Permalänk
Medlem

Vortex 10 med Gateron milky yellow och KBDFans DSA keycaps.
Moddat med stabilizer foam stickers, plate module foam och switch pads samt o-ringar för att dämpa ljudet och få bort lite "thock". Ska byta stabs framöver mot TX då stock inte är dom bästa.

Lagt till stabsbyte
Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Vortex 10 med Gateron milky yellow och KBDFans DSA keycaps.
Moddat med stabilizer foam stickers, plate module foam och switch pads samt o-ringar för att dämpa ljudet och få bort lite "thock". Ska byta stabs framöver mot TX då stock inte är dom bästa.
<Uppladdad bildlänk>

Tx har grymma stabs men dessa är bara clip in för PCB montering och din bräda stödjer bara plate mount om inte minnet sviker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Tx har grymma stabs men dessa är bara clip in för PCB montering och din bräda stödjer bara plate mount om inte minnet sviker.

Aha. Trodde clip in funkade för plate mount också. Får köra på Durocks då, tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Satte ihop första bygget förra helgen 😊

Kbd67 lite, med Boba U4 och BoW från kbnordic. Smörjt och flådigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revir:

<Uppladdad bildlänk>

Satte ihop första bygget förra helgen 😊

Kbd67 lite, med Boba U4 och BoW från kbnordic. Smörjt och flådigt!

Också sugen på att köpa den brädan men tyvärr har jag inte hittat något DSA set i ISO och PBT som passar. OEM funkar inte för mig men Cherry kanske gör det, inte provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revir:

<Uppladdad bildlänk>

Satte ihop första bygget förra helgen 😊

Kbd67 lite, med Boba U4 och BoW från kbnordic. Smörjt och flådigt!

Snyggt! Boba U4 är lite av en favorit faktiskt, extremt tysta och lagom avvägda. Jag gav bort mitt bygge med de dock till en kompis i födelsedagspresent så jag kan åtminstone glädja mig med att de gör någon annan lycklig nu istället.

Skrivet av 2takt:

Också sugen på att köpa den brädan men tyvärr har jag inte hittat något DSA set i ISO och PBT som passar. OEM funkar inte för mig men Cherry kanske gör det, inte provat.

När man väl har nått den gränsen att man sett ljuset och insett att tangenter med jämn profil är överlägsna finns det tyvärr inte mycket som duger som alternativ. Cherry är bättre än OEM, men ljusår från DSA.

Permalänk
Medlem

Nån som har Keychron Q2 och som kan berätta hur hög den är med keycaps på nummerraden? Försöker jämföra med K6'an som är lite för hög.

Permalänk
Medlem

Köptes in för flera år sedan och använder fortfarande detta tangentbord. Köpte 4 stycken av detta märke och två av dessa användes hemma. Dom andra två på mitt jobb.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

GMMK Pro
- Dareu violet gold v2 tactile switchar, smorda med Glorious G-lube.
- KBDfans Stabilizers Foam Stickers
- KBDfans Simple White MAC/PC PBT Keycaps [NP-Profil]
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- Durock V2 stabs (moddad/slipad plate för att passa)
- Tapemod
- Borttagen foam mellan PCB och switchplatta.

Keychron Q2
- Glorious Panda switchar, G-lubed.
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- O-ringar på space, backspace och return
- KBDfans PBTfans WoB keycaps (+international kit)
- KBDfans PBTfans Spark Novelties mod kit (ej på bild)
- Omsmorda stabs
- Tapemod
- Plastfilmen borttagen från chassit

Detta är mina två första, men troligen inte de sista. Det här med group buys verkar hemskt dock...
Någon som har några bra tips om jag vill bygga ett trådlöst 65%, som är tyst nog att ha i öppet kontorslandskap? Känns som att dessa är precis på gränsen acceptabla.

Har funderat på Polarity works BT65 hotswap PCB och Tofu65 case, men priset drar iväg lite väl, och hade gärna haft större valmöjlighet mellan chassin och PCB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nån som har Keychron Q2 och som kan berätta hur hög den är med keycaps på nummerraden? Försöker jämföra med K6'an som är lite för hög.

Det hänger väl helt och hållet på vilka keycaps du väljer. Här har du Q2 med "PBTfans WoB" keycaps som är Cherry-profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

GMMK Pro
- Dareu violet gold v2 tactile switchar, smorda med Glorious G-lube.
- KBDfans Stabilizers Foam Stickers
- KBDfans Simple White MAC/PC PBT Keycaps [NP-Profil]
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- Durock V2 stabs (moddad/slipad plate för att passa)
- Tapemod

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Keychron Q2
- Glorious Panda switchar, G-lubed.
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- O-ringar på space, backspace och return
- KBDfans PBTfans WoB keycaps (+international kit)
- KBDfans PBTfans Spark Novelties mod kit (ej på bild)
- Omsmorda stabs
- Tapemod
- Plastfilmen borttagen från chassit

<Uppladdad bildlänk>

Detta är mina två första, men troligen inte de sista. Det här med group buys verkar hemskt dock...
Någon som har några bra tips om jag vill bygga ett trådlöst 65%, som är tyst nog att ha i öppet kontorslandskap? Känns som att dessa är precis på gränsen acceptabla.

