Jämförelse av bildkvalité på olika digitalkameror.

Permalänk
Medlem

Canon A70

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Re: Jämförelse av bildkvalité på olika digitalkameror.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan

Bilden ska inte vara mer än max 1280x960 i storlek, detta för att de stackarna med 56k modem också ska kunna kolla bilderna.

Verkar vara många som inte orkat läsa förutsättningarna för bilderna.....vissa bilder är ju det dubbla...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om ni hade mindre upplösning ser väldigt dumt ut i forumet.

Visa signatur

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Permalänk

Tagna med min Minolta Dimage F200

Bilderna är 1280*960 och standard kvallite.. autoblixt.. och autofokus..
älskar den här kameran...

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Här är ett bidrag med min ixus 400

http://www.riskaka.com/~gimo/Katten.jpg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade en annan hyfsad bild jag tagit med Canon A70

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fotat med min Epson photopc 800 kostade 8000kr på sin tid (Stenåldern) Var morsan som köpte den därav det dåliga valet. Men den hänger med och med 2.1mega pixel funkar den till "partybilder och liknande"

Inte så bra motiv, inte jag som fotat heller

edit: Fotat på en buss därav speglingen från glaset

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk

Har tagit idag ett fint foto med en Cybershot DSC-P10 (otroligt härlig kamera) men jag har inget ställe att lägga upp bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

laddade upp den på sweclockers och fick komprimera den rätt bra. bilden gör inte kameran rättvisa. den är bra. riktigt fina bilder tycker jag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag
Kamera: Minolta DiMAGE 7i
Bilderna minskade från 2560*1920 till 800*600

Permalänk
Medlem

Kamera: Canon Turbo PowerShot S45
Bilderna har högre kompression + editerade i photoshop än originalet. (photoshop-bortaggning av plåtnummer ökad kompression) Bilderna 1024x768 från race i uppsala!
ÄVEN FILMAT MED KAMERAN PÅ SÄMSTA UPPLÖSNING (160x120) LÄNKEN LÄNGST NER!

http://medlem.spray.se/spraydm/raceuppsala130703/MVI_0498.AVI
http://medlem.spray.se/spraydm/raceuppsala130703/MVI_0501.AVI

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bild tagen med min brossas Canon Digital Ixus 400 (dock är jag inte så bra på o ta foto lite skakig på hand)
Förminskad från 2272*1704 till 1024*768

själv ska jag nog köpa en Canon Powershot A70

Permalänk
Medlem

blev riktigt impad av Canons a70.. grymt skarpa bilder! sen har den även fått stämpeln "Prisvärd" på www.cyberphoto.se
så ska man köpa något så lutar det åt den.

Permalänk
Hedersmedlem

Bilder tagna av min nya Sony Cybershot DSC-U30 som jag fick hem idag. Jag tycker att bildkvaliten är fullt godkänd med tanke på storleken på kameran.
Jag vill också tillägga att den tar mycket skarpare bilder på nära håll, som ni ser på den andra bilden.

Klicka för full storlek.

Edit: Lade till en till bild.

Permalänk
Medlem

VILL HA EN IXUS 400!

BLIR ATT BESTÄLLA EN SÅN NÄR MAN FÅR LÖN!

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Inaktiv

Ville visa vad man ser i min Epson PhotoPC 3100z. Normalt är kameran ganska bra, men den är usel på några saker. Natt bilder blir grynigt och använder man längsta slutartiden så ser man fult av färgglada prickar i lila och vitt. Dag bilder klarar den dock ganska bra.
Men åter till bilden. Den lila randen kommer av att jag tog en motjlusbild. Dvs för jluskänslig teknik som lätt förstörs. Det lilla UFO man ser på den övre bilden till höger är nått skräp som sitter innanfär slutaren och den flyttar på sig mellan varje foto man tar.
(Bilden är förminskad till 150 dpi.)

Permalänk
Medlem

Cannon Digital Ixus 300

- klicka för orginal-storlek, 1600 * 1200 @ 1,3 Mb

Visa signatur
Permalänk

Kenny_lex: Det där höga vita huset mitten på bilden (Inte vattentornet) måste vara Kista Science Tower va?

Var var du när du tog bilden? Syns Kista Science Tower i Haninge?

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Medlem

antar att jag ochså måste bidra med en bild, tagen med en nikkon coolpix 885 och det konstiga ljuset ni ser på garaget är för att plastfarsan skulle köra in i det någon sekund efter alltså är det bil lycktorna ni ser

Visa signatur

Permalänk

Bidrar med en bild från min Olympus mju 400

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellewalter
Kenny_lex: Det där höga vita huset mitten på bilden (Inte vattentornet) måste vara Kista Science Tower va?

Var var du när du tog bilden? Syns Kista Science Tower i Haninge?

Bilden är tagen den 17 Oktober från Ekholmen i Skärholmen mot 9° Nord
nord).