Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Tänkte köra Disney+ en månad och undrar vad är det bästa just nu på tjänsten?

The Orville är en riktig höjdare!

Lite förvånad att jag inte ser den diskuteras mer, i början är den mer komisk som en sit-com och blir allt eftersom lite mindre rolig och mer seriös.

Men lyckas ändå alltid ha glimten i ögat och även dom tidiga avsnitten har tankeväckande och intressanta situationer och möten som ger bra avsnitt.

Ganska klassisk men ändå modern Star Trek inspirerad sci-fi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hackers:

Tänkte köra Disney+ en månad och undrar vad är det bästa just nu på tjänsten?

Only Murders in the Building tycker jag är ganska trevlig. Lite småhumoristisk deckargåta i mysig miljö.

Gillar du Rick and Morty kan Solar Opposites vara värd att kolla in. Inte lika bra riktigt men liknande humor och den har inte blivit så mörk som Rick and Morty på senare tid.

It's Always Sunny in Philadelphia är ju också underbar om du har lyckats missa den hittills. Väldigt osympatiska personer men sjukt rolig.

Permalänk
Medlem

19 kr för 1 månad*

Erbjudandet gäller t.o.m. 19/9 2022

Förnyas automatiskt till 89 kr/månad. Abonnemang krävs.

*Gäller för konsumenter utan ett abonnemang på Disney+. 18+.
Besparing jämfört med det aktuella månadspriset på 89 kr.
Förnyas automatiskt till 89 kr/månad om det inte sägs upp.

https://www.disneyplus.com/sv-se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

19 kr för 1 månad*

Erbjudandet gäller t.o.m. 19/9 2022

Förnyas automatiskt till 89 kr/månad. Abonnemang krävs.

*Gäller för konsumenter utan ett abonnemang på Disney+. 18+.
Besparing jämfört med det aktuella månadspriset på 89 kr.
Förnyas automatiskt till 89 kr/månad om det inte sägs upp.

https://www.disneyplus.com/sv-se

Nappade på detta erbjudande den 15/9 å har inte sett mer än Thor 4 - Love and Thunder (fick 3:an på Blu ray häromdan). Får ta å kika på Star Wars klassikern - A new hope, då den har Dolby Atmos ljud å Dolby Vision.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Nya Star Wars serien Andor har precis börjat visas, personligen tyckte jag den var skit efter att ha sett första avsnittet, vet inte ens om jag vill se de andra 2.

Permalänk
Medlem

Ska kolla på den idag, har ändå rätt goa vibes nu inför!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Nya Star Wars serien Andor har precis börjat visas, personligen tyckte jag den var skit efter att ha sett första avsnittet, vet inte ens om jag vill se de andra 2.

Har sett de tre avsnitten och jag tycker det är bra.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Nya Star Wars serien Andor har precis börjat visas, personligen tyckte jag den var skit efter att ha sett första avsnittet, vet inte ens om jag vill se de andra 2.

Jag instämmer.
Det skulle vara intressant att se om det finns samband på de personerna som gillar den och inte.
Jag tänker t.ex. Star Gate. Vissa som mig älskade SG1, Star Gate Atlantis var inte helt kass, men jag brydde mig inte så mycket om jag missade ett avsnitt. Star Gate Universe, så what the f-ck Lite samma finns det med Star Trek...

Jag tillhör personerna som ser dessa serier för sci-fi, när det just gäller Star wars så finns det också gammal nostalgi att få mer information om karaktärerna i original filmerna. Men Star Wars serien Andor upplever jag som en drama film som råkar utspela sig i någon starwars universum. Och jag får ej ut så mycket av serien, vare sig sci-fi eller starwars.

Permalänk

Jag tycker Stargate är riktigt B. 🤷

Permalänk
Medlem

Stargate är ju en av dom bästa serierna som gått

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nya Star Wars serien Andor har precis börjat visas, personligen tyckte jag den var skit efter att ha sett första avsnittet, vet inte ens om jag vill se de andra 2.

Såg första jag med, inte för att det var nåt dåligt eller B manus likt all annan Disney Star Wars, däremot så var det inte så händelsefullt eller intressant nä. Tänkte ge det nåt avsnitt till iaf o se om det kanske händer lite mer iaf.

Permalänk
Medlem

Knäckte också de tre första avsnitten av Andor ikväll och det är ett rejält lyft mot tidigare Obi-Wan som tyvärr blev det riktigt bottenskrap. Ewan McGregor gjorde ett suveränt jobb, men det var det enda tyvärr.
Här satsar man stenhårt på trovärdig rekvisita, karaktärsbyggnad och platser.
Många upplever det som segt men jag tycker det är en extremt bra börja där de lägger tyngd på att man ska bry sig om karaktärerna, deras val och bakgrunder.
Vi har sett lasersvärd, The force och annat hundratals gånger. Kul att de vågar något nytt och mer grounded.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Billy Joe Bob:

Knäckte också de tre första avsnitten av Andor ikväll och det är ett rejält lyft mot tidigare Obi-Wan som tyvärr blev det riktigt bottenskrap. Ewan McGregor gjorde ett suveränt jobb, men det var det enda tyvärr.
Här satsar man stenhårt på trovärdig rekvisita, karaktärsbyggnad och platser.
Många upplever det som segt men jag tycker det är en extremt bra börja där de lägger tyngd på att man ska bry sig om karaktärerna, deras val och bakgrunder.
Vi har sett lasersvärd, The force och annat hundratals gånger. Kul att de vågar något nytt och mer grounded.

