Komplett.se reklamation som tar lång tid?
Hej Sweclockers!
Jag har ett problem. Jag har skickat tillbaka ett Zotac 4090 Amp Extreme Airo till komplett. Detta efter att jag läst i någon tråd med samma problem att Zotac skickat ut ersättningsfläktar (eftersom de låter en hel del, brummande dovt ljud).
2023-04-03 - Jag ringde komplett och hör om det stämmer att det finns ersättningsfläktar, de säger då att jag ska göra en reklamationsförfrågan och höra mig för, om det finns så kommer de acceptera förfrågan.
2023-04-05 - Jag får min reklamationsförfrågan accepterad, där jag frågade om det fanns ersättningsfläktar så jag antog att det var så. (jag skickar tillbaka grafikkortet samma dag).
Efter det så har jag både ringt, chattat och mailat till dem, de har då sagt olika saker. En person sa att jag skulle kunna få ett låne-grafikkort under tiden, en annan sa att jag inte kunde få det. Ingen kan ge mig en gissning på när jag får tillbaka mitt grafikkort.
Nu har det gått 20 dagar utan grafikkort (snart 3 veckor, vilket är det de säger att en reklamation ska ta). Jag räknar inte med att jag kommer att tillbaka grafikkortet inom närtid eftersom de inte verkar ha koll på hur det går med det.
Till saken hör att när jag inte har ett grafikkort måste pendla 8 mil tur och retur varje dag till jobbet som jag vanligtvis sköter hemifrån. Nu till min fråga - går det att reklamera extra kostnader så som pendling till jobbet i ett sådant här fall, det är ju en extra kostnad eftersom jag inte har grafikkortet - skulle även vilja reklamera att jag missar ~1h arbetstid varje dag eftersom jag måste pendla så länge - har någon koll på om det går att reklamera?
Komplett svarade bara stöddigt att "jobbet bör ge dig hårdvara så att du kan jobba hemifrån".
Tack för hjälpen!
- - -