Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Som helhet var serien ganska "meh". Inte lika illa som Boba Fett, utan istället förstog jag knappt ens poängen med serien. Var väl bara ytterligare ett mjölkande från Disneys sida där dom passade på att sprinkla in så mycket Darth som möjligt för att samla fan-service-poäng.

Serien var bara en kick-start för Reva.

Men de visste att ingen skulle bry sig om serien hette det, så de ljög och kallade serien för Obi-Wan istället för att locka in folk och sen berätta en helt annan story istället. Klassisk Bait-n-switch.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Serien var bara en kick-start för Reva.

Men de visste att ingen skulle bry sig om serien hette det, så de ljög och kallade serien för Obi-Wan istället för att locka in folk och sen berätta en helt annan story istället. Klassisk Bait-n-switch.

Jasså ska det kommer ytterligare en SW-serie från Disney? Är la inte förvånad direkt. Antar dom kommer ge oss en backstory om hennes oövervinnerliga mage, för jag skulle gärna vilja veta hur hon fortfarande lever efter att ha blivit stabbad två gånger i magen (o potentiellt genom ryggraden också) av en lightsaber, men inte ett ord om hur hon lyckas överlevde det utan hon mådde precis som vanligt i avsnittet efter. Är det magi eller bara dåligt manus?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Jasså ska det kommer ytterligare en SW-serie från Disney? Är la inte förvånad direkt. Antar dom kommer ge oss en backstory om hennes oövervinnerliga mage, för jag skulle gärna vilja veta hur hon fortfarande lever efter att ha blivit stabbad två gånger i magen (o potentiellt genom ryggraden också) av en lightsaber, men inte ett ord om hur hon lyckas överlevde det utan hon mådde precis som vanligt i avsnittet efter. Är det magi eller bara dåligt manus?

Lite synd att Qui-Gon Jinn inte var utrustad med samma plotarmour, det hade han nog önskat

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Det har väl varit rätt konsekvent att han inte vill döda honom 🤔

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Det har väl varit rätt konsekvent att han inte vill döda honom 🤔

Första gången på Mustafar var ändå rimligt.

Nu skulle jag säga att han är medskyldig till samtliga som Vader dödar fr o m nu. Riktigt karaktärsmord.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ser inga trailer eller något sådant som kan förstöra, men jag är taggad på denna film som kommer i augusti.
Gillar konceptet och hoppas att den inte är för barnvänlig
https://www.imdb.com/title/tt11866324/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått mail att disney höjer priserna till 890kr/år?
Gäller er som förbokat abonnemang innan lanseringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Är det någon som fått mail att disney höjer priserna till 890kr/år?
Gäller er som förbokat abonnemang innan lanseringen.

Jepp. De har fyllt på med en del innehåll, men det känns inte så prisvärt med detta pris ändå. Blir nog uppsägning.

Permalänk
Medlem

Dags o testa tjänsten för första gången

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Är det någon som fått mail att disney höjer priserna till 890kr/år?
Gäller er som förbokat abonnemang innan lanseringen.

Jepp och jag säger upp skiten.

Disney gör saker som jag tycker är bra. Men det kommer så sällan, så jag kan ta en månad då och då istället.
Detta är annars ett generellt problem med de flesta filmtjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jepp och jag säger upp skiten.

Disney gör saker som jag tycker är bra. Men det kommer så sällan, så jag kan ta en månad då och då istället.
Detta är annars ett generellt problem med de flesta filmtjänster.

Kommer göra samma efter årsabonnemanget tar slut. 11$ eller ~120kr per månad blir för mycket, kollar bara på Star Wars och Marvel vilket gjorde det trevligt i början då det var typ allt som fanns där 69kr/mån var perfekt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Fick också mail om höjningen, dock fortfarande 100kr/mån mindre än Netflix.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ser inga trailer eller något sådant som kan förstöra, men jag är taggad på denna film som kommer i augusti.
Gillar konceptet och hoppas att den inte är för barnvänlig
https://www.imdb.com/title/tt11866324/?ref_=nv_sr_srsg_0

Den va bra, bästa sen den första 87’

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jepp. De har fyllt på med en del innehåll, men det känns inte så prisvärt med detta pris ändå. Blir nog uppsägning.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jepp och jag säger upp skiten.

Disney gör saker som jag tycker är bra. Men det kommer så sällan, så jag kan ta en månad då och då istället.
Detta är annars ett generellt problem med de flesta filmtjänster.

Skrivet av Clasito:

Kommer göra samma efter årsabonnemanget tar slut. 11$ eller ~120kr per månad blir för mycket, kollar bara på Star Wars och Marvel vilket gjorde det trevligt i början då det var typ allt som fanns där 69kr/mån var perfekt.

Skrivet av Defender:

Fick också mail om höjningen, dock fortfarande 100kr/mån mindre än Netflix.

Säger nog också upp.
Om jag tecknar igen så tar jag 15% här istället
https://www.coop.se/medlem/tjanapoang/disney/

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande ha kvar det. 890kr/år, alltså 74kr/mån är fortfarande väldigt billigt med tanke på utbudet. Om man t ex jämför med Netflix som är 100kr dyrare per månad. Barnen tittar mycket på Disney+ också, så värt 74/mån helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Säger nog också upp.
Om jag tecknar igen så tar jag 15% här istället
https://www.coop.se/medlem/tjanapoang/disney/

Tack för det tipset! Så ska jag också göra

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Ja Disney+ är det absolut sista jag kommer säga upp idag.
Netflix åkte i soptunnan när de hade mage att höja priset igen här nu sist.
Nu får HBO Max (så länge det nu finns kvar...) samt Disney+ rulla på i ad infinitum.

