Messenger tar inte bort notis-ikonen.

Permalänk
Medlem

Messenger tar inte bort notis-ikonen.

I många år så hade jag problem med att Messenger inte tog bort sin lilla ikon (på mobilen) som visar att man fått ett nytt meddelande när man läste meddelandet på datorn istället med mobilen.

Jag löste det dock efter att jag rådfrågade här. Jag ställde in så appen alltid är igång på mobilen osv.

Men nu, av någon konstig anledning, så har problemet uppstått igen. Alla energi-inställningar är inställda på att alltid ha appen igång, och jag har testat att installera om appen, starta om mobilen, nollställa inställningar.

Det är så himla irriterande efter som min mobil står alltid upp till vänster om skärmen på ett stativ som laddar den. Så står den där och blinkar och har sig.

Vad är det som har hänt!? Någon som vet!?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Nollställa mobilen hade ingen effekt :/

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis vara en meddelandeförfrågan som du är notisen? De dyker ju inte direkt upp så man ser dom så tydligt. Oftast någon bot.

Permalänk
Medlem

Har du möjligtvis Samsung-mobil?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Kan det möjligtvis vara en meddelandeförfrågan som du är notisen? De dyker ju inte direkt upp så man ser dom så tydligt. Oftast någon bot.

Nej jag tror inte det, utan notisen som dyker upp på mobilen är ju att lampan blinkar grönt och man ser en liten chatt-bubbla på skärmen när mobilens skärm är "av". Om man läser meddelandet på datorn ist. för mobilen så ska den lilla ikonen försvinna efter som man har läst meddelandet. Men av någon anledning så har det slutat att fungera.

Skrivet av shugge:

Har du möjligtvis Samsung-mobil?

Jag har en Huawei P20 Pro.

Permalänk
Medlem

Beklagar verkligen bumpen men jag håller på att bli GALEN av det här!
Appen är ALLTID igång, ändå vägrar notisen försvinna när jag läser den på datorn... Hur får jag bort det här!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Beklagar verkligen bumpen men jag håller på att bli GALEN av det här!
Appen är ALLTID igång, ändå vägrar notisen försvinna när jag läser den på datorn... Hur får jag bort det här!?

Är du säker på att den alltid är igång? Låter som Huaweis EMUIs batterisparfunktioner stör appen. Kanske inte går att lösa med EMUI

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Testat Messenger Lite? Mycket mindre plottrig än den vanliga Messenger-appen och kanske löser problemet.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Är du säker på att den alltid är igång? Låter som Huaweis EMUIs batterisparfunktioner stör appen. Kanske inte går att lösa med EMUI

Så här det det ut. Jag har stängt av "Automatiskt läge" för appen och enablat dessa funktioner.

Jag har också varit och kollat alla andra inställningar som kan tänkas finnas, och gett appen alla behörigheter som finns osv.

Permalänk
Snusfri

Har det problemet ibland på min OP9.
Spelar ingen roll om jag läst meddelandet på mobilen eller datorn, det står fortfarande som "oläst" på mobilen.

Det som fungerar för mig är att avsluta appen helt, dvs inte bara stänga ner den, då försvinner det för mig iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Messengers hela notissystem är ju skräp. Ofta jag får notiser först när jag startar appen. Samma för frugan. Har gått tillbaka till SMS för det mesta. Tragiskt.

Edit: jag kör Xiaomi o frugan Huawei

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3