Permalänk

En sak som jag tycker är lite konstig är "alla" dessa krascher där militär ska ha kommit över vrakdelar/kroppar.

Här ska vi då ha en intelligent varelse som klarar av att komma hit från en annan del av universum, en otrolig prestation, och vad gör dom? Dom kraschar, inte bara en utan flera gånger under årens lopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bembicini:

En sak som jag tycker är lite konstig är "alla" dessa krascher där militär ska ha kommit över vrakdelar/kroppar.

Här ska vi då ha en intelligent varelse som klarar av att komma hit från en annan del av universum, en otrolig prestation, och vad gör dom? Dom kraschar, inte bara en utan flera gånger under årens lopp

Dom vet inte vart dom kommer ifrån, det kan handla om andra dimensioner också.

Permalänk
Medlem

"Whistleblower claims UFOS are being seen on a 'daily basis"

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Nu håller vi oss till ämnet. Vill man inte skriva om ämnet så är man välkommen att låta bli *pekar mot dörren*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Dom vet inte vart dom kommer ifrån, det kan handla om andra dimensioner också.

De vet inte vart de kommer ifrån, så de hamnar här av alla ställen man kan hamna, och kraschlandar? Ok, låter inte ologiskt och krystat alls. För att inte tala om verkligen monumentalt osannolikt.

"Andra dimensioner" är ännu svamligare än det vanliga snacket om andra planeter. Tills du kan visa upp lite farkoster och lite kroppar, ta det lugnt med snacket om andra dimensioner, ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

De vet inte vart de kommer ifrån, så de hamnar här av alla ställen man kan hamna, och kraschlandar? Ok, låter inte ologiskt och krystat alls. För att inte tala om verkligen monumentalt osannolikt.

"Andra dimensioner" är ännu svamligare än det vanliga snacket om andra planeter. Tills du kan visa upp lite farkoster och lite kroppar, ta det lugnt med snacket om andra dimensioner, ok?

Are there multiple universes?
Our universe is but one in a massive ocean of universes called the multiverse
https://www.newscientist.com/question/are-there-multiple-univ...

NASA scientists detect evidence of parallel universe where time runs backward
https://nypost.com/2020/05/19/nasa-finds-evidence-of-parallel...

In a scenario straight out of “The Twilight Zone,” a group of NASA scientists working on an experiment in Antarctica have detected evidence of a parallel universe — where the rules of physics are the opposite of our own, according to a report.

The concept of a parallel universe has been around since the early 1960s, mostly in the minds of fans of sci-fi TV shows and comics, but now a cosmic ray detection experiment has found particles that could be from a parallel realm that also was born in the Big Bang, the Daily Star reported.

The experts used a giant balloon to carry NASA’s Antarctic Impulsive Transient Antenna, or ANITA, high above Antarctica, where the frigid, dry air provided the perfect environment with little to no radio noise to distort its findings.

A constant “wind” of high-energy particles constantly arrives on Earth from outer space.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

De vet inte vart de kommer ifrån, så de hamnar här av alla ställen man kan hamna, och kraschlandar? Ok, låter inte ologiskt och krystat alls. För att inte tala om verkligen monumentalt osannolikt.

"Andra dimensioner" är ännu svamligare än det vanliga snacket om andra planeter. Tills du kan visa upp lite farkoster och lite kroppar, ta det lugnt med snacket om andra dimensioner, ok?

De kanske ser jorden som en slags fångkoloni dit de skickar alla sina rattfyllon

Skrivet av sp1k3n:

Are there multiple universes?
Our universe is but one in a massive ocean of universes called the multiverse
https://www.newscientist.com/question/are-there-multiple-univ...

https://youtu.be/dkBgNot8ZLM

NASA scientists detect evidence of parallel universe where time runs backward
https://nypost.com/2020/05/19/nasa-finds-evidence-of-parallel...

In a scenario straight out of “The Twilight Zone,” a group of NASA scientists working on an experiment in Antarctica have detected evidence of a parallel universe — where the rules of physics are the opposite of our own, according to a report.

The concept of a parallel universe has been around since the early 1960s, mostly in the minds of fans of sci-fi TV shows and comics, but now a cosmic ray detection experiment has found particles that could be from a parallel realm that also was born in the Big Bang, the Daily Star reported.

The experts used a giant balloon to carry NASA’s Antarctic Impulsive Transient Antenna, or ANITA, high above Antarctica, where the frigid, dry air provided the perfect environment with little to no radio noise to distort its findings.

A constant “wind” of high-energy particles constantly arrives on Earth from outer space.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypotes

Dvs. lösa tankar och ideér utan några bakomliggande bevis, det som gemene man ofta felaktigt kallar "teori".

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Rep. Burchett är en riktig hjälte. Följande har han att säga om UAP efter utfrågningen.

Framspolat

Permalänk
Medlem

Dom får visa mer än suddiga dåliga bilder och lampor i himlen för att jag ska bli troende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Dom får visa mer än suddiga dåliga bilder och lampor i himlen för att jag ska bli troende.

