Programmering 1 Python slutprov? Gymnasiekurs / Komvux

Permalänk

Programmering 1 Python slutprov? Gymnasiekurs / Komvux

Hej allihopa!

Jag ska då skriva ett slutprov inom programmering 1 på språket python om cirka 1 månad.
Det jag då undrar är hur går dessa prov till? ska man skapa ett avancerat program från grunden eller besvara frågor om python?

Jag ligger i fas på kursen och har ännu inte haft några större probelm med utbildningen, är bara lite rädd att slutprovet ska gå dåligt, då det verkar vara det som väger tyngst på betyget.

Tänkt plugga vidare på Devops programmet via Nackademin eller Chas Academy, så länge mitt betyg på denna kurs inte blir skit dåligt. (har för mig att deras antagning är betyg från matte 2 och programmering 1 + antagningprovet)

Pluggar i nuläget på åsö vuxengymnasium programmering 1 Python ifall det hjälper besvara min fråga.

/Mvh Lebron

Permalänk
Medlem

Jag tror du kommer att få en uppgift som i text beskriver funktioner, logik och front-end som du sedan ska skapa under provets gång.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag tror du kommer att få en uppgift som i text beskriver funktioner, logik och front-end som du sedan ska skapa under provets gång.

Tror du internet eller lärobok är tillåtet under dessa prov? den infon jag lyckats få tag på från läraren är att provet kommer att skrivas på plats på deras datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tror du internet eller lärobok är tillåtet under dessa prov? den infon jag lyckats få tag på från läraren är att provet kommer att skrivas på plats på deras datorer.

Jag tror både lärobok och internet kommer att tillåtas. Det är vanligt & mer realistiskt till hur du kommer att arbeta i framtiden. Du kommer förstås inte få samarbeta med någon annan eller fuska på något sätt

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag tror både lärobok och internet kommer att tillåtas. Det är vanligare samt mer realistiskt till hur du kommer att arbeta i framtiden. Du kommer förstås inte få samarbeta med någon annan eller fuska på något sätt liknande

Ok känner mig bättre nu med denna info

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det enda som står i din väg är rädsla och tvivel.
Enligt mig måste man ofta snubbla framåt när man lär sig programmering och utveckling. Det är alltid en känsla av "Vad är detta?!?!" i början. Sedan vänjer man sig. Alltid. Ge aldrig upp

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Kom ihåg att det enda som står i din väg är rädsla och tvivel.
Enligt mig måste man ofta snubbla framåt när man lär sig programmering och utveckling. Det är alltid en känsla av "Vad är detta?!?!" i början. Sedan vänjer man sig. Alltid. Ge aldrig upp

ahahahh "Vad är detta?!?!" är precis hur jag känner i nuläget med programmering