Permalänk
Medlem

Fortfarande hopplöst hur det är 720p som gäller om man sitter på datorn. Men jag är ju i en minoritet så man får acceptera det.

Permalänk
Avstängd

Det är klart att det är surt att de höjer priserna, men för mig som minns när jag hyrde tre lågupplösta filmer för 69 i tre dagar var tredje dag så känns det ändå ganska prisvärt. Eller om jag jämför med min morsa och hennes man som betalar 600 i månaden för en massa linjära kanaler fyllda med repriser än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Säger nog också upp.
Om jag tecknar igen så tar jag 15% här istället
https://www.coop.se/medlem/tjanapoang/disney/

Funkar det också för dom som redan har abonnemang? Mitt slutar nästa månad. Så om jag avslutar, kan jag teckna igen och få 15% rabatt?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Funkar det också för dom som redan har abonnemang? Mitt slutar nästa månad. Så om jag avslutar, kan jag teckna igen och få 15% rabatt?

Det är samma rabatt som att teckna via disneys hemsida men du får också 15000 poäng på coop.
Vet ej, får testa när det går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är samma rabatt som att teckna via disneys hemsida men du får också 15000 poäng på coop.
Vet ej, får testa när det går ut.

Så det är inte 15% av 890 kr?
Vad kan man göra med 15000 poäng på Coop? Jag är medlem, men knappt handlat nåt där dom senaste åren

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Så det är inte 15% av 890 kr?
Vad kan man göra med 15000 poäng på Coop? Jag är medlem, men knappt handlat nåt där dom senaste åren

10 000 poäng är värdecheck på 100 kr, eller så kan du för 15 000 poäng få två drycker och två bakverk på Espresso House...

Permalänk
Medlem

Håller på att se Lightyear på Disney+ och har en stor synpunkt på denna.
Spoiler nedan.

Det fanns ett ypperligt tillfälle att casta Tim Allen som gjorde ursprungsrösten till Buzz, som den äldre Buzz (om nu de inte ville ha han som den yngre Buzz). Detta störde mig något, Tydligen tyckte även Tom Hanks att det var konstigt att Allen inte var inblandad i filmen. Jag är ett Toy Story-fan och tycker filmerna är riktigt fina

Dold text
Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller på att se Lightyear på Disney+ och har en stor synpunkt på denna.
Spoiler nedan.

Det fanns ett ypperligt tillfälle att casta Tim Allen som gjorde ursprungsrösten till Buzz, som den äldre Buzz (om nu de inte ville ha han som den yngre Buzz). Detta störde mig något, Tydligen tyckte även Tom Hanks att det var konstigt att Allen inte var inblandad i filmen. Jag är ett Toy Story-fan och tycker filmerna är riktigt fina

Dold text

Meh, jag tänkte inte ens på det inte var Tim Allen, Chris Evans gjorde ju jobbet alldeles utmärkt.
Sen hörde jag iofs nå rykte om att Allen själv kanske valt bort rollen, nånting om att han är konservativ o dom där lesbiska damerna som var med i nån sekund inte funkade för han.
Stör mig ändå på att det mesta snacket om den filmen är just pga Tim Allens frånvaru o den där homopussen, filmen har tillomed hamnat på 5.8/10 på IMDB enbart pga det vilket är skittöntigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Meh, jag tänkte inte ens på det inte var Tim Allen, Chris Evans gjorde ju jobbet alldeles utmärkt.
Sen hörde jag iofs nå rykte om att Allen själv kanske valt bort rollen, nånting om att han är konservativ o dom där lesbiska damerna som var med i nån sekund inte funkade för han.
Stör mig ändå på att det mesta snacket om den filmen är just pga Tim Allens frånvaru o den där homopussen, filmen har tillomed hamnat på 5.8/10 på IMDB enbart pga det vilket är skittöntigt.

Pussen klippte de ju bort.. den syns inte i Disney+ riktigt dåligt gjort

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Pussen klippte de ju bort.. den syns inte i Disney+ riktigt dåligt gjort

Nej den är kvar 22min 19s in i filmen när de firar deras 40årdag

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tänkte köra Disney+ en månad och undrar vad är det bästa just nu på tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Nej den är kvar 22min 19s in i filmen när de firar deras 40årdag

Jasså?
Jag såg då ingen.
De närmade sig, men kontakt av läppar syntes aldrig.
Jag ska hem och verifiera, kan inte tänka mig att den var så kort om jag missat den pga. ögonblinkning

Vore väldigt fint av Disney om de behöll den.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackers:

Tänkte köra Disney+ en månad och undrar vad är det bästa just nu på tjänsten?

Finns mycket bra.
The Rescue var makabert bra/spännande. Svårt att säga vad som är bra när alla tycker olika.
Tycker Disney+ har mer innehåll än vad Netflix har just nu.
Du kommer inte bli missnöjd.

Disney har dessutom gått om Netflix i antal abonnenter, men det är inte helt korrekt och beror på hur man mäter eftersom Disney+ ingår i vissa andra tjänster.

https://qz.com/disney-has-finally-surpassed-netflix-in-overal...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"