Moderskeppet Matchmaking

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Moderskeppet Matchmaking

Moderskeppet var ett spektakel utan dess like där över 300 nördar från bland annat SweClockers och FZ samlades för att ta del av utställare, tävlingar och diverse shower. Och förstås att umgås med likasinnade i konferenshallen, hytter och runt omkring på fartyget.

Det blev ett väldigt intensivt dygn och det finns en risk att det glömdes bort att dela kontaktuppgifter till varandra. Det har redan skrivits inlägg och trådar på SweClockers och FZ där Moderskeppets besökare söker varandra i hopp om att bygga kontakten vidare. I stället för att dessa inlägg är utspridda på olika ställen är det bättre att vi samlar allt sådant på ett och samma ställe.

Så, om du lyckades knyta kontakt med någon på Moderskeppet och vill hitta personen i efterhand, skriv ett inlägg i tråden och håll tummarna att SweClockers och FZ:s communityn kan hjälpa dig på traven.

Nu bygger vi kontakter!

Vill du dubbla chanserna att hitta nya kontakter från Moderskeppet har en likadan tråd skapats på FZ: Moderskeppet Matchmaking

Permalänk

Söker efter gruppen från moderskeppet

Glömde fråga om kontaktuppgifter sen vid avstigning såg jag inte dom.

Det är fyra göteborska bröder jag söker efter. Sköna killar som jag gärna vill behålla kontakten med.

Hör av er till mig:-)

Mvh
Dennis

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Bra initativ!

Jag var den enda som inte åkte med, så jag får inga nya kompisar

Permalänk
Skrivet av medbor:

Bra initativ!

Jag var den enda som inte åkte med, så jag får inga nya kompisar

Nästa år ska det komma också håll utkik:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Glömde fråga om kontaktuppgifter sen vid avstigning såg jag inte dom.

Det är fyra göteborska bröder jag söker efter. Sköna killar som jag gärna vill behålla kontakten med.

Hör av er till mig:-)

Mvh
Dennis

Alltså Glen, Glen, Glen och förstås lilla Glen?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Glömde fråga om kontaktuppgifter sen vid avstigning såg jag inte dom.

Det är fyra göteborska bröder jag söker efter. Sköna killar som jag gärna vill behålla kontakten med.

Hör av er till mig:-)

Mvh
Dennis

Mellanbror Närvarande! 🙋‍♂️
Huruvida mina bröder har konton här vet jag dock inte.

Vart lite stressigt vid avstigning med köbildning 3000 på taxfreen o framförallt att få med sig alla jävla lådor av pråmen 😂

Permalänk

Tack alla fann dom så blev jävligt glad:-)

Sjyst sätta den på huvudsidan så alla kunde se direkt

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Tack alla fann dom så blev jävligt glad:-)

Sjyst sätta den på huvudsidan så alla kunde se direkt

sweclockers/modsen här är guld!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

sweclockers/modsen här är guld!

Helt klart

Tackar

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Jag glömde ta selfies med alla roliga människor jag snackade med, hade gjort detta mycket lättare eftersom jag är dålig på att komma ihåg vad folk heter. 😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag glömde ta selfies med alla roliga människor jag snackade med, hade gjort detta mycket lättare eftersom jag är dålig på att komma ihåg vad folk heter. 😓

Då är det väl bara att visa selfies på alla andra och söka upp resten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Då är det väl bara att visa selfies på alla andra och söka upp resten?

Haha jo, om det inte vore för att jag nog bara tog en selfie med Der8auer.

Som någon sa, det är p.g.a. att man har fullt upp med att ha roligt som gör att man glömmer kameran.

Permalänk
Medlem

Många trevliga bröder blev det! Kvalitètstid med redax samt en big shoutout till Mehmet och Jan på kingston vilka killar! *Starstruck*

Permalänk
Medlem

Här har ni mig, tydligen mästare på reflexer efter för många vinster i Kingstonbåset.
212ms klockade jag in på som bäst 🫡

/Pliind på Webbis

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Skrivet av Pliind:

Här har ni mig, tydligen mästare på reflexer efter för många vinster i Kingstonbåset.
212ms klockade jag in på som bäst 🫡

/Pliind på Webbis

Hehehehehe kul som fan:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Pliind:

Här har ni mig, tydligen mästare på reflexer efter för många vinster i Kingstonbåset.
212ms klockade jag in på som bäst 🫡

/Pliind på Webbis

Du var verkligen bisarrt snabb, man var ju inte ens i närheten. Det här måste utredas vidare - du verkar besitta en dold superkraft?

Ps. Fick jag min achievement tillslut? :]

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Du var verkligen bisarrt snabb, man var ju inte ens i närheten. Det här måste utredas vidare - du verkar besitta en dold superkraft?