@m4gnify

De sa samma sak förr om att mer än 4 kärnor kommer inte behövas i spel, Du är välkommen tillbaka snart.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Frågan som man bör ställa sig är - Varför är samtliga bilder/filmer på dessa objekt/farkoster filmade med en potatis? Världen är otroligt övervakad genom miljontals avancerade, högupplösta kameror runtom hela jorden. Men alla filmer på just dessa händelser är filmade med någon sunkig telefon från 2009? Jo tjena...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Sen är det ju som Eric Weinstein säger, oavsett så är det någonting här.

Antingen så finns det faktiskt UFOn och kroppar osv (sannolikheten för det är i princip 0).

Men det är inte obetydligt att USA och kongressen tar upp det här, just nu, frågan är bara vad det betyder (det kan ju vara så enkelt att kongressen primärt består av gamla gubbar som växte upp med filmer och tv-serier om det här).

Ingenting! Eller ja...mer av samma. Ytterligare 70 år med rykten, suddiga bilder, osv. Ju bättre kamerorna blir, och ju större del av planeten som täcks av kameror, desto intensivare kommer ni hävda att "besökarna" i det här skedet på sin utvecklingskurva utvecklas linjärt med oss och blir linjärt bättre på att undvika sagda teknik.

Himla otur då att dom bara dom bara visar sig på natten, och bara när människor har sina mobilkameror.

Det är i princip ett matematiskt problem.

Tekniken tillgänglig är ALLTID precis otillräcklig för att få en bra bild.
När det som hade behövts var ett teleskop med monterad kamera, så finns det alltid bara en systemkamera med okej optik.

När det som hade behövts var en okej systemkamera med bra optik, så finns det alltid bara en mobilkamera.

Och när det enda som behövts var en iPhone 13/14, så finns det alltid bara en lågupplöst övervakningskamera.

Den matematiska sannolikheten för att det där ska hända är så nära noll något överhuvudtaget kan komma.

Eller så är UFO fenomenet extremt ovanligt. Känner ingen som någon sett ett.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Frågan som man bör ställa sig är - Varför är samtliga bilder/filmer på dessa objekt/farkoster filmade med en potatis? Världen är otroligt övervakad genom miljontals avancerade, högupplösta kameror runtom hela jorden. Men alla filmer på just dessa händelser är filmade med någon sunkig telefon från 2009? Jo tjena...

"Havrefras_"

Det är lite halv svårt att filma något som går så fort, filmerna är rätt bra för att vara filmade i dessa farter de tar upp.

Har du provat filma med din mobil i nästan överljudsfart och se hur kvaliteten blir?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

"Havrefras_"

Det är lite halv svårt att filma något som går så fort, filmerna är rätt bra för att vara filmade i dessa farter de tar upp.

Har du provat filma med din mobil i nästan överljudsfart och se hur kvaliteten blir?

Vilka filmer är filmade i överljudsfart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Det är lite halv svårt att filma något som går så fort, filmerna är rätt bra för att vara filmade i dessa farter de tar upp.

Har du provat filma med din mobil i nästan överljudsfart och se hur kvaliteten blir?

Dom kanske skulle sakta ner lite då, då kanske dom inte skulle krascha riktigt så mycket heller..det måste ju finnas någonting mellan överljudsfart och krasch (vilket underligt nog aldrig fångas på bild)

Skrivet av landahl:

Rep. Burchett är en riktig hjälte. Följande har han att säga om UAP efter utfrågningen.

Du verkar heller inte speciellt intresserad av att föra en diskussion, du svarar inte på en enda kritisk fråga, och verkar mest vilka kasta ur dig one-liners om hur coolt det här är.

Vilket såklart är tillåtet...jag har också varit 15...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Dom kanske skulle sakta ner lite då, då kanske dom inte skulle krascha riktigt så mycket heller..

Fast enligt den där hjälten som hänvisades till så var det ju bara Rosswellincidenten 1947 som det störtat ett ufo, pga den tidens radar? 🤔

Lustigt iaf att det främst är USA som de flesta föremål observeras och fångas…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Fast enligt den där hjälten som hänvisades till så var det ju bara Rosswellincidenten 1947 som det störtat ett ufo, pga den tidens radar? 🤔

Lustigt iaf att det främst är USA som de flesta föremål observeras och fångas…

Tror du på det själv att det bara är i USA det händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tror du på det själv att det bara är i USA det händer?

Nej, men det är oftast där det "händer något".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tror du på det själv att det bara är i USA det händer?

Är det så du anser en seriös diskussion förs?

Permalänk
Medlem

Ufo crashade för drygt 50 år sedan och USA väntar bara på att patenten går ut så de kan presentera tekniken

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Det finns väl egentligen inget att diskutera innan någon presenterar fysiska bevis.

