Vilken moderkortstillverkare föredrar ni?

Permalänk
Medlem

Vilken moderkortstillverkare föredrar ni?

jag har alltid hållit mig till asus, men de är inte alltid bäst, och det finns ju många bra alternativ... jag har tex för mig att abit är klockvänligare..?

aja, asus får min röst.

(ps. har jag glömt nån? )

Visa signatur

[2400+] [Asus A7V8X G-Gold] [pc2700 512Mb Cl2] [Inno3D Ti4200 64Mb] [Maxtor 80Gb]

Permalänk

Har bara i princip haft 2 datorer jag byggt själ, det ena med ett Soltek kort och min nya med ett EpoX kort. Jag gillar mitt EpoX och röstar därför på EpoX.
Många EpoX där haha;)
Men jga skulle tro även Asus och abit har bra kort iaf.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Abit

men du... varför ligger denna tråden i AMD-relaterat?

Permalänk
Medlem

för att jag vill veta vad man föredrar till sina amdsystem såklart

Visa signatur

[2400+] [Asus A7V8X G-Gold] [pc2700 512Mb Cl2] [Inno3D Ti4200 64Mb] [Maxtor 80Gb]

Permalänk
Medlem

MSI, jag vet att det är många som inte gillar dem men jag har personligen aldrig haft några problem med dem...
Har däremot haft problem med både Abit och Asus kort för...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Om du inte har fler alternativ så åtminstone lägg till 'Annat'

Permalänk
Hedersmedlem

Epox och Asus har jag mest och bäst erfarenhet av.

Är just nu inne på mitt andra Epox-kort. Gamla 8k7a+ med AMD760 är ett riktigt bra kort, snabbt, stabilt och pålitligt. Mitt går hur bra som helst efter två års flitigt användande.

Förra veckan hämtade jag ut ett 8rda3+ vilket jag också är nöjd med. Bra och genomtänkt design, stabilt (hitills) och snabbt. Gott om användbara funktioner som S-ATA, två nätverkskort, hyffsat bra ljud (har inte hunnit testa det fullt ut ännu), firewire. Bra kontakter till fronpanelen, väldigt bra uppmärkt.

Asus-kort har det passerat några, allt från gamla 486kort till nForceII kort.

Alla har fungerat mellan bra och perfekt. P5A är visserligen inget superkort men priset på den tiden var svårslaget. Stabilt som sjutton med rätt inställningar, 247 dagar i full load klarade mitt. I skräpdatorn har jag ett p55sp4v modell gammalt som är förvånansvärt bra ändå. Klarar både k6-2 och 30gb diskar utan problem. Något slö IDE-kontroller dock...

Har dessutom byggt ett antal datorer åt kompisar med ASUS-kort med mycket bra resultat.

ASUS-korten kanske inte alltid är snabbast, men stabila och väl fungerande är de i alla fall. Finns både modeller med allt på och enkla kort som inte har fler funktioner än nödvändigt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Hade ett MSI men det var DÅLIT så nu när jag har ett Abit NF7-S så får Abit rösten

Permalänk
Medlem

Jag har byggt ett antal soltek system och dom har funkat perfa :D.

Just nu har jag Abit och den är goo oxo.

Röstar iaf på soltek.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Abit

men du... varför ligger denna tråden i AMD-relaterat?

Socket-A Moderkort

Permalänk
Medlem

lol, jag ska nog köpa ett asus A7N8X snart (så fort jag får råd). nån som har nått annat förslag?

Edit, råka skriva att jag skulle skaffa ett a7v8x, men så är ikke fallet. (pajjade biosen i mitt a7v8x igår)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot
Socket-A Moderkort

står ingenstans att det ska vara socket-a

Permalänk
Medlem

Ja jag har haft några olika moderkort genom åren, från ett Intel LX440 till nu senaste MSI K7N2 Delta ILSR .
Bland alla jag har haft så är det 3st som sticker ut, mitt MSI kort som är ja underbart, mitt gamla ASUS A7N8X Deluxe , samt ett Socket 370 kort från Gigabyte ( kommer inte ihåg namnet) . Så jag lägger min röst på MSI.

Visa signatur

Intel Pentium 3@800 Mhz|128 MB SDRAM|6GB IDE|i810E Graphics 4MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
står ingenstans att det ska vara socket-a

varför skulle jag annars posta här dummo :P?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asus och Abit är dom enda tillverkarna jag köpt av under alla år jag satt ihop egen dator.

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-7VA KT400 tycker det var ett bra kort med den bästa manualen jag sett. plus att det var billigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rejniz
Gigabyte GA-7VA KT400 tycker det var ett bra kort med den bästa manualen jag sett. plus att det var billigt

Jag hade ett sånt i en vecka. Håller med att manualen var bra och överlags så gav det ett bra intryck. Dock var kortet inte mycket att hänga i granen. Ville inte funka med ganska många olika sorters minnen, och överklockningsmöjligheterna var minst sagt begränsade. Om man kollar på www.amdmb.com i Gigabyte forumet så är det inte många lyckliga ägare av det kortet. Näpp bättre att satsa några extra slantar isf. En annan dålig sak med kortet var att man själv inte kunde ställa in temperaturer för när kortet skulle stänga av strömmen, utan det var fixerat på 90, känns ganska farligt. Kortet får en 3/10 i betyg av mig.

Visa signatur

RedHat <3 CentOS <3 OpenSuse <3 FreeBSD