Får inte plats med mitt rtx 3090 suprim x i nzxt h510 flow

Permalänk

Får inte plats med mitt rtx 3090 suprim x i nzxt h510 flow

Hejsan! Skulle precis sätta in mitt rtx 3090 suprim x i h510 flow, har även kraken z63 kylning som jag inte tagit med i beräkningen. Undrar om någon vet vilket chassi som lämpar sig bäst? Vill gärna fortsätta ha ett chassi från nzxt. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du får gå upp till H7 flow eller Elite så du kan toppmontera din Kraken.

https://www.inet.se/jamfor?compare=6905238&compare=6905242&co...

Permalänk
Skrivet av Eerieness:

Du får gå upp till H7 flow eller Elite så du kan toppmontera din Kraken.

https://www.inet.se/jamfor?compare=6905238&compare=6905242&co...

Då kan jag behålla chassit jag har, om jag topp monterar? Blir det någon påverkan på kylningen då? Vilket hade du gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Då kan jag behålla chassit jag har, om jag topp monterar? Blir det någon påverkan på kylningen då? Vilket hade du gjort?

Jag skulle nästan rekomemndera att du gör det vilket fall som. Bättre att du drar in luft framifrån och lyfter ut varm luft upp och en fläkt bakåt. Då får du också fräsch luft till GPUn vilket är en fördel för värmen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Du bör alltid toppmontera vattenkylning. Att montera den i fronten är tveksamt och att sätta den i botten är inte att rekommendera.

Jag uppfattar det som att din AIO är 280mm vilket inte får plats i NZXT H5 Flow, så jag antog att du försökte montera den i fronten vilket gör att din GPU inte får plats. Därav att du måste gå upp en storlek till H7 för att kunna toppmontera och då få plats med din GPU.

Men jag kanske missade något då din trådstart var lite sparsmakad så antog jag lite.

Permalänk
Skrivet av alex20hz:

Jag skulle nästan rekomemndera att du gör det vilket fall som. Bättre att du drar in luft framifrån och lyfter ut varm luft upp och en fläkt bakåt. Då får du också fräsch luft till GPUn vilket är en fördel för värmen.

Tack så mycket, vet du vr man kan hitta en toturial hur man toppmonterar? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Tack så mycket, vet du vr man kan hitta en toturial hur man toppmonterar? Mvh

Inser nu att NZXT H510 Flow endast har utblås för en 120 vilket blir galet med den Kraken du kör :/

H7 flow kan du till och med få in en 360 Kraken så du får nog välja att köra en update på chassit eller byta till en traditionell luftfläkt istället för AIO.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Skrivet av Eerieness:

Du bör alltid toppmontera vattenkylning. Att montera den i fronten är tveksamt och att sätta den i botten är inte att rekommendera.

Jag uppfattar det som att din AIO är 280mm vilket inte får plats i NZXT H5 Flow, så jag antog att du försökte montera den i fronten vilket gör att din GPU inte får plats. Därav att du måste gå upp en storlek till H7 för att kunna toppmontera och då få plats med din GPU.

Men jag kanske missade något då din trådstart var lite sparsmakad så antog jag lite.

Stämmer, köpte en noterad dator, där z63 sitter i fronten, räknade inte med den med kortet. Hur som helst vill jag få det att funka på bästa sätt, som jag fattar det kan jag inte toppmontera min z63 i h510 flow? Vill inte göra av med den, är väldigt novis inom gaming. Men förmodar att den kommer behövas till min nya gpu, som är hyfsat krävande. Det funkar inte med h5 elite?, Såg det hade en på Inet med nedsatt pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Stämmer, köpte en noterad dator, där z63 sitter i fronten, räknade inte med den med kortet. Hur som helst vill jag få det att funka på bästa sätt, som jag fattar det kan jag inte toppmontera min z63 i h510 flow? Vill inte göra av med den, är väldigt novis inom gaming. Men förmodar att den kommer behövas till min nya gpu, som är hyfsat krävande. Det funkar inte med h5 elite?, Såg det hade en på Inet med nedsatt pris

Nej tyvärr. Du behöver antingen ett nytt chassi, en ny kylare eller både och.

H5 Elite
Vattenkylning
Radiator fram (max)280mm
Radiator bak (max)120mm
Radiator topp (max)240mm

I detta skulle det fungera med en 240mm kylare i toppen men din är 280mm.

Här har du ett H7 Flow för 1 320 kr. https://www.computersalg.se/i/8394470/nzxt-h7-flow-miditower-...

Där går din radiator in i toppen och mer därtill.

H7 Flow
Vattenkylning
Radiator fram (max)360mm
Radiator bak (max)140mm
Radiator topp (max)360mm

Permalänk
Skrivet av Eerieness:

Nej tyvärr. Du behöver antingen ett nytt chassi, en ny kylare eller både och.

H5 Elite
Vattenkylning
Radiator fram (max)280mm
Radiator bak (max)120mm
Radiator topp (max)240mm

I detta skulle det fungera med en 240mm kylare i toppen men din är 280mm.

Här har du ett H7 Flow för 1 320 kr. https://www.computersalg.se/i/8394470/nzxt-h7-flow-miditower-...

Där går din radiator in i toppen och mer därtill.

H7 Flow
Vattenkylning
Radiator fram (max)360mm
Radiator bak (max)140mm
Radiator topp (max)360mm

Rätta mig om jag har fel, om jag köper ett H7 flow så funkar det med min kylare som jag har nu. Om ej, finns det något chassi överhuvudtaget där jag kan behålla det jag har? I så fall vilket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeRadeon:

Rätta mig om jag har fel, om jag köper ett H7 flow så funkar det med min kylare som jag har nu. Om ej, finns det något chassi överhuvudtaget där jag kan behålla det jag har? I så fall vilket?

Ja precis, din kylare passar i H7 Flow. Vill du istället behålla ditt chassi behöver du en ny kylare som passar i H510.