Har funderat på Polarity works BT65 hotswap PCB och Tofu65 case, men priset drar iväg lite väl, och hade gärna haft större valmöjlighet mellan chassin och PCB.

Har inget tips på trådlösa custom bord men sitter själv med ett moddat Q1 i öppet landskap och ingen som bryr sig. De enkla moddarna är gjorda samt smorda oil king brytare. Låter mindre än vissa andra runt omkring mig som inte har mekansika. Så de mesta hänger på val av brytare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av pasen:

Det hänger väl helt och hållet på vilka keycaps du väljer. Här har du Q2 med "PBTfans WoB" keycaps som är Cherry-profil.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Tror han mena från bordet och upp, men ja, det beror ju också på keycaps. 🤔

Permalänk
Medlem

Trist bild men nu är jag nog klar med den här brädan

Blå Alps med DCS 9009. Svensk ISO och Alps är tyvärr inte direkt något man kan sikta på alla gånger.

Permalänk
Skrivet av pasen:

GMMK Pro
- Dareu violet gold v2 tactile switchar, smorda med Glorious G-lube.
- KBDfans Stabilizers Foam Stickers
- KBDfans Simple White MAC/PC PBT Keycaps [NP-Profil]
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- Durock V2 stabs (moddad/slipad plate för att passa)
- Tapemod
- Borttagen foam mellan PCB och switchplatta.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Keychron Q2
- Glorious Panda switchar, G-lubed.
- KBDfans Switch Pads på mod-keys
- O-ringar på space, backspace och return
- KBDfans PBTfans WoB keycaps (+international kit)
- KBDfans PBTfans Spark Novelties mod kit (ej på bild)
- Omsmorda stabs
- Tapemod
- Plastfilmen borttagen från chassit

<Uppladdad bildlänk>

Detta är mina två första, men troligen inte de sista. Det här med group buys verkar hemskt dock...
Någon som har några bra tips om jag vill bygga ett trådlöst 65%, som är tyst nog att ha i öppet kontorslandskap? Känns som att dessa är precis på gränsen acceptabla.

Har funderat på Polarity works BT65 hotswap PCB och Tofu65 case, men priset drar iväg lite väl, och hade gärna haft större valmöjlighet mellan chassin och PCB.

Drömsetup med GMMK och dessa keycaps. Jag har länge tänkt att man skulle köpa denna kombination. Är du nöjd med tangentbordet och keycapsen?
Kör idag ett magic keyboard så är rädd att omställningen blir för stor och jag ångrar mig..

Måste också fråga vad totalpriset landade på för dig?

Permalänk
Medlem

Någon rekommendation på bra handledsstöd? Köpte Deltaco WK95B Vit 65% och blev faktiskt imponerad.
Men den är väldigt hög.
Gärna ett lite lyxigare handledsstöd. Trä? Valnöt? Eller vad rekommenderas?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Någon rekommendation på bra handledsstöd? Köpte Deltaco WK95B Vit 65% och blev faktiskt imponerad.
Men den är väldigt hög.
Gärna ett lite lyxigare handledsstöd. Trä? Valnöt? Eller vad rekommenderas?

https://www.inet.se/produkt/6101409/keychron-handlovsstod-val...

Kan rekommendera.

Permalänk
Medlem

Det ser nice ut! tack

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Någon rekommendation på bra handledsstöd? Köpte Deltaco WK95B Vit 65% och blev faktiskt imponerad.
Men den är väldigt hög.
Gärna ett lite lyxigare handledsstöd. Trä? Valnöt? Eller vad rekommenderas?

beror lite på vilket stuk man vill ha Har hittat ett i epoxy/kolfiber som jag är sugen på.. från en kille i Thailand som gör små tillverknings serier.. tror de gick på 90 dollar

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Drömsetup med GMMK och dessa keycaps. Jag har länge tänkt att man skulle köpa denna kombination. Är du nöjd med tangentbordet och keycapsen?
Kör idag ett magic keyboard så är rädd att omställningen blir för stor och jag ångrar mig..

Måste också fråga vad totalpriset landade på för dig?

Totalt 2736kr om man bara räknar med GMMK (fyndvara 1689), switchar (398) och keycaps (649).
Ska jag räkna med frakt, verktyg, lube, stabs och lite mods osv så blir det mer.

