Hur kan det vara brist på kompetens när det finns otrolig konkurrens i spelindustrin? Alla vill bli spelutvecklare verkar det som. Menar du istället att det inte finns tillräckligt många "bra" spelutvecklare (bara massa oerfarna juniorer)? Så som jag förstått är det extremt svårt att komma in i spelindustrin som spelutvecklare? Har jag fel?
Du säger att du tjänar bra men du har också varit i industrin i väldigt många år känns det som. Får nya spelutvecklare också en hyfsad lön eller börjar dem väldigt lågt och arbetar sig uppåt sakta? Kan man förvänta sig en lägre lön en vad man redan har som "vanlig" utvecklare?
Hur är det med balans mellan arbete och fritid? Blir man lätt utbränd?
Har hört att många sparkas vid ett spelprojekts slut eller blir sparkade pga spelet misslyckas (vilket är ganska stor chans att det sker om man inte är något AAA powerhouse med en massa pengar och marknadsföring bakom sig). Har du upplevt det under din karriär eller är det bara något som sker i USA? Har du blivit tvungen att "jobbhoppa" ofta?
Har som sagt själv velat bli spelutvecklare men är rädd att det är ett liv fullt av stress, utbrändhet, och saknad av jobbsäkerhet. Men det är kanske inte alls så det funkar i den svenska spelindustrin?