Håller med fullständigt.

Hoppas de håller lugnare tempo överlag men klämmer in lite action.

Uppskattade verkligen hur de visade från "de ondas" perspektiv, hur hårt han tog på att hans soldater dog. De är ju också bara människor som tror att de gör rätt, istället för att de goda ska skratta och jubla när de skjuter ihjäl Stormtroopers som blivit intvingade i tjänst som barn. Det var verkligen en brutal miss i senaste trilogin som drog ner känslan för samtliga filmer

Dold text
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Jag gillade de första avsnitten. Serien är mer mogen. Det är en drama som bara råkar vara I Star Wars universumet. Inget tjafs om lightsabers eller Jedi's, eller Sith.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nya Star Wars serien Andor har precis börjat visas, personligen tyckte jag den var skit efter att ha sett första avsnittet, vet inte ens om jag vill se de andra 2.

Vad tyckte du om Kenobi? Den tyckte jag var skit

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad tyckte du om Kenobi? Den tyckte jag var skit

Ja de som skrev manuset lär aldrig få jobb igen.
Scenen när Leia blir jagad i skogen.
Scenen på planeten när Leia och Obi-Wan nästan åker fast, och de kunde ha gått runt laserspärren istället för att krångla.
Scenen på Inquisitor basen när Obi-Wan går med Leia under rocken och ingen ser något alls.
Scenen på Inquisitor basen när den hjälpande vuxna tjejen pratar skithögt med Obi-Wan över coms och imperials runtomkring bryr sig inte ett skit.

Och mycket, mycket mer sånt. Så jäkla synd. Serien hade enorm potentia.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Jag tycker Stargate är riktigt B. 🤷

Håller med. Grundidén var ju rätt cool och den första filmen (med Kurt Russel) var väl typ ok för en klassisk B-Sci-Fi-matiné liksom, men sen gick det verkligen utför i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Ja de som skrev manuset lär aldrig få jobb igen.

Scenen när Leia blir jagad i skogen.
Scenen på planeten när Leia och Obi-Wan nästan åker fast, och de kunde ha gått runt laserspärren istället för att krångla.
Scenen på Inquisitor basen när Obi-Wan går med Leia under rocken och ingen ser något alls.
Scenen på Inquisitor basen när den hjälpande vuxna tjejen pratar skithögt med Obi-Wan över coms och imperials runtomkring bryr sig inte ett skit.

Dold text

Och mycket, mycket mer sånt. Så jäkla synd. Serien hade enorm potentia.

Sätt gärna spoiler-taggar så du inte råkar förstöra för någon som inte sett den.
tex jag har inte sett Andor ännu och uppskattar @Lagerlöfs spoliertaggar väldigt mycket

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Sätt gärna spoiler-taggar så du inte råkar förstöra för någon som inte sett den.
tex jag har inte sett Andor ännu och uppskattar @Lagerlöfs spoliertaggar väldigt mycket

Det var scener från Obiwan (och den borde ingen människa behöva stå ut med att se) han skrev om iaf, så du är spoilerfri än så länge

Men i övrigt ja, använd spoilertags folk!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Acid:

Jag gillade de första avsnitten. Serien är mer mogen. Det är en drama som bara råkar vara I Star Wars universumet. Inget tjafs om lightsabers eller Jedi's, eller Sith.

Men det är ju dom sakerna som ÄR star wars, utan det blir det bara en ny scfi serie som råkar utspela sig på samma plats.

Skrivet av griid:

Vad tyckte du om Kenobi? Den tyckte jag var skit

Tyckte den var helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Sätt gärna spoiler-taggar så du inte råkar förstöra för någon som inte sett den.
tex jag har inte sett Andor ännu och uppskattar @Lagerlöfs spoliertaggar väldigt mycket

Jaha jag tog för givet att folk sett den nu eftersom den varit ute i 5 månader och den var extremt hypead.
Men jag ska tänka på det i framtiden absolut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Men det är ju dom sakerna som ÄR star wars, utan det blir det bara en ny scfi serie som råkar utspela sig på samma plats.
Tyckte den var helt ok.

För all del att man får tycka olika.

Men hur kan en serie som i princip har skrivits av barn vara "helt OK"?

Hela storyn faller ihop om man spenderar mer än 3 minuter på att tänka på den, storyn sabbar även storyn i originaltrilogin.
Det är en uppenbar cash grab med minimal ansträngningsnivå från skaparna.
De som gjort serien har inte pratat med de som gjort CGI.
Dålig insats från skådespelare..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

För all del att man får tycka olika.

