Netflix blockerar enheter i jakt på lösenordsdelare

Permalänk
Melding Plague

Netflix blockerar enheter i jakt på lösenordsdelare

I ett försök att få stopp på kontodelning inför Netflix nya regler för vilka enheter som kan använda tjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ouch! Som man inte är nog nära att säga upp Netflix ändå!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså Netflix kan dra åt hel****e

Alla dessa saker gör ju väl bara att fler och fler lämnar dem, fattar de inte det ?

Som en dålig partner som hela tiden gör misstag på fyllan eller inte tänker sig för. Det förhållandet varar inte i evigheter….

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

fan så skönt att jag redan sagt upp skiten, hur tänker de om man bor på mer än ett ställe och / eller reser mkt osv? kommer bli så sjukt osmidigt detta.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Snacka om att döda sin verksamhet.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Fortsätter gräva...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Vad händer i hushåll där man inte har ett fast nätverk? Misstänker att det inte så vanligt på andra håll i världen, men här i Finland så är det ju helt möjligt att inte ens behöva hemnätverk då telefonabonnemangen är 100% obegränsade.

Om jag inte tex hade velat ha fiber för att få ner pingen så skulle jag och tjejen inte ha en särskild ”hemanslutning” utan bara dela via mobilen det lilla som behövs, och ändå höra till samma hushåll.

Permalänk
Medlem

De arbetar alltså aktivt för att köra bolaget i graven.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll.
De är ett vinstdrivande företag med aktieägare som sätter press. De gör allt de kan för att gå med vinst. Tycker heller inte om metoderna, men låter inte det ta min energi.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Undrar hur det fungerar som t.ex. har ett hus och ett fritidshus. Kommer enheterna i fritidshuset inte längre kunna använda Netflix?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Detta låter ju lite absurt. Så päronen som har Netflix måste ev ha dubbla abonnemang för att kunna kika på Netflix på TVn de köpte till sommarstugan? Det är ju inte direkt en klump man flyttar hem till stan en gång i månaden. Känns ju verkligen genomtänkt. Not. Om det nu blir så här illa dvs.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår att man inte vill betala extra och gärna delar, lite som fildelning är för att det skall bli billigare.
Det jag inte förstår är varför folk blir så arga och skall säga upp sina abonnemang bara för att man inte defakto vill göra rätt för sig och betala och hålla sig innanför de regler som Netflix och de flesta andra streamingsajter har.
De måste ju ändå få in pengar och de har räknat på vad varje betalande kund skall generera så det är väl ändå inte så svårt att se att dessa avgifter då sjunker drastiskt när fler använder samma konto?
Det är ju inte heller en helt orimlig regel att ett konto är till för en familj och inte är tänkt att delas på?

Sedan finns det möjlighet att det kan bli problem om man tex flyttar runt mycket men då borde det egentligen inte bli så stora problem då det inte kommer att användas simultant så ofta och då borde det gå att kunna hantera detta.
Misstänker att det och till en början också rör stordelarna, dvs de som är mer än 2 som delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Mycket gnäll.
De är ett vinstdrivande företag med aktieägare som sätter press. De gör allt de kan för att gå med vinst. Tycker heller inte om metoderna, men låter inte det ta min energi.

Dock så känns som om att de gör allting för att gå med förlust

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Desto mer begränsningar det blir desto mer verkar det som att man lämnar all streaming och återgår till andra tjänster.

Permalänk
Medlem

Jag kommer absolut säga upp Netflix. Sjukt dumt system att ha olika upplösningar till olika pris. Klart som fan att folk delar sitt konto om man vill ha 4K. Är väl bara Netflix som kör på det viset vad jag vet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vilka är dessa lagliga tjänster?

Permalänk
Medlem

Så förutom TVn i sommarstugan inte kommer att fungera så går det inte hyra stuga och kolla på den TVn.

Om man tar med sig sin bärbara dator på semestern/jobbresan så får man kanske den obehagliga överraskningen att det var mer än en månad sedan sist man kollade.

