Apple smyger ut färgsprakande icke-nyhet

Permalänk
Melding Plague

Apple smyger ut färgsprakande icke-nyhet

Påsken kommer tidigt i år, konstaterar Apple och kläcker årets minst uppseendeväckande telefonnyhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
DingDongerMcDongface

Betyder det här att leken "Gul Bil" får DLC i form av "Gul Iphone"?

Jag tänker att reglerna är ungefär samma, det vill säga guldfärgade nyanser räknas inte, för att berättigas att utdela en box vid fynd måste telefonens existens kunna bevisas och eventuella Post-Iphones utesluts ur leken.

Permalänk
Medlem

Om Apple släpper en nyhet på egen hand strax innan en presentation, brukar det innebära att presentationen är för lång redan innan. De vill undvika att gå över 2 timmar, och de vill inte stressa så då lyfter de hellre ut mindre nyheter. Implicerar alltså att de har en del att prata om om de nu bjuder in till en vår-presentation.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Betyder det här att leken "Gul Bil" får DLC i form av "Gul Iphone"?

Jag tänker att reglerna är ungefär samma, det vill säga guldfärgade nyanser räknas inte, för att berättigas att utdela en box vid fynd måste telefonens existens kunna bevisas och eventuella Post-Iphones utesluts ur leken.

Leken uppdateras även till att du får vaska deras mobil. Satan i gatan vilka fula mobiler (imo). Jag föredrar absolut de färgerna som funnits tills nu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och kul glad färg!

Permalänk
Discokungen

Gillar verkligen mer färgglada telefoner! Men alla har väl ändå skal på så det känns också lite onödigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

@gul bil
Ja, hela färgschemat går ju i "modern bilfärg" (mer eller mest blek) så de passar ju iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Gillar verkligen mer färgglada telefoner! Men alla har väl ändå skal på så det känns också lite onödigt.

Om man inte har ett genomskinligt (banan?)skal dvs

Permalänk
Medlem

Färgglada telefoner går hem före tråkiga färger hos mig i alla fall. Diggar deras (PRODUCT)RED

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gillade den fantastiskt gula Nokia Lumia för typ ett decennium sedan. Denna gula iPhone ser inte riktigt lika najs ut.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv

Färgerna midnatt och stjärnglans får sällskap av nya pissgul

Permalänk
Medlem

Jag brukar sätta min telefon i ett fodral. Färgen ser man bara när man installerar den i fodralet typ så det spelar inte jättestor roll för mig. Men det är väl roligt för de som gillar det.

Permalänk

Om en produkt har en utseendeväckande färg så anser jag att den även bör har utseendeväckande hårdvara. Både Volvo och Sabba har gjort pippigula bilar som har varit lite unika. Men att köpa en pippigul volvo 240DL diesel så hade man blivit lite utskrattad.

Med det sagt om man köper en iPhone Pro Max super duper version så visst skulle pippigul färgen kunna passa.

Permalänk
Medlem

To Quote JerryRigEverything från 11:
In front of us we have the yellow version, wich looks like Pikachu and a block of cheese had a baby

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag försöker personligen undvika svart/grå/blå prylar och kläder i mitt liv eftersom det är så förbannat tråkigt så det är kul att det kommer fler alternativ

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Musikälskare

Jag har alltid skal / skärmskydd på min iPhone så färgen ser man aldrig ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gult är fult!
Men 700 spänn för ett skal, är det gjort i kattguld?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag dBrand så jag får en snygg baksida som skyddar mot repor samtidigt som telefonen inte blir tjock och ful pga. skal.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

usch vem kan vilja gå omkring med en gul telefon undrar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

usch vem kan vilja gå omkring med en gul telefon undrar jag?

Min första mobil var en gul Motorola Flare och året var 1995 eller 1996. Jag har inte haft en gul telefon sedan dess.

Permalänk
Medlem

Känns lite onödigt med färger på telefoner med tanke på att de flesta använder skal på sina telefoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

usch vem kan vilja gå omkring med en gul telefon undrar jag?

Lite färg sätter sprätt på livet. Alltid snyggt med färg ju 😉

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

usch vem kan vilja gå omkring med en gul telefon undrar jag?

Är väl trevligt att det finns alternativ för de som inte går omkring och tycker att allt måste vara svart?
Min första mobil var gul
Hade den haft stöd för bankID och applePay så hade jag kunnat tänka mig att ha den idag.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

usch vem kan vilja gå omkring med en gul telefon undrar jag?

Min syster, hon älskar gult.

Apple har kommit på ett bra marknadsföringstrick att lägga till en udda färg framåt vårkanten för att trigga några att köpa ny telefon då. Bättre för dem att sprida ut försäljning lite, de är ju alltid begränsade hur många de kan bygga på hösten när det kommer en ny modell.

Sen undra jag också lite varför, när de allra flesta vill ha ett skal på och hela framsidan är en skärm ändå, men det är inte mina pengar. Låt folk lägga pengar på en gul telefon om de vill.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Är väl trevligt att det finns alternativ för de som inte går omkring och tycker att allt måste vara svart?
Min första mobil var gul
Hade den haft stöd för bankID och applePay så hade jag kunnat tänka mig att ha den idag.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Ericsson_GF768_002-01.jpg/800px-Ericsson_GF768_002-01.jpg

På ett gammalt jobb tyckte Sverigechefen att alla skulle ha de billigaste telefoner som gick att uppbringa. I ett läge var detta Nokia 2100 (tror jag numret var), vilken fanns i två färger: pissgul och chockrosa. Reklamen beskrev den som att den var designad för tjejer på mellanstadiet, men billig var den. Såg nån chockrosa, men de flesta fick pissgul. Där nånstans gav jag upp på jobbets mobiler och flyttade bara deras SIM till en egen telefon.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Leken uppdateras även till att du får vaska deras mobil. Satan i gatan vilka fula mobiler (imo). Jag föredrar absolut de färgerna som funnits tills nu.

Oväntat.

Är ju bara gå och kolla på random storgata i random storstad, Svenskar går ju till 90% klädda i svart/grått och det är så jävla tråkigt. Mest färglösa folket i världen.
mer färg till folket!

//Stolt ägare av gult klockarmband och gul-samsung

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mest färglösa folket i världen.
mer färg till folket!

//Stolt ägare av gult klockarmband och gul-samsung

Helt rätt. Jag kör orange i stället för gult (samt apple istället för samsung).

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Betyder det här att leken "Gul Bil" får DLC i form av "Gul Iphone"?

Jag tänker att reglerna är ungefär samma, det vill säga guldfärgade nyanser räknas inte, för att berättigas att utdela en box vid fynd måste telefonens existens kunna bevisas och eventuella Post-Iphones utesluts ur leken.

Kan se de framför mig när man försöker slå telefonen ur händerna för varandra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag är nu en senkommen Apple-fanboy av rang efter 10 år av "hat" mot Apple för deras strategi att "stänga in" användaren i deras ekosystem för att sedan börja älska just denna "instängdhet" som jag anser är värt att extra betala för, men färgen på baksidan av en telefon? Vad handlar det om?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.