Ps. Fick jag min achievement tillslut? :]

Tror man blir riktigt snabb när man vill klappa katter på magen men katter är inte lika pepp på att få detta klapp. Gäller att klappa fort som fan och sen dra, det var frugans förklaring iaf. 😂

Cheevo utdelad

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

JUST DET! Det var någon jag diskuterade tiden före ljudkorten med Chefredaktör-Anders och Thomas Melzer från Intel, har glömt ditt nick! Du hjälpte mig att komma på spåren med vilket spel som syntetiserade ljud via PC-speaker, och nämnde Links 386.

Det var med Links (1990) jag kom i kontakt med det först, samt i ett annat sjukt bra spel, Mean Streets!

Det var även när vi diskuterade att du skulle kolla upp Sword of Aragon @Enlightener, du kanske har bättre minne än mig angående vem det var? 😅

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

JUST DET! Det var någon jag diskuterade tiden före ljudkorten med Chefredaktör-Anders och Thomas Melzer från Intel, har glömt ditt nick! Du hjälpte mig att komma på spåren med vilket spel som syntetiserade ljud via PC-speaker, och nämnde Links 386.

Det var med Links (1990) jag kom i kontakt med det först, samt i ett annat sjukt bra spel, Mean Streets!
https://youtu.be/jD4m9JvLy2Y?t=641

Det var även när vi diskuterade att du skulle kolla upp Sword of Aragon @Enlightener, du kanske har bättre minne än mig angående vem det var? 😅

Jag tror det kan ha varit @überklass
Är inte helt säker på allas nick och vilka som sade vad, men Sword of Aragon var Überklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Jag tror det kan ha varit @überklass
Är inte helt säker på allas nick och vilka som sade vad, men Sword of Aragon var Überklass.

Jag glömde nämna att jag och @Überklass åkte i sällskap. 😅

Nåja, han jag letar efter kanske ser tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

JUST DET! Det var någon jag diskuterade tiden före ljudkorten med Chefredaktör-Anders och Thomas Melzer från Intel, har glömt ditt nick! Du hjälpte mig att komma på spåren med vilket spel som syntetiserade ljud via PC-speaker, och nämnde Links 386.

Det var med Links (1990) jag kom i kontakt med det först, samt i ett annat sjukt bra spel, Mean Streets!
https://youtu.be/jD4m9JvLy2Y?t=641

Det var även när vi diskuterade att du skulle kolla upp Sword of Aragon @Enlightener, du kanske har bättre minne än mig angående vem det var? 😅

Skrivet av Enlightener:

Jag tror det kan ha varit @überklass
Är inte helt säker på allas nick och vilka som sade vad, men Sword of Aragon var Überklass.

Skrivet av Sveklockarn:

Jag glömde nämna att jag och @Überklass åkte i sällskap. 😅

Nåja, han jag letar efter kanske ser tråden.

Jag tar på mig manteln som Sweclockers officiella Sword of Aragon-riddare, hertig av Aladda, befriare av rikets västra och östra halva!

Förövrigt så hoppas jag att de två trevliga Dungeons & Dragons-killarna (varav ena hade ett prydligt skägg) - som jag och @Sveklockarn satt bredvid när kryssningen började - hade en trevlig kryssning. Blev dessvärre inget mer rollspelssnack, men det kanske vi löser nästa kryssning?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag glömde nämna att jag och @Überklass åkte i sällskap. 😅

Nåja, han jag letar efter kanske ser tråden.

Skrivet av Überklass:

Jag tar på mig manteln som Sweclockers officiella Sword of Aragon-riddare, hertig av Aladda, befriare av rikets västra och östra halva!

Förövrigt så hoppas jag att de två trevliga Dungeons & Dragons-killarna (varav ena hade ett prydligt skägg) - som jag och @Sveklockarn satt bredvid när kryssningen började - hade en trevlig kryssning. Blev dessvärre inget mer rollspelssnack, men det kanske vi löser nästa kryssning?

Som sagt, vem som sade vad har jag lite dålig koll på...

Vi håller tummarna för att fler av våra moderskeppare kommer in och läser tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Som sagt, vem som sade vad har jag lite dålig koll på...

Vi håller tummarna för att fler av våra moderskeppare kommer in och läser tråden.

Kan det ha varit @Hamilton?

Fick för mig att det var något med Lindholm, men någon sån användare finns inte på forumet. Nästa gång får det bli fler selfies med folk helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Kan det ha varit @Hamilton?

Fick för mig att det var något med Lindholm, men någon sån användare finns inte på forumet. Nästa gång får det bli fler selfies med folk helt enkelt.

Jodå, det var jag som nämnde Links386 när vi snackade där i korridoren!

Kom på att även back in the day så körde jag Chuck Yaeger's Air Combat som också simulerade ljudkort genom PC-högtalaren.

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0