Det går inte samla ihop några kompisar för att titta på film tillsammans om inte den man är hos äger abonnemanget.

Netflix är för dyrt och för dåligt för att komma med sådana här dumheter.

Permalänk
Medlem

Jaja, antingen överlever dem eller så följer de med sin gamla konkurrent blockbuster till graven.

Inte använt Netflix på många år.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Mycket gnäll.
De är ett vinstdrivande företag med aktieägare som sätter press. De gör allt de kan för att gå med vinst. Tycker heller inte om metoderna, men låter inte det ta min energi.

Fast det här gör precis raka motsatsen. Fler och fler lämnar, det kan man se överallt.
Fler lämnar = mindre pengar in = mindre vinst.
De skjuter sig själva i foten.

Vad de borde göra är att se över de filmer / serier som ska spelas in om de verkligen är något att ha.
Mycket skit som knappt är sevärt.
Satsas på fel grejer osv.
Vem kom på den idiotiska iden om att ha spel i Netflix, vad kostar inte det Netflix att ha programmerare, designers osv till det.

Sen förresten är de sjukt att man ska behöva välja det dyraste abonnemanget, premium för 179 kr /mån för att kunna se 4K med 4 st enheter. När man bor själv men ändå vill kunna se lite 4K content på sin 4K TV.
Så för mig antingen downgrada eller ta kontot helt, antagligen de sistnämnda. Och själv har man haft kontot sedan 2016.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Såja. Sagt upp skiten.
Hoppas dom håller på o gräver sin egen grav.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Undrar hur det fungerar som t.ex. har ett hus och ett fritidshus. Kommer enheterna i fritidshuset inte längre kunna använda Netflix?

Står ju exakt vad som kommer gälla, antingen köpa ett underkonto. Dvs få betala mera. Elr ansluta dina saker engång i månadentill ditt hemnätverk annars blockeras det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Problemet med TVn i sommarstugan och Netflix löses med att casta från telefonen.

§1
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Blir nog slutet på min (+2 syskon) Netflix prenumerantion isåfall, om de inte gör det billigare att streama i 4k. 179 kr är alldeles för dyrt för vad de producerar för innehåll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Problemet med TVn i sommarstugan och Netflix löses med att casta från telefonen.

Nej men de fortsätter göra det krångligare samtidigt som det är den dyraste streamingtjänsten och utbudet har sinat under många år.

Om något är det skrattretande vilka beslut som tas på Netflix HQ för at "tjäna pengar", när det får helt motsatt effekt i praktiken.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Innebär en hel del strul om alla enheter jag normalt sett inte nyttjar (till Netflix) varje månad måste ansluta till Netflix för att inte stoppas när jag faktiskt vill nyttja dem...

Permalänk
Medlem

Om man läser artikeln så ser man att Netflix erbjuder lösningar för detta enorma problem.

För övrigt är det väl inte konstigt att Netflix vill ha betalt för tjänsten de levererar, särskilt när det nästan är gratis och sannolikt har små marginaler.
200Kr/månad för att kasta bort sitt liv

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Blockerar de min enhet på landstället så åker de ut, jag tänker inte släpa hem den enheten en gång i månaden.

Permalänk
Medlem

Känns som spiken i kistan... kommer inte komma ihåg att ta med Chromecasten från stugan fram och tillbaka hela tiden...

Eller den gamla ipaden som ligger där...

Om det inte räcker med att döpa nätverket till samma namn? (men det låter korkat?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Så förutom TVn i sommarstugan inte kommer att fungera så går det inte hyra stuga och kolla på den TVn.

Om man tar med sig sin bärbara dator på semestern/jobbresan så får man kanske den obehagliga överraskningen att det var mer än en månad sedan sist man kollade.

Det går inte samla ihop några kompisar för att titta på film tillsammans om inte den man är hos äger abonnemanget.

Går ju att få 7 dagars tillgång utanför ditt primära hushåll genom en kod man får skickad till sin email. Dock ska det finnas ett begränsat antal av dessa koder.