Samsung Unpacked går av stapeln 10 augusti - dags för nya vikbara telefoner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kul att läsa att någon annan än jag pallat köra Fold 3 sedan release.

Håller med om detta. Folk verkar tro att den är sjukt känslig, men så länge man inte aktivt försöker förstöra skärmen är det helt lugnt. Dock har jag märkt att vecket blivit ordentligt repigt, vilket är lite tråkigt. Är detta något du märkt av? Eller är det möjligtvis jag som var dum när jag plockade bort skärmskyddet direkt när jag fick telefonen?

Haha, ja, hade väl lite ångest över att köpa en så pass dyr telefon, som jag inte visste så mycket om.
Skulle jag gillar formatet?
Skulle jag störa mig på vecket?
Skulle jag störa mig på den mjuka inre skärmen?
Men som sagt, jag är glatt överraskad och kommer nog fortsätta på den vikbara vägen även framöver!

Nej inga repor alls faktiskt, vet inte hur jag lyckats hålla den så fin som den faktiskt är haha
Men då har jag bara varit utan skärmskyddet i ungefär 6 månader eller så. Det började släppa i mitten så då tog jag bort det. Skärmen är fantastiskt mycket skönare att använda utan skärmskydd också

Utsidan är lite mer "standard"sliten då jag haft telefonen i samma ficka som nycklar osv.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Väntat länge nu på 4an. Blir min första vikbara om priset lägger sig på rätt ställe. 20k tycker jag är överdriver för vad man får.
Sen så hoppas jag innerligt på åtminstone en 6k mah så man har lite extra kräm iom den stora skärmen.

Permalänk
Medlem

Kan man bli mer opepp? En polare till mig köpte andra generationen av Fold. En dag på stranden och han kunde inte ens öppna den utan var tvungen att lämna in den på service. De fick byta en hel del då sand hade letat sig in över allt.
Han sålde den för halva priset och köpte en annan telefon som klarar en dag på stranden. Tror inte detta är en telefon som tål att vara ute i natur.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Kan man bli mer opepp? En polare till mig köpte andra generationen av Fold. En dag på stranden och han kunde inte ens öppna den utan var tvungen att lämna in den på service. De fick byta en hel del då sand hade letat sig in över allt.
Han sålde den för halva priset och köpte en annan telefon som klarar en dag på stranden. Tror inte detta är en telefon som tål att vara ute i natur.

Inte för att vara sån men IP-klassningen avslöjar ju en del av vad den (inte) klarar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Kan man bli mer opepp? En polare till mig köpte andra generationen av Fold. En dag på stranden och han kunde inte ens öppna den utan var tvungen att lämna in den på service. De fick byta en hel del då sand hade letat sig in över allt.
Han sålde den för halva priset och köpte en annan telefon som klarar en dag på stranden. Tror inte detta är en telefon som tål att vara ute i natur.

No offense men förstår man inte konstruktionen så är den inte för alla. Min har överlevt 2 somrar på stränder utan några som helst problem men då har jag inte använt den som en spade till sandslotten heller.