Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

jag håller mig till min cykel me pappbitar mot bakhjulsekrarna så d låter om en tuff moppe, me neon ljuse under pedalerna. d e tufft

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem

coolt... använd plastbit från en gamal godislåda å surra fast ger grymt 2-taktsljud sen koppla basic kittet till dymanon å ha 10cm ljus under trapan blir ju snyggt på nå vis hehhe

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

fan måste, fan va fett på en militärcykel..

Visa signatur

Fuck It

Permalänk

ni har ingen chans mot min gamla cykel anno 1960.

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk
Medlem

Men jippi, hålla på å skryta med chiptrimmade moppar. Vilken sport det är att trimma idag då?

Till min DT50R fick jag tag på en skuren 65CC cylinder. Borrade upp den till 70CC. Lyckades även få tag på en 24mm crossförgasare, tror det var 24mm i alla fall. Åsså satte jag farsan på att bygga insugsrör . Inga optimala byggen, men jag lyckades prässa upp den i 90 iaf . Sen efter ett tag gick cylinderfotspackningen, då börja den spotta om man körde över 70... då åkte orginal på igen. Sen har den gått så, även när lillbrorsan hade den. Nu står den i boden å samlar damm

EDIT: Åker numera bil. Utan neon men med lite trim...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem

när ska folk förstå att mopeder är mopeder och inte några j*vla julgranar... det finns massor av folk som sätter på neon och ljulgransbelysning på sina scootrar men nu kommer det derbi sendor och dracar som oxå har det... blir lite smått irriterad... det finns en snubbe här på ekerö som har satt på bilstereo på sin moppe till och med... då tycker jag att det har gått lite långt... punkt slut!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

lol, bytte cylinder för en packning gick sönder..

Visa signatur

#mysko @-QNet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smurfen87
För det första, så är det ett forum mellan alla parter i diskussionen. Och inte en två vägs kommunikation. Det är ett öppet forum, inte "prata med den som skrev topic". Annars är det inte ett forum.

Sen så tycker jag ändå att svaren är relativt ON-topic.
Och jag hatar personer som skriver i trådarna om vad moderatorerna ska skriva. Om vi har synpunkter tryck "rapportera". Sen tycker jag inte heller att vi ska försöka "ställa regler" på moderatorerna, så länge diskussionen förs på en resonlig nivå.

Ontopic så anser jag att man måste lära sig på moppen innan man får bil Själv skaffade jag moppe när jag var 14, körde trimmat på min scooter. Ca. 110 på Aprilia Ditech med variatorn borttagen och gameboy ändring på "insprutningen". Dock sålde jag den efter ett år, ungefär när jag var 15

hehe. hade själv radio i moppen
min stereo var faktiskt mer högljud än vissa rutna bilars

mvh/DAVID

Ursäkta mig då...

Kan hålla med dig delvis, men delvis inte.

Visst är det en relativt lugn diskussion som förs på ett bra sätt, men personligen tycker jag inte den är speciellt ON-topic...

Inte för det har minsta betydelse, men för sakens skull. Det är heller inte sällan moderatorer rycker in och rättar till ett och annat (positivt), så med det menar jag att varför inte hålla på reglerna som verkar vara ganska viktiga ? ..

Sedan vill jag också nämna att jag absolut inte på något vis klagade eller klagar på moderatorerna och deras arbete, de gör inte bara vad de ska, utan gör också det på ett mycket bra och förnuftigt vis.

Vill inte låta arg, men kan inte bara ta "skiten" utan att säga som det är.

Tack.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Re: 6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x
6v ...

lol, du fyller 18 nästa år och du täntke säkert modda moppen? jaja din moped låter så fint och går så bra du kanske borde skaffa packningar?
otroligt att den överlevde krocken överhuvudtaget tycker jag

och varför skulle det vara olagligt att modda en moped? bara tänker på de vanliga lagarna, man får väl tex inte ha ljus som stör andra som kör? och får man ens ha neon alls nu för tiden?

och ang glädjemätare: det är bara med en laser du kan få den EXAKTA siffran, och ju snabbare det går, ju mer fel visar mätaren

kör du 30 enligt mopeden, så går det nog ganska precis 30, eller 27 kanske, men går det 100, kanske du är uppe i 85 och 200, köp glasögon

Edit: fin quote jag gjorde lol

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Re: Re: 6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znurf
och 200, köp glasögon

Finns väl ingen moppemätare som går till 200, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cRoC^
lol, bytte cylinder för en packning gick sönder..

Jao, gängan till avgassystemet lossnade från cylindern, när jag skulle plocka isär den. Det är en alu-cylinder med en påpressad gängad ring för avgassystemet. Åsså gick den så jäkla dyrt, drog minst dubbelt så mycke soppa . Hade väl kunnat laga det... men orka, det var ju en moppe ffs!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

14:is

Visa signatur

En nybörjare på moddning ^^

Permalänk
Medlem

min farsa är typ 48åroch åker eu-moppe, han brukar ta den till jobbet och handla ibland, miljövänligt o bra, drar bara 2-3dl milen ochså. så det är inte bara 14isar som kör moppe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Till 99% ;D ..

Men visst, det finns ju andra som kör moppe också, som du säger.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

morsans BIL drar väll runt 0,4 när mnan slökör till afären typ å man kan lasta i bra mycket mer skit än på en ful eu-plastböj med neon i

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Min motorcykel drar 0,8 ..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

Pål W