Lirat på PC och haft väldigt lite problem, det har nog bara varit "rubber banding" mellan zoner som många andra.
Tycker ändå det känns positivt i förhållande till D3. Finns ändå lite mer val bland skills och passiva att välja bland (inbillar jag mig iaf) i kombination med varje klass unika "specialisering". Men kan nog också hålla med om att man gärna fått ha någon skill slot till om än bara för att dra någon random nivå ett spell man fått från ett item som ger skill lvl up.
Visst UI är som alltid nu för tiden anpassa för även konsol, vilket allt gör att saker känns lite B som PC användare. Men man börjar nästan bli blind för det eftersom alla spel gör så nu för tiden.
Startade först en druid men var redan trött på den när man kom till första staden. Blev inspirerad av de gamla tornado buildsen från D2 så jag vald skills i den riktningen.
In på en neccromancer hela vägen till 25, allt var enkelt med minion build och hade sjukt tur med tidig +2 skeletons dropp. Testade lite olika bland de första två noderna av skills. Men eftersom minions gjorde jobbet så enkelt spelade det mindre roll.
Efter det testade jag en rogue men som alltid i spel där man kan vara ranger är jag gärna det. Vilket visade sig vara ett grovt jäkla misstag, och då kvittar vilka skills man tar i det första två skill noderna som ranger. Allt tog sådan tid och jag kunde inte ens klara en boss som jag bara sprungit över utan att rynka på näsan med Necro. Visst denna gången mycket tidigare men allt ska ju skala efter level...
Det var någon stans här jag började inse hur JÄKLA obalanserat spelet är, iaf i låg level. Efter att ändå lirat en hel del D3 där jag tyckte allt bara funkade medans man levelade hade jag ingen tanke på att de kunde vara så väldans skevt. Har de ens lirat själva?
Det är mycket möjligt en ren ranger build är för late game då stackade crit osv verkade vara en del av grejen. Den blev lvl 12 innan jag gav upp.
Sorc med chain light hydror precis som neccron bara sprang igenom allt. Fokuserade på att se över områden jag inte varit i innan och vid lvl 15 hade jag hamnat i ett område som tydligen var fast på lvl 25. Visst det var inte enkelt, men samtidigt var det inte direkt svårt heller att ta sig igenom hela zonen och döda bossen.
Idag testade jag barb på HC. Tyckte jag hade läst något om att där händer något kul vid lvl 15 men chi fick jag. Ett quest långt utanför områdena man får vara i, stängde spelet illa kvickt och kände mig klar.
Jag kan absolut hålla med om att barb inte går att jämföra med necro/sorc. Men fy fan vad mycket bättre den var än "wind druid" och "range rougue". Största utmaningen kommer just i att man står i ansiktet och måste mycket mer aktivt använda dodge knappen. Vilket till följd blev en mer aktiv spelstil = mer kul.
Det jag är livrädd för nu är att man ska behöva "cleara" alla regioner varje säsong. Speciellt eftersom det inte delas mellan karaktärerna (viss det delas i den grad att din högsta karaktär med en rank i zone räknas, men jag kan inte cleara hälften av contentet på en och sen hälften på annan. Då har jag fortfarande bara 50% sett avklarat på kontot...). Bara som en sådan sak att leta fram alla statyer varje gång, de ger ändå passiva stats och är säkert påtaglig skillnad mellan att ha 0 hittade eller 100%.
Jag vet inte hur många % av totala mappen vi fick se nu, men även om den totala "bara" är 5 ggr större kommer det vara timmars jobba att rensa allt.
Angående battle pass kan det vara okej om de kör COD/BF stilen att man får coins som man sedan kan köpa nästa säsongs battle pass för.
Men ska man pröjsa 100 spänn varje gång för ett spel man redan köpt blir det rätt så meh. Visst det ska inte vara något man behöver, men tänk denna tanken en gång: Om där inte varit ett separat system för "extra kosmetiska grejer", hade där inte då varit coolar skins "gratis" i spelet? Att tro att de inte spenderar några av de pengarna du betalar för spelet för att utveckla den betalda cosmetiska delen är bara att lura sig själv. Hade det varit free to play i botten är det en annan sak, men nu kommer jag troligen punga ut pengarna när vi kommer till release och då får de också respektera dem!