Men hur kan en serie som i princip har skrivits av barn vara "helt OK"?

Hela storyn faller ihop om man spenderar mer än 3 minuter på att tänka på den, storyn sabbar även storyn i originaltrilogin.
Det är en uppenbar cash grab med minimal ansträngningsnivå från skaparna.
De som gjort serien har inte pratat med de som gjort CGI.
Dålig insats från skådespelare..

Japp den är riktigt trasig med enorma plot holes som de i början sa vi skulle få svar på men det stendog och blev bara ett svart hål i slutet.
Hade sån enorm potential och den sjönk som en sten i havet...

Permalänk
Medlem

Andor. Bra grejer det. Starwars för vuxna!
Hoppas Disney gör mer av dessa typer av serier.

Permalänk

Argumenten att Andor är bra upplever jag är i princip identiska med argumenten som vissa hade att Stargate Universe, Star Trek Picard, Halo etc är bra. De vill ha mer drama och sådant.

Så jag skulle säga beroende på vad man är ute efter att se på när man kollar på en serie tycker man olika. Problemet för mig nu är att det inte finns något annat Star wars att se på. Och det blir att man klagar på det som släpps inte är för min smak.
Det blir inte som att klaga på att Macdonalds nya hamburgare har BBQ sås, ja köp inte den hamburgaren då. Där problemet som sagt är att det inom Star Wars inte finns något annat nytt.

Orsaken till varför jag ogillar drama är att jag inte har tid med sådant. Jag vill se saker (action etc) händer i varje avsnitt, gärna att avsnitten i princip ska vara oberoende av varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Argumenten att Andor är bra upplever jag är i princip identiska med argumenten som vissa hade att Stargate Universe, Star Trek Picard, Halo etc är bra. De vill ha mer drama och sådant.

Så jag skulle säga beroende på vad man är ute efter att se på när man kollar på en serie tycker man olika. Problemet för mig nu är att det inte finns något annat Star wars att se på. Och det blir att man klagar på det som släpps inte ät för min smak.
Det blir ite som att klaga på att Macdonalds nya hamburgare har BBQ sås, ja köp inte den hamburgaren då. Där problemet som sagt är att det inom Star Wars inte finns något annat nytt.

Orsaken till varför jag ogillar drama är att jag inte har tid med sådant. Jag vill se saker (action etc) händer i varje avsnitt, gärna att de i princip ska vara oberoende av varandra.

Håller med om smakuppfattningarna och det är precis tvärtom i vad jag vill ha jämfört med vad du beskriver.
Jag vill helst inte se action alls i dessa serien och vill gärna att genom den tid jag lägger på serien ska ge bättre avkastning än om det är fristående ”meningslös” action.
Så denna serie som var lugn och tar sin tid, bygger atmosfär i den råa världen. Riktig scifi som jag gärna annars konsumerar i bokform för att det görs så lite film/tv i denna stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag instämmer.
Det skulle vara intressant att se om det finns samband på de personerna som gillar den och inte.
Jag tänker t.ex. Star Gate. Vissa som mig älskade SG1, Star Gate Atlantis var inte helt kass, men jag brydde mig inte så mycket om jag missade ett avsnitt. Star Gate Universe, så what the f-ck Lite samma finns det med Star Trek...

Jag tillhör personerna som ser dessa serier för sci-fi, när det just gäller Star wars så finns det också gammal nostalgi att få mer information om karaktärerna i original filmerna. Men Star Wars serien Andor upplever jag som en drama film som råkar utspela sig i någon starwars universum. Och jag får ej ut så mycket av serien, vare sig sci-fi eller starwars.

älskar SG1, samma känsla som du har kring Atlantis. kommer ihåg när jag och min moder köpte en flashig vhs box med filmerna. trevligt 😁

Permalänk

Efter de senaste 5 avsnitten av Andor så tycker jag typ att det är det bästa Star Wars någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Andor. Bra grejer det. Starwars för vuxna!
Hoppas Disney gör mer av dessa typer av serier.

Skrivet av StuntmanMike:

Efter de senaste 5 avsnitten av Andor så tycker jag typ att det är det bästa Star Wars någonsin.

Andor är riktigt bra. Efter att förhoppnignarna tvärdok i och med den genomruttna Kenobi så är Andor ett av de bästa Star wars-upplevelsen hitills. Tycker den är bra mycket bättre än Rouge One!

Jag gillar det långsamma tempot och att man får se inifrån imperiets maskineri.

!Spoiler nedan!

Måste säga att Serkis gör sin bästa rolltolkning sedan Gollum (hoppas han klarade sig) och att fängelse-avsnitten är riktigt bra!
Hade gärna sett mer från fängelset och Narkina 5

Dold text
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

3 avsnitt kvar men Andor är en banger. Njutit av varje avsnitt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT