Permalänk
Medlem

Heja, har någon kanske provat spelar med en 12th gen intel cpu? Nyfiken om hur mycket mer FPS man få kontra ett 5600x eller 5800x till exempel. Själv sitter på en 8700k och börja tänkte att går över till nåt annat... vet att spelet är otroligt ooptimerade men jag hoppas att de finns riktigt benchmarks i framtiden...

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Heja, har någon kanske provat spelar med en 12th gen intel cpu? Nyfiken om hur mycket mer FPS man få kontra ett 5600x eller 5800x till exempel. Själv sitter på en 8700k och börja tänkte att går över till nåt annat... vet att spelet är otroligt ooptimerade men jag hoppas att de finns riktigt benchmarks i framtiden...

Sett folk på twitter säga 20-30fps boost.
Var en snubbe som gick från 9900k till 12900k och fick 20-25 fps.

Onepeg skrev något igår om att hans nya burk med 12900k, 3080ti, ddr5 6000mhz gav han runt 100fps med allt på high/ultra förutom supersamling. Detta på lighthouse.(Gick ned till 80fps ish när han siktade in med long range)
Han sa även att om han kör på Medium settings så får han ca 130fps.

Onepeg kanske gör en video om då han brukar göra lite guides, annars kanske du kan skumma igenom hans twitter på svar.

Gör mig lite sugen på att byta bort min 8700k men är inte jätte sugen på att lägga runt 8k på CPU/MOBO..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

12th gen blir bra om man har snabb DDR5. Har testat detta ganska rejält ett par veckor nu och har peilat in en del. Vid DDR5 6200 och cpu på 5.3 ghz (12900k) börjar det skina ordentligt. Får rätt enkelt 180-200 fps vid 1440p på alla kartor som inte är Labs, Factory eller Lighthouse. Lighthouse ser jag 140-170, medans Factory och Labs är rätt så bundet till gpu, men med 2080ti får jag ändå runt 280 och lite till på Factory.

Dessutom, nya Nvidia DLDSR som du kan aktivera i NVCP är fantastiskt till Tarkov. Har bara provat det med 1440p skärm, och det lär vara ännu bättre med en 1080p skärm om du har 12th gen.

Har kvar 9900k med samma gpu och riktigt snabb DDR4, och 12th gen är nog upp i vart fall 30% med DDR5 i Tarkov. Runda tal ca.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

12th gen blir bra om man har snabb DDR5. Har testat detta ganska rejält ett par veckor nu och har peilat in en del. Vid DDR5 6200 och cpu på 5.3 ghz (12900k) börjar det skina ordentligt. Får rätt enkelt 180-200 fps vid 1440p på alla kartor som inte är Labs, Factory eller Lighthouse. Lighthouse ser jag 140-170, medans Factory och Labs är rätt så bundet till gpu, men med 2080ti får jag ändå runt 280 och lite till på Factory.

Dessutom, nya Nvidia DLDSR som du kan aktivera i NVCP är fantastiskt till Tarkov. Har bara provat det med 1440p skärm, och det lär vara ännu bättre med en 1080p skärm om du har 12th gen.

Har kvar 9900k med samma gpu och riktigt snabb DDR4, och 12th gen är nog upp i vart fall 30% med DDR5 i Tarkov. Runda tal ca.

hmmmmm ,hur aktiverar jag DLDSR ? Hittar ingen inställning för det (RTX 2080Ti senaste drivrutinen)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Ligger under globals i nvcp.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

12th gen blir bra om man har snabb DDR5. Har testat detta ganska rejält ett par veckor nu och har peilat in en del. Vid DDR5 6200 och cpu på 5.3 ghz (12900k) börjar det skina ordentligt. Får rätt enkelt 180-200 fps vid 1440p på alla kartor som inte är Labs, Factory eller Lighthouse. Lighthouse ser jag 140-170, medans Factory och Labs är rätt så bundet till gpu, men med 2080ti får jag ändå runt 280 och lite till på Factory.

Dessutom, nya Nvidia DLDSR som du kan aktivera i NVCP är fantastiskt till Tarkov. Har bara provat det med 1440p skärm, och det lär vara ännu bättre med en 1080p skärm om du har 12th gen.

Har kvar 9900k med samma gpu och riktigt snabb DDR4, och 12th gen är nog upp i vart fall 30% med DDR5 i Tarkov. Runda tal ca.

Sjukt ökning!