Jag gick från ett Logitech G810 som gick sönder och ångrar det inte. Står knappt ut med membrantangentborden man får låna på kontoret nu, det är en nackdel Jag är nöjd! Ljudet är väldigt annorlunda med denna setup mot mitt Q2, jag gillar det. Jag föredrar dock cherry-profilen, men det är en vanesak.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Någon rekommendation på bra handledsstöd? Köpte Deltaco WK95B Vit 65% och blev faktiskt imponerad.
Men den är väldigt hög.
Gärna ett lite lyxigare handledsstöd. Trä? Valnöt? Eller vad rekommenderas?

Rekommenderar en vetekudde. Kan dessutom värmas på vintern och kylas på sommaren.

Permalänk
Medlem

Nytt tangenbord.
KBD67 Lite med Gateron Milky Yellow och KBDFans DSA keycaps. Moddat med Ett lager tape samt switch pads. Låter helt underbart, lite surt med höger shift bara...

But God damn it thocks.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem KAT Cyberspace. Men helt ärligt är de inte så lika renderingarna som visades inför gruppköpet. Så här ser de i alla fall ut på mitt KBD 67 Lite.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

QK65 black/chroma med POM plate, Aqua king-brytare och PBTfans Deep sea predator caps

Mycket trevligt att skriva på, men är inget fan av en sån där korkskruvssladd, hade dock ingen rak som var tillräckligt lång

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Lyckades få tag i extra keycaps. Är riktigt nöjd nu med både utseende, känslan och ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

QK65 black/chroma med POM plate, Aqua king-brytare och PBTfans Deep sea predator capshttps://i.imgur.com/GD8l8st.jpg Mycket trevligt att skriva på, men är inget fan av en sån där korkskruvssladd, hade dock ingen rak som var tillräckligt lång

Kul! Jag beställde också nyligen. Så tips till ni som letar internationella layouter så finns det en del i lager nu på kbdfans.com

Permalänk

Mycket av det finns/är påväg till maxgaming.se 👆

Permalänk
Skrivet av pasen:

Totalt 2736kr om man bara räknar med GMMK (fyndvara 1689), switchar (398) och keycaps (649).
Ska jag räkna med frakt, verktyg, lube, stabs och lite mods osv så blir det mer.

Jag gick från ett Logitech G810 som gick sönder och ångrar det inte. Står knappt ut med membrantangentborden man får låna på kontoret nu, det är en nackdel Jag är nöjd! Ljudet är väldigt annorlunda med denna setup mot mitt Q2, jag gillar det. Jag föredrar dock cherry-profilen, men det är en vanesak.

Du fick mig att slå till! Är sjukt nöjd. Väldigt ovant att gå från ett magic keyboard till detta men borde väl vänja mig till slut. Riktigt mysigt att skriva på. Har inte gjort några modifikationer alls egentligen, men tycker funkar och låter fint.

Beställde samma keycaps som du har på ditt, men de var slut på lager. Fick hem tangentbordet i veckan.. blev så otålig av att inte kunna använda det så jag beställde keychron keycaps också då de var rätt billiga. Men tycker faktiskt de var riktigt trevliga, speciellt för 350kr.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen layouten på det där tangentbordet. Personligen föredrar jag att använda musmatta och mus istället för katt, men den är fantastiskt söt 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Du fick mig att slå till! Är sjukt nöjd. Väldigt ovant att gå från ett magic keyboard till detta men borde väl vänja mig till slut. Riktigt mysigt att skriva på. Har inte gjort några modifikationer alls egentligen, men tycker funkar och låter fint.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Beställde samma keycaps som du har på ditt, men de var slut på lager. Fick hem tangentbordet i veckan.. blev så otålig av att inte kunna använda det så jag beställde keychron keycaps också då de var rätt billiga. Men tycker faktiskt de var riktigt trevliga, speciellt för 350kr.

Kul! Jag hade faktiskt ett liknande keycap set från början också
Vad blev det för switchar? Jag hade lite problem med att stabsen var "sticky" från fabriken.

GMMK Keyboardcat

Bytte till resonance på mitt Q2 nyligen, blev lite besviken att internationella kittet inte hade övre rader i grönt, så fick bli en blandning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Du fick mig att slå till! Är sjukt nöjd. Väldigt ovant att gå från ett magic keyboard till detta men borde väl vänja mig till slut. Riktigt mysigt att skriva på. Har inte gjort några modifikationer alls egentligen, men tycker funkar och låter fint.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Beställde samma keycaps som du har på ditt, men de var slut på lager. Fick hem tangentbordet i veckan.. blev så otålig av att inte kunna använda det så jag beställde keychron keycaps också då de var rätt billiga. Men tycker faktiskt de var riktigt trevliga, speciellt för 350kr.

Vad blev de för switchar?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7