Permalänk
Medlem

Smartklocka med maps?

Tjena

Kanske någon här har mer koll? Jag är ute efter en smartklocka som inte ser skit ut som Apple watch men som fungerar med Iphones på ett bra sätt.

En viktig funktion jag skulle vilja ha är gps med position på en kartbild likt maps i telefonen, detta framförallt när jag är ute i skogen och fiskar och ofta vandrar långa sträckor.

Helst hade jag velat ha en direkt skärm screening från telefonens maps i klockan men det kanske inte går?

vad finns det för alternativ?

har tittat på Garmins klockor men jag blir inte klok på vilka klockor som har denna funktion.

Permalänk
Medlem

hej, Garmins klockor uppfyller nog dina behov. Finns en uppsjö av olika modeller. Topmodellerna idag är väl GarminFenix 7 , Garmin Epix2 ( samma typ dock med olika displayer.... smaksak) och så skulle jag även nämna Garmin Enduro. Sedan finns det liknande från Garmin även i det lägre prissegmentet. Själv har jag en Fenix7 Solar Sapphire och är supernöjd. logga allt med den och använder den numera även som cykeldator.
du kan ju kolla på DcRainmaker ... mer review än på hans sida lär inte finnas.

mvh

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

hej, Garmins klockor uppfyller nog dina behov. Finns en uppsjö av olika modeller. Topmodellerna idag är väl GarminFenix 7 , Garmin Epix2 ( samma typ dock med olika displayer.... smaksak) och så skulle jag även nämna Garmin Enduro. Sedan finns det liknande från Garmin även i det lägre prissegmentet. Själv har jag en Fenix7 Solar Sapphire och är supernöjd. logga allt med den och använder den numera även som cykeldator.
du kan ju kolla på DcRainmaker ... mer review än på hans sida lär inte finnas.

mvh

Okey tack!

Jag har tittat och tycker att Garmin venu 2 plus ser trevlig ut att titta på inte för bulkig osv och verkar ha många fina funktioner för min träning också.

Sen var det ju billigare och i rätt kurs

Men hur är det med maps på den?

Finns det touch, trevlig oled panel och sånt på klockan är det ju såklart ett plus.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Okey ska ta en titt!

Tack så mycket