Förr trodde folk på häxor och det vittnades vitt och brett om att man minsann sett x och y flyga omkring och häxa sig. Det fanns inga riktiga bevis för häxkraft då, och det finns inga bevis för avanderad icke-mänsklig intelligens nu.

En av de som vittnade om detta nyligen säger att han sett bevis, men han kan tydligen inte presentera dessa bevis eftersom de är hemligstämplade. Det luktar koskit om detta.

Permalänk
Skäggig legend

Enligt mig:

Jag tror absolut att det finns liv på andra planeter än denna, alltså... intelligent liv.
Har detta liv besökt denna planet? Aldrig. Skulle jag vilja detta? Skulle jag vilja tro på detta? Absolut... Jag hade önskat tro men varje gång jag tänker: Jajjamensan, det måste ju ha skett! Så inser jag hur dumt det låter. Då hade nog - med dagens teknik kunna avgöra mer och bevisa mer än dåliga bilder, videos och ljudupptagningar. Samma sak som övernaturliga fenomen..

Åter igen, I want to believe...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Viking
Skrivet av Havrefras_:

Frågan som man bör ställa sig är - Varför är samtliga bilder/filmer på dessa objekt/farkoster filmade med en potatis? Världen är otroligt övervakad genom miljontals avancerade, högupplösta kameror runtom hela jorden. Men alla filmer på just dessa händelser är filmade med någon sunkig telefon från 2009? Jo tjena...

Av alla självklara argument mot UFOn så måste det här vara det sämsta.
Vet du inte hur svårt det är att få en klar bild av en fågel på 20m avstånd?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Av alla självklara argument mot UFOn så måste det här vara det sämsta.
Vet du inte hur svårt det är att få en klar bild av en fågel på 20m avstånd?

Nyss var argumentet hur svårt det var att fota/filma i överljudsfart och nu fåglar på 20m?

Så UFO’n är stora som fåglar och flyger med överljudsfart?

Hur som helst så finns det amatörer med amatörutrustning som tar extremt vackra foton på flygande fåglar.

Varför har då UFO-jägare så extremt dålig utrustning att de inte ens kan fota/filma?
Det sker ju, enligt kronvittnen, dagliga encounters. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Nyss var argumentet hur svårt det var att fota/filma i överljudsfart och nu fåglar på 20m?

Så UFO’n är stora som fåglar och flyger med överljudsfart?

Hur som helst så finns det amatörer med amatörutrustning som tar extremt vackra foton på flygande fåglar.

Varför har då UFO-jägare så extremt dålig utrustning att de inte ens kan fota/filma?
Det sker ju, enligt kronvittnen, dagliga encounters. 🤔

Kan det bero på att de som tagit dessa bilder inte kan veta när eller var ett okänt föremål dyker upp och att bilden då tas i all hast och kvaliteten på bilden blir därefter?

Kanske behövs en höghastighetskamera för att få en tydlig bild av ett s.k UFO i snabb rörelse. Problemet är bara att kameran måste startas innan föremålet kan fångas på bild och hur ska man veta var eller när det dyker upp?

Höghastighetskamera
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6ghastighetskamera

Höghastighetskamera är en specialkamera där inspelning sker med många fler bilder per sekund än normalt.[1] Den används för att dokumentera mycket snabba förlopp, till exempel hur en gevärskula tränger igenom ett föremål.
En exploderande glödlampa filmad i hög hastighet och stroboskopljus.
Förloppet kan sedan studeras i ultrarapid, dvs man fotograferar händelsen med hög bildfrekvens och spelar sedan upp den med lägre hastighet. De speciella svårigheter som finns vid denna typ av fotografering är belysningen, exponeringen samt accelerations- och retardationsförloppet för filmen som vid fotograferingen (filmningen) med hög hastighet rör sig förbi bildplansrutan för att exponeras. Det snabba förloppet kräver kort exponeringstid och en film med hög ljuskänslighet. Belysningen kan utgöras av lampor eller blixtljus.

Om man använder en mörk fotostudio och vid fotograferingen använder ett stroboskop (dvs en blixt med upprepade mycket korta ljuspulser) behövs ofta inte någon särskild slutare, utan frammatningen av filmen kan ske kontinuerligt. Varje ljuspuls ger då en exponering på filmen.

Filmåtgången är stor och kameran startas innan det studerade förloppet har påbörjats. Filmen måste föras i slingor (som på en filmkamera) före och efter själva bildexponeringsrutan. Slingorna utjämnar skillnaden mellan filmens transporthastighet och de upprepade korta stoppen framför bildrutan som krävs för exponeringen. Utan slingor skulle filmen slitas av, eller åtminstone perforeringen skadas. Det finns också system som medger en kontinuerlig transport av filmen och där den projicerade bilden med hjälp av till exempel roterande slutare (glasprisma) kan fås att "följa med" filmen vid exponeringen, för att på så sätt minska oskärpan. Fotograferingen kan med sådana system ske med högre bildfrekvens.

På