kommer detta funka (B660M BAZOOKA med i5-13600K)?

Permalänk
Avstängd

kommer detta funka (B660M BAZOOKA med i5-13600K)?

hejsan jag har en fråga till er alla kommer detta modekort funka till B660M BAZOOKA DDR4 med denna prosecor i5-13600K tacksam för svar ja jag stavar skit har dyselexi så trörtt på kommerntarer om det

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

hejsan jag har en fråga till er alla kommer detta modekort funka till B660M BAZOOKA DDR4 med denna prosecor i5-13600K tacksam för svar ja jag stavar skit har dyselexi så trörtt på kommerntarer om det

Japp.
https://www.msi.com/Motherboard/MAG-B660M-BAZOOKA-DDR4/suppor...

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hmm risken är väl dock att det bios som finns på moderkortet ”ur lådan” inte stödjer 13xxx serien?
Och jag ser inte att kortet har någon möjlighet att flasha bios utan CPU.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm risken är väl dock att det bios som finns på moderkortet ”ur lådan” inte stödjer 13xxx serien?
Och jag ser inte att kortet har någon möjlighet att flasha bios utan CPU.

Så kan det mycket väl vara ja.
Handlas det på tex Inet så är det bara att fråga dom om det och jag vet att dom har fixat sådant förr.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

if somone know if i can whitout cpu please say thanks:)

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Jag ser inte att de nämner något alls om den möjligheten på MSI hemsidan för ditt moderkort... Och det finns ingen BIOS flash knapp på baksidan av moderkortet heller såvitt jag kan se.

Så sannolikt inte möjlighet att uppdatera BIOS utan att ha en kompatibel CPU tyvärr!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ge mig ett micro atx kort som det kommer funka påm då:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

ge mig ett micro atx kort som det kommer funka påm då:)

Tex Asus Strix B660-G har flashback men alla billigare ASUS serier (TUF, PRIME osv) verkar inte ha det
Har inte riktigt koll på de andra märkena!
...
Bästa vore ju om du kunde snacka i nån butik och försöka säkra med dem att moderkortet har färsk BIOS... Med lite tur kan det stå nån klisterlapp på själva moderkortskartongen eller liknande.
(då behöver du inte köpa nån extradyr toppmodell menar jag)

Visa signatur

Permalänk

Gigabyte har många moderkort med Q-Flash Plus tex B660M DS3H DDR4. Det fungerar att uppdatera utan CPU och RAM i moderkortet. Har själv gjort det på några för att ge stöd åt Intel 13th. Tar ca 8 minuter.

Såg nu att de är slutsålda på de flesta ställen, kan vara därför

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

www.swecloker.com klick bait och betalda annosner. Om du vill veta något om överklockning dröm vidare till 90-talet

Permalänk
Medlem

Inet uppdaterar BIOS i butiken mot en liten kostnad, eventuellt gratis om du köper moderkortet där.