sättet att skydda sig tyvärr. Detsamma gäller väl om man har rätt att returnera något.

Nej. Men kommer avstå Blocket efter det här. En bra läxa.

Tack för tipset.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej. Men kommer avstå Blocket efter det här. En bra läxa.

Tack för tipset.

Ingen orsak, men jag skulle inte nödvändigtvis skylla det på blocketpaketets villkor.

När två privatpersoner handlar av varandra är det köplagen som gäller, om inte annat avtalats.

”Risken för varan
Vad risken innebär
12 § Bär köparen risken för varan, är han skyldig att betala varan även om den har förstörts, kommit bort, försämrats eller minskat genom en händelse som inte beror på säljaren.

Riskens övergång
13 § Risken går över på köparen, när varan avlämnas enligt avtalet eller enligt 6 eller 7 §.”

Så även om du har en vara som sålts med ”fel” är du skyldig att se till att dess skick inte försämras. Därför är det ju bra att fota den innan man skickar tillbaka och på så vis kräva speditören på pengar om den skadats i transport.
Detta är ju inget specifikt för blocketpaket utan gäller alla typer av köp mellan privatpersoner.

Jag tänker att du borde väl ha tagit bilder på den när du reklamerade till Blocket?
Om säljaren påstår att den är skadad i retur så verkar det enligt Blockets villkor som denne ska anmäla transportskadan till speditören?

Borde lösa sig tycker jag. Lycka till

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Han kanske vet något jag inte vet, men han påstår sig ha den vassaste versionen av Playstation 5 med ett nypris på 10 000kr.
Fan va häftigt 😅

https://www.blocket.se/annons/goteborg/_ps5_825g_disc_las_hel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Han kanske vet något jag inte vet, men han påstår sig ha den vassaste versionen av Playstation 5 med ett nypris på 10 000kr.
Fan va häftigt 😅

https://www.blocket.se/annons/goteborg/_ps5_825g_disc_las_hel...

Gillar också att han poängterar att man ska läsa hela annonsen, i de flesta fallen brukar det vara en hel novell men i det här fallet var det inte så farligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc