Futurama kommer tillbaka... igen

Permalänk
Medlem

"- I'm going to build my own theme park, with Blackjack and hookers!"
"- Infact, forget the park!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Spårat ur i vilket avseende? Jag tycker de senaste två post covid varit extremt talande för samtidens beskaffenhet där man pratar om nutiden som "framtiden". Det har nästan jag också börjat göra. Får vår samtid är så långt från den verklighet jag kan tänka mig att leva i. Hah. Tragiskt men sant.

Spårat ur var kanske ett engångsfall, kommer ihåg att det var nåt avsnitt där man kände bara att nej nu liksom vart det till och med för vulgärt. Kommer inte ihåg vilket avsnitt exakt. Men....
Kan ha varit min humor som har ändrats 😂 Men upplever dom nya avsnitten i vissa fall alltför långdragna och extrema.
Dom är helt ok, men tycker definitivt kvalitén har skiftat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface

Alltså, sjukt hur många av rösterna Billy West gör?
Jag och @Kenneth satt och funderade på vilka karaktärer som saknade bekräftade röstskådisar, däribland Professor Farnsworth, Zoidberg... och för varje vi räknade upp visade det sig vara Billy West som låg bakom rösten

Personligen är jag ju ett stort fan av Disenchantment, så jag har ändå hopp för att nya Futurama-avsnitt kan bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Spårat ur var kanske ett engångsfall, kommer ihåg att det var nåt avsnitt där man kände bara att nej nu liksom vart det till och med för vulgärt. Kommer inte ihåg vilket avsnitt exakt. Men....
Kan ha varit min humor som har ändrats 😂 Men upplever dom nya avsnitten i vissa fall alltför långdragna och extrema.
Dom är helt ok, men tycker definitivt kvalitén har skiftat.

Ja, jag kan nog ha känt av den där svackan du talar om. Samtidigt, om man backar bandet och försöker kolla de äldre säsongerna som skildrade dåtiden, nu när den inte längre är akutell, så är dessa inte heller fullt lika roliga som dom var då. Men post covid filmerna tycker jag verkligen dom fått till. Samtidigt... Finns det något annat som är roligt idag överhuvudtaget?
Jag satt och kollade igenom parasit TV som rosa mannen lagt upp på youtube... Då var det lite kul, men samtidigt rätt B och föll i glömska. Ser man det idag så är ju mycket av det helt genialt, vilket är lite talande för hur tråkigt allt idag är.
Samma sak med hey baberiba som gick på typ 4an(?) runt 2008. Det var lite småkul på fredagar, men inget man tänkte att man skulle sakna om det försvann, eftersom det alltid kommer något annat roligt och tar över. Men det har det inte gjort? Det finns inget svenskt humorprogram som gör sketcher idag överhuvudtaget. För allt som är roligt kan av någon illvillig jävel där ute uppfattas som stötande och sen blir du cancellerad på nolltid så fort aftonbladet och expressen fått vatten på sin kvarn och feministerna fått säga sitt i facebookflödet.

Vad gäller vulgaritet i south park så upplever jag ingenting som vulgärt så länge saker och ting är genomtänkta och det finns poänger där skaparna har faktiskt har rätt i sak gällande den företeelse de gett sig i kast med att belysa. Och eftersom jag betraktar dessa herrar bakom serien som genier så finns det inte mycket som kan gå fel, mer än att det inte skulle vara roligt då. Men tycker oavsett att underhållningsvärdet och igenkänningsfaktorn är hög nog för att jag ska kolla vidare även om jag inte sitter och gapskrattar. Efter den svacka som varit så upplever jag ändå ett litet uppsving. Men visst... Avsnitten har blivit mer utdragna, det håller jag med om.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Bender är så cool
En riktigt bra serie helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att det inte är ett halvsjaskigt, tandlöst, woke, nostalgia bait cashgrab.

Satiren får inte försvinna på samma sätt som när south park förlorade sina klor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag blev förvånad att en sådan megasuccé lades ner i förtid.

