Permalänk
Medlem

Bärbar dator - köpråd!

Hej. Nu är det dags att köpa en ny Bärbar dator till min fru, jag hoppas att ni kan hjälpa mig att hitta rätt.

Budget: 16K för datorn

Användningsområden: Rendering då hon jobbar som Grafik designer men hon också brukar att hon spela MMORPGs *FINAL FANTASY XIV*, men också andra spel som Assassins Greed / Valheim och Elden ring,

Önskemål:det ända önskemålet som jag har är att datorn inte ska låta som Helikopter ^^

Tack i förväg.

Permalänk
Medlem

Är hon egenföretagare och budgeten är ex moms? Om inte, fixar inte hennes jobb en laptop som klarar av hennes uppgifter?

Vilka program använder hon? Helt enkelt, är de CPU eller GPU intensiva.

Kommer extern skärm användas? Bra skärm plus bra GPU plus mycket RAM och bra CPU... Kan inte få allt för 16k så därför måste prioriteringar göras

Mac Linux eller Windows förresten?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

1000 över budget men en grym dator. Riktigt bra CPU och GPU samt 32 GB RAM och 1 TB SSD.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Är hon egenföretagare och budgeten är ex moms? Om inte, fixar inte hennes jobb en laptop som klarar av hennes uppgifter?

Vilka program använder hon? Helt enkelt, är de CPU eller GPU intensiva.

Kommer extern skärm användas? Bra skärm plus bra GPU plus mycket RAM och bra CPU... Kan inte få allt för 16k så därför måste prioriteringar göras

Mac Linux eller Windows förresten?

Hon är freelancer just nu, och hon använder after effects, extern skärm kommer inte att användas just nu. Jag hade tänkte mig en laptop som fungerar Ok just nu tills hon hittar ett arbete där dom kan ge henne en laptop som passar hennes arbete bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

1000 över budget men en grym dator. Riktigt bra CPU och GPU samt 32 GB RAM och 1 TB SSD.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/barbar-gamingd...

Tack för förslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre789:

Hon är freelancer just nu, och hon använder after effects, extern skärm kommer inte att användas just nu. Jag hade tänkte mig en laptop som fungerar Ok just nu tills hon hittar ett arbete där dom kan ge henne en laptop som passar hennes arbete bättre.

Då skulle jag kika på en Lenovo Legion. Finns lite olika beroende på budget, men alla har bra tangentbord o de flesta en ok skärm. Tipset här ovan är ett exempel. Var den för dyr så finns samma med andra konfigurationer.

Fast så fort du sätter ett gaming-grafikkort i en laptop så upphör datorn att vara tyst. Tyvärr.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3