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem

vad roar ni er med i Tarkov i väntan på nästa stora patch ?
Kommer aldrig få Kappa så grindar inte för det , lvl 43 endast .... lever för weekly questar , larvar mig med "meme" vapen/gear å blir dödad av 4manna i dorms , pysslar om Hideout ... men allt känns rätt "meh" , behöver tips för att roa mig i spelet

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Kan vara fel ute nu MEN...

Jag köpte spelet för lite mer än ett år sedan (tror jag), spelade kanske 1-2 timmar och sedans dess har det inte rörts, är det NÅGON som vill "ta över" spelet är det bara att hojta till i pm, dock vet jag inte om spelet är bundet till e-postadress eller om detta går att ändra så det får jag lösa vid övertagande.

Pris för detta = NOLL, skänker det helt enkelt, är väl bättre någon som vill spela det får spelet.

GOD JUL!

*
Edit: Det är "Escape from Tarkov Standard Edition" och har precis kört en game reset via hemsidan, dock går inte "namnet" ändras så det får man tyvärr, eller lyckligtvis, dras med

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Jag har varit sugen på att testa spelet länge. Jag tar gärna kontot och fastnar jag inte för det kan jag skänka vidare det här igen

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att lira, spelat de för ett par år sedan men så slutare polarna lira samma dag jag köpte de typ.. Inge vidare o köra solo Hur är spelet jämnförelse mot tre år sedan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunna:

Jag har varit sugen på att testa spelet länge. Jag tar gärna kontot och fastnar jag inte för det kan jag skänka vidare det här igen

Hör av er om ni inte vill ha det så kan jag ta det och ge till min grabb!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Lite sugen på att lira, spelat de för ett par år sedan men så slutare polarna lira samma dag jag köpte de typ.. Inge vidare o köra solo Hur är spelet jämnförelse mot tre år sedan?

Kommer en ny patch idag, jag kommer inte ihåg hur färdigt spelet var för tre år sedan men Streets of Tarkov kartan som släpps nu ska vara den största hittills, sen kom även en annan rätt stor map Lighthouse, i början på året? PLus att flera andra kartor har byggts ut/gjorts om senaste åren.
Bör vara betydligt mer att gör i spelet jämfört med för tre år sedan. Även animationer, hideout och vapen har förbättrats/utvecklats. Fortfarande en del desync dock för vissa. Jag tycker inte det är så stort problem.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Kommer en ny patch idag, jag kommer inte ihåg hur färdigt spelet var för tre år sedan men Streets of Tarkov kartan som släpps nu ska vara den största hittills, sen kom även en annan rätt stor map Lighthouse, i början på året? PLus att flera andra kartor har byggts ut/gjorts om senaste åren.
Bör vara betydligt mer att gör i spelet jämfört med för tre år sedan. Även animationer, hideout och vapen har förbättrats/utvecklats. Fortfarande en del desync dock för vissa. Jag tycker inte det är så stort problem.

Låter ju najs får se om man kan övertala någon polare o ladda ner spelet igen..! Fortfarande smått bitter att man köpte EOD och att de aldrig blev lir typ! :')

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ny i Tarkov här. PM:a om nån vill teama upp och dö tillsammans!

Permalänk
Medlem

Söker också lite folk att lira med, bara pma eller adda Trii111866 #4170 på discord

Permalänk
Medlem

Är lite halvt aktiv dock bara level 9 typ. Scavat en jäkla massa så är låst bakom trader levels på allt... Kan woods och stora delar av customs, de andra kartorna är jag totalt rookie på..! Adnerhill#1796

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Halloj

Började nyss lira Tarkov, är lvl 3, lirar varannan SCAV/PMC.
Kör endast Shoreline just nu men vill hitta någon/några som vill lira på kvällar oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Halloj

Började nyss lira Tarkov, är lvl 3, lirar varannan SCAV/PMC.
Kör endast Shoreline just nu men vill hitta någon/några som vill lira på kvällar oftast.

Bara att lägga till mig på Discord haft spelet länge men nästan inte spelat det. Kan stora delar av woods och stora delar av customs

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för tipset visste ej om dessa discords

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Har haft återkommande tankar att köra igång med Tarkov men efter detta kan man mer eller mindre lägga ner alla ambitioner. Videon är typexempel om hur det kan gå till. Fusk är så utspritt att det finns tom mer eller mindre community guidelines mellan fuskare... Jag trodde att bara radar hack fanns kvar på Tarkov. Min uppfattning var att allt som skapar overlay i spelet bör kunna detekteras omgående. Egentligen borde utvecklarna lägga en del av intäkterna på att vara de första som köpte alla cheats och stänga ner de så snart det bara går. Sannolikt är det förstås inte så enkelt som man tror. Fortfarande verkar det finnas lätt tillgängligt i kommunikationen med servern en del information som spelaren inte ska kunna se...

