Någon som har tips på vilket som är det bästa forumet man kan installera mot en domän på ett webbhotell. Har en annan lösning idag men den börjar bli sämre och sämre så därför går tankarna i att sätta upp ett forum istället. Tittat lite men svårt att veta när man inte har provat de olika själv. Så därför tänkte jag att jag slänger ut en fråga här.
Jag körde phpBB förr, vet inte hur den står sig idag, men den hade ialf alla funktioner man kan önska sig av ett forum.
Lampstacken verkar vara standard för de flesta webbhotell, så bör inte vara några problem att installera.
Kan tyvärr inte ge några ingående för och nackdelar, då det var allt för länge sedan jag satte upp ett forum
nuförtiden verkar ju folk dock vara anti php...
Dock fortf. ett poppisspråk som hålls vid liv.
Is PHP outdated now?
In the developer's community, a lot of people started perceiving PHP as an outdated language that has no place in the IT industry by 2022. However, statistics show that around 80% of websites are still written on PHP.
Jag hade nog tittat på PhpbBB eller Xenforo i första hand. Det senare kostar dock pengar. Några av de bakom det sistnämnda är de som från början låg bakom vBulletin. De blev till och med på amerikanskt manér stämda av Internet Brands som senare köpt vBulletin. Jag har för mig dig det slutade med förlikning.