Jag undrade samma sak för länge sen och googlade runt för att hitta orsaken till nedläggningen.
Om man skulle tro på infon man fann så lades Futurama ned för att den konkurerade för bra mot Simpsons och det accepterades inte av de styrande och ställande.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hulu är ju i princip Disney. Från början ägde de stora amerikanska TV-kanalerna lika stora andelar av Hulu, och några mindre bolag/kanaler ägde mindre andelar. Men Disney har ju köpt upp så många kanaler att de nu är majoritetsägare vilket har gjort att andra kanaler, som inte ägs av Disney, har lämnat tjänsten. Nu är det väl bara NBC-Universal som är kvar som inte är Disney-ägt.

Jag har Hulu via VPN som jag betalar för men mycket av innehållet kommer ju till Disney+ så jag vet inte om det är värt det längre riktigt. Samtidigt kommer inte allt till Disney+, många saker köps av andra streamingtjänster, som Handmaids Tale exempelvis, Hulu-producerat men här finns det väl på HBO.

Alright, då finns det ju mer hopp

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Hoppas bara att det inte är ett halvsjaskigt, tandlöst, woke, nostalgia bait cashgrab.

Satiren får inte försvinna på samma sätt som när south park förlorade sina klor.

South Park förlorat klorna? Såg du senaste avsnittet?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja, jag kan nog ha känt av den där svackan du talar om. Samtidigt, om man backar bandet och försöker kolla de äldre säsongerna som skildrade dåtiden, nu när den inte längre är akutell, så är dessa inte heller fullt lika roliga som dom var då. Men post covid filmerna tycker jag verkligen dom fått till. Samtidigt... Finns det något annat som är roligt idag överhuvudtaget?
Jag satt och kollade igenom parasit TV som rosa mannen lagt upp på youtube... Då var det lite kul, men samtidigt rätt B och föll i glömska. Ser man det idag så är ju mycket av det helt genialt, vilket är lite talande för hur tråkigt allt idag är.
Samma sak med hey baberiba som gick på typ 4an(?) runt 2008. Det var lite småkul på fredagar, men inget man tänkte att man skulle sakna om det försvann, eftersom det alltid kommer något annat roligt och tar över. Men det har det inte gjort? Det finns inget svenskt humorprogram som gör sketcher idag överhuvudtaget. För allt som är roligt kan av någon illvillig jävel där ute uppfattas som stötande och sen blir du cancellerad på nolltid så fort aftonbladet och expressen fått vatten på sin kvarn och feministerna fått säga sitt i facebookflödet.

Vad gäller vulgaritet i south park så upplever jag ingenting som vulgärt så länge saker och ting är genomtänkta och det finns poänger där skaparna har faktiskt har rätt i sak gällande den företeelse de gett sig i kast med att belysa. Och eftersom jag betraktar dessa herrar bakom serien som genier så finns det inte mycket som kan gå fel, mer än att det inte skulle vara roligt då. Men tycker oavsett att underhållningsvärdet och igenkänningsfaktorn är hög nog för att jag ska kolla vidare även om jag inte sitter och gapskrattar. Efter den svacka som varit så upplever jag ändå ett litet uppsving. Men visst... Avsnitten har blivit mer utdragna, det håller jag med om.

Får ta och se dom där post covid avsnitten du talar om och se om jag ändrar uppfattning.
Gillar south park som helhet och kommer ge det en chans 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Får ta och se dom där post covid avsnitten du talar om och se om jag ändrar uppfattning.
Gillar south park som helhet och kommer ge det en chans 🙂

Det tycker jag du ska. Men försök se de sista avsnitten av sista säsongen innan för att förstå sammanhanget. Jag hade missat sista avsnittet innan de två filmerna och insåg att jag missade några detaljer.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det tycker jag du ska. Men försök se de sista avsnitten av sista säsongen innan för att förstå sammanhanget. Jag hade missat sista avsnittet innan de två filmerna och insåg att jag missade några detaljer.

Will do.
Har många serier att catcha upp på plötsligt 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

South Park förlorat klorna? Såg du senaste avsnittet?

Ja, satiren är sent ute långt efter dom mesta har fattat poängen, förut var dom direkt på plats så fort det började lukta lite unket och betydligt mer konfrontala, nu är det mer passivt aggressivt.

Permalänk

Jag är ju mer Family guy killen, även om jag tyckte att American dad faktiskt blev bättre, (South Park är bäst).
Men jag kommer definitivt kika.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Älskade Futurama fram till den lades ned första gången, sen har jag förlorat kollen totalt, hur många gånger har den startats om igen?

