Google Pixel 7 Pro med skallrande ljud.

Permalänk

Google Pixel 7 Pro med skallrande ljud.

Hej!

Jag har en Google Pixel 7 Pro som är inköpt vid release. Nu på senaste dagarna har jag upptäckt ett "skallrande" ljud när jag vänder på telefonen. Enormt störande, och låter som att något sitter löst i enheten.
Googlade lite snabbt och upptäckte att fler har samma problem med Google Pixel 7 Pro.

Vad har jag för rättigheter här? Måste den skickas in på reparation eller kan man reklamera den?

Tacksam för svar!
/Krig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hej!

Jag har en Google Pixel 7 Pro som är inköpt vid release. Nu på senaste dagarna har jag upptäckt ett "skallrande" ljud när jag vänder på telefonen. Enormt störande, och låter som att något sitter löst i enheten.
Googlade lite snabbt och upptäckte att fler har samma problem med Google Pixel 7 Pro.

Vad har jag för rättigheter här? Måste den skickas in på reparation eller kan man reklamera den?

Tacksam för svar!
/Krig

Det är din optiska bildstabilisator i kameran som låter när du skakar till telefonen, helt normalt och inget som behöver skickas någonstans :).

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Det är din optiska bildstabilisator i kameran som låter när du skakar till telefonen, helt normalt och inget som behöver skickas någonstans :).

Ah, okej. Men det är ju irriterande så inåt h-vete

EDIT: Och varför har den börjat skallra först nu? Gjorde ju inte det tidigare.

Permalänk
Medlem

Märkligt det ska låta, har haft telefoner med optisk och inte har dom skramlat....

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Märkligt det ska låta, har haft telefoner med optisk och inte har dom skramlat....

Verkligen. Detta stör mig enormt. Vet inte vad jag ska göra just nu...

Permalänk
Medlem

Det ska inte låta så mycket om det optiska i kameran. Jag hör det typ om jag faktiskt skakar på min telefon, inte annars. (S10+)

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det ska inte låta så mycket om det optiska i kameran. Jag hör det typ om jag faktiskt skakar på min telefon, inte annars. (S10+)

Man behöver bara vända på min telefon så skramlar det till.

Permalänk
Medlem

Men varför skramlar det ? låter mer som nåt är trasigt... att det är optisk köper jag inte. 2023 o vi har skramlande telefoner är det så tekniken vi har som bäst idag ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Men varför skramlar det ? låter mer som nåt är trasigt... att det är optisk köper jag inte. 2023 o vi har skramlande telefoner är det så tekniken vi har som bäst idag ??

”Skramlar” om min Sony, men särskilt högt är det inte. Det är inte särskilt konstigt, då det beror på att sakerna inte parkeras utan hänger löst när de inte används. Väldigt lätt att kontrollera om det är stabiliseringen eftersom ”skramlet” upphör då kameramodulen är aktiv.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Men varför skramlar det ? låter mer som nåt är trasigt... att det är optisk köper jag inte. 2023 o vi har skramlande telefoner är det så tekniken vi har som bäst idag ??

Jag tycker också att det inte är acceptabelt att en ny telefon ska skramla. Men alla säger att det är den optiska biten som låter, men för mig är det inte okej alls.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

”Skramlar” om min Sony, men särskilt högt är det inte. Det är inte särskilt konstigt, då det beror på att sakerna inte parkeras utan hänger löst när de inte används. Väldigt lätt att kontrollera om det är stabiliseringen eftersom ”skramlet” upphör då kameramodulen är aktiv.

Testade nu och skramlandet kvarstår även fast kameran är aktiv.

Permalänk
Medlem

Se till att du använder 5x zoom när du testar med kameran igång, viktigt att du aktiverar rätt kamera!

Har också en Pixel 7 Pro, och det låter lite när man vänder/skakar lite lätt på min med, ända tills man aktiverar 5x kameran. Hade liknande på min förra Galaxy S9+, så detta är nog ingen fara

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Samma lika här!! Helt plötsligt nu i januari låter det som någonting är löst innuti telefonen när man skakar lite lätt på den! Ljudet slutar när man startar kameran och zoomar in X 5, men VARFÖR låter DET på detta sätt HELT PLÖTSLIGT? Kan någon från Google Sverige svara?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Samma lika här!! Helt plötsligt nu i januari låter det som någonting är löst innuti telefonen när man skakar lite lätt på den! Ljudet slutar när man startar kameran och zoomar in X 5, men VARFÖR låter DET på detta sätt HELT PLÖTSLIGT? Kan någon från Google Sverige svara?

Troligen för att du har märkt det nu och stör dig på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Troligen för att du har märkt det nu och stör dig på det.

Nej. Har inte låtit innan, och var in på en Teliabutik och testade skaka på deras 7 Pro-demo och den är helt tyst..

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk

Ja, hade det bara varit att den låter litegrand när man hejdlöst skakar på den så hade jag accepterat det. Men nu räcker det med att bara vända på telefon som skramlar det i den.
Jag tycker som sagt att det inte är okej över huvud taget.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått med detta? Har du kommit vidare?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Hur har det gått med detta? Har du kommit vidare?

Som det ser ut nu så kommer jag sälja telefonen och köpa något annat. Står inte ut med oljudet.

Permalänk

Var tvungen att testa på min Pixel 6 Pro, och tamejfan om den inte skramlar exakt så som du beskriver. Hur kan jag inte ha märkt detta förut?? Varför var du tvungen att uppmärksamma oss, nu kommer jag störa mig på det

Edit: Inget skrammel när jag har kameran igång och telefoto valt, så det är ju uppenbarligen något i kameran.

Permalänk
Skrivet av Full Strike:

Var tvungen att testa på min Pixel 6 Pro, och tamejfan om den inte skramlar exakt så som du beskriver. Hur kan jag inte ha märkt detta förut?? Varför var du tvungen att uppmärksamma oss, nu kommer jag störa mig på det

Haha, sorry

Permalänk
Medlem

Telefoner med optiskt bildstabilisator kommer skramla då delen är rörlig, vill man inte ha det ljudet så får man skaffa en telefon utan det.

Det har varit så på alla telefoner jag haft med optisk bildstabilisering tex Mate 20 Pro, One Plus 8 Pro och samtliga iPhones med optisk bildstabilisering.