Permalänk
Medlem

Är ju ett fantastiskt spel, jag har inte märkt av så mycket cheaters som det påstås att vara, men klart jättetråkigt att det finns så mycket och utbrett fuskande som det är.

Jag har iaf märkt av betydligt mycket mindre när jag bara kör norra Europa servern. Kör jag alla rekommenderade uppfattar jag det som mer fuskare 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Raggar lite folk att spela med! Varit sen in i denna wipe men det rullar på. Någon som har lust?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiDDi:

Raggar lite folk att spela med! Varit sen in i denna wipe men det rullar på. Någon som har lust?

Vilka tider brukar du spela? 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Är ju ett fantastiskt spel, jag har inte märkt av så mycket cheaters som det påstås att vara, men klart jättetråkigt att det finns så mycket och utbrett fuskande som det är.

Jag har iaf märkt av betydligt mycket mindre när jag bara kör norra Europa servern. Kör jag alla rekommenderade uppfattar jag det som mer fuskare 🤷‍♂️

Jag blev också superförvånad av vad han visar, för jag har verkligen inte upplevt det i den utsträckningen.
kommer fortsätta spela, och hoppas utvecklarna vaknar till lite för att implementera något anticheat eller liknande i framtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beardedpear:

Jag blev också superförvånad av vad han visar, för jag har verkligen inte upplevt det i den utsträckningen.
kommer fortsätta spela, och hoppas utvecklarna vaknar till lite för att implementera något anticheat eller liknande i framtiden.

Men hur skulle du kunna märka det, det är ju det som är hela problemet?

Bara för att de har WH så jagar de inte ner varenda spelare på hela servern, men råkar du komma för nära kommer du garanterat dö, och du vet aldrig om det var legit eller inte.

Endast ett fåtal gånger jag dött av någon som inte ens försöker dölja det under mina 2000 isch timmar. Men många gånger har man ändå blivit fundersam och känt att de har lite väl bra koll.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men hur skulle du kunna märka det, det är ju det som är hela problemet?

Bara för att de har WH så jagar de inte ner varenda spelare på hela servern, men råkar du komma för nära kommer du garanterat dö, och du vet aldrig om det var legit eller inte.

Endast ett fåtal gånger jag dött av någon som inte ens försöker dölja det under mina 2000 isch timmar. Men många gånger har man ändå blivit fundersam och känt att de har lite väl bra koll.

Det är väl superbra att jag inte märkt det?
hela internet håller ju på att brinna upp efter detta avslöjande och ingen någonsin kommer spela Tarkov igen.
Vilket jag tycker är helt idiotiskt, vilka onlinespel hör man inte hur folk fuskar, och mycket mer synligt än vad som sägs här.

Jag är glad att jag inte märkt av detta och kommer fortsätta spela Tarkov, att låta fuskarna förstöra något du tycker om att spela är helt idiotiskt.

Men som sagt, jag hoppas att utvecklarna vaknar upp och försöker göra något åt saken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beardedpear:

Det är väl superbra att jag inte märkt det?
hela internet håller ju på att brinna upp efter detta avslöjande och ingen någonsin kommer spela Tarkov igen.
Vilket jag tycker är helt idiotiskt, vilka onlinespel hör man inte hur folk fuskar, och mycket mer synligt än vad som sägs här.

Jag är glad att jag inte märkt av detta och kommer fortsätta spela Tarkov, att låta fuskarna förstöra något du tycker om att spela är helt idiotiskt.

Men som sagt, jag hoppas att utvecklarna vaknar upp och försöker göra något åt saken.

Så sålänge du inte märker att någon har WH så är det "fine"? Att spela på samma villkor är liksom ingen grej?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Så sålänge du inte märker att någon har WH så är det "fine"? Att spela på samma villkor är liksom ingen grej?

Eftersom jag inte fuskar så är detta de enda sättet jag kan se på det.
Jag älskar Tarkov och har endast lirat i 130 timmar.. vill inte att något som detta ska förstöra för mig och min resa igenom Tarkov.