Samsung M.2 fryser sig, kontakta samsung?

Permalänk
Medlem

Samsung M.2 fryser sig, kontakta samsung?

Jag har en Samsung 970 EVO PLUS som är väl 3 år gammal eller så.
Datorn började frysa helt random men kunde fortfarande röra musen men inte klicka, samma problem i safe boot.
jag körde de diagnosis test samsung hade i sin mjukvara när datorn väl fungerar och det visade inget och hade senaste firmware.

Slutade iaf med att jag installerade om windows, samma problem och så installerade windows på en gammal SSD.
Fungerar datorn perfekt igen.

Något som haft samma problem och fick ni bra hjälp från Samsung eller var det dålig service? och hur kontaktar jag ens Samsung, tycker deras hemsida är omöjlig att hitta något på.

Permalänk
Avstängd

Prova även ny bios till moderkortet, kika om det finns

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Prova även ny bios till moderkortet, kika om det finns

Nej tyvärr inte, är ju en äldre MSI B450I GAMING PLUS AC så inte mycket uppdateringar längre.
EDIT: kom faktiskt nyss en bios updatering.. hmm.. ska jag installera om window igen...