Skärm blinkar svart och sätts i viloläge

Permalänk
Medlem

Skärm blinkar svart och sätts i viloläge

Hej. Har en dator som knappt har 1 år på nacken. Problemet började förra veckan då jag satt och slösurfade.

Så fort jag rör tangenterna så blinkar skärmen svart och sedan sätts datorn i viloläge. Bara under denna skrift slocknade datorn 5 gånger.

Någon som haft liknande problem?

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bytt till USB-tangentbord? Pröva det. I andra steg se över mjukvara som körs och autostartar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bytt till USB-tangentbord? Pröva det. I andra steg se över mjukvara som körs och autostartar

Tack. Skall testa det.

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mak1991:

Tack. Skall testa det.

Mvh

Kan det vara nån funktionstangent som fastnat i nedtryckt läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan det vara nån funktionstangent som fastnat i nedtryckt läge?

Har nu testat allt. Inget av det ovanstående hjälper. Blinkar och stängs av som det vore disco här. Bra nära att skicka datorn från balkongen.

Skrev till komplett support, fick en länk i svaret att kontakta Acer. Där skulle jag skriva in serienummer på datorn, vilket jag gör men får svaret att den inte kunde hittas.

Nu går det inte ens ladda datorn, så sitter på 10% och försöker föra över allt viktigt jag har på den...🤢

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mak1991:

Har nu testat allt. Inget av det ovanstående hjälper. Blinkar och stängs av som det vore disco här. Bra nära att skicka datorn från balkongen.

Skrev till komplett support, fick en länk i svaret att kontakta Acer. Där skulle jag skriva in serienummer på datorn, vilket jag gör men får svaret att den inte kunde hittas.

Nu går det inte ens ladda datorn, så sitter på 10% och försöker föra över allt viktigt jag har på den...🤢

Har den knappt ett år på nacken kan det eventuellt vara garanti/RMA-ärende.
Prata med Komplett igen alternativt Acer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har den knappt ett år på nacken kan det eventuellt vara garanti/RMA-ärende.
Prata med Komplett igen alternativt Acer.

Har skickat iväg mail till både. Bara vänta och se, jävla surt när man har en massa arbete som behöver göras.

Tack för hjälpen.

Mvh