Borde egentligen se om alltihop från avsnitt 1, har ju alla dvd-boxar inklusive de fyra "filmerna".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lessismore:

"- I'm going to build my own theme park, with Blackjack and hookers!"
"- Infact, forget the park!"

"- I'll go build my own lunar lander, with black jack and hookers!"
"- Infact, forget the lunar lander and the black jack"

Bender at his finest <3

Har dessutom slängt in professorns klassiska "Good news everyone" som signal för mail på telefonen

Om det inte är tydligt vid det här laget så kan jag informera att jag kommer sitta bänkad för re-releasen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Will do.
Har många serier att catcha upp på plötsligt 😁

Kan meddela att jag såg senaste säsongen nu... Säsong 25. Två avsnitt än så länge och ja... De var extremt utdragna som du tidigare påpekade. Och stan tycks ha fått basröst trots att han är lika gammal som tidigare. Mr mackey lät också helt annorlunda. De börjar nog komma till åren och det märks. :/ Hoppas serien kommer hålla högre klass längre fram.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kan meddela att jag såg senaste säsongen nu... Säsong 25. Två avsnitt än så länge och ja... De var extremt utdragna som du tidigare påpekade. Och stan tycks ha fått basröst trots att han är lika gammal som tidigare. Mr mackey lät också helt annorlunda. De börjar nog komma till åren och det märks. :/ Hoppas serien kommer hålla högre klass längre fram.

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Omfg, detta hade jag missat. Dock oroväckande utan DiMaggio som sagt, vetifan om jag ens kommer ge det ett försök utan honom.
Äh vem lurar jag, jag kommer ge det ett försök oavsett.

Säsong 1-4 är bland det bästa som existerar i serieväg. Har säkert sett dom säsongerna 20 gånger minst. Resten håller inte samma klass, men har sina höjdpunkter. Karaktärerna är fantastiska.

Är hoppfull men hälsosamt skeptisk ❤️

Permalänk
Medlem

Låter intressant, det är ju en bra serie. Men vad ska de driva med idag? Superhjältefilmerframtid kanske.

Angående "Yes Minister", så är det väl lite som med filmen "Wag the dog", med de senaste decenniernas politiker på näthinnan övergår ju verkligheten dikten och "Yes Minister" framstår som en naiv och utopisk skildring av politiker där åtminstone rådgivarna har koll på läget.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Med tanke på kvaliten på Simpsons de senaste åren för att inte nämna Disenchantment *brrr* så är det svårt att vara optimistisk inför detta, sen att Disney har klorna i det ..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd

Det kan bli så att John DiMaggio inte återvänder till Futurama på grund av ersättningsdispyt:
https://variety.com/2022/tv/news/futurama-revival-bender-voic...

Han verkar tycka att hela Futurama-gängets röstskådisar ska få högre betalt än vad som hittills har förhandlats fram.

Skulle han ej återvända till Futurama så blir det rätt "meh" av hela TV-serien enligt mitt tycke.

Egentligen tycker jag att alla huvudkaraktärers ursprungsröster bör vara med för att det skall andas Futurama "som förr i tiden".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Det kan bli så att John DiMaggio inte återvänder till Futurama på grund av ersättningsdispyt:
https://variety.com/2022/tv/news/futurama-revival-bender-voic...

Han verkar tycka att hela Futurama-gängets röstskådisar ska få högre betalt än vad som hittills har förhandlats fram.

Skulle han ej återvända till Futurama så blir det rätt "meh" av hela TV-serien enligt mitt tycke.

Egentligen tycker jag att alla huvudkaraktärers ursprungsröster bör vara med för att det skall andas Futurama "som förr i tiden".

Håller med.
Det ska dock tilläggas att runt 2009 så var det samma snack inför säsong 6 och 7, alla i casten ville ha bättre betalt för att ställa upp, och det slutade ju väl den gången. Har svårt att se att de recastar Bender, vilket man väl ändå får säga är den tveklöst mest populära karaktären i serien. Men vem vet. Fan vad lycklig jag blir om allt går i hamn hursomhelst.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Awesome!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

YES!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Recension i Aftonbladet

Idag börjar det streamas

Permalänk
Medlem

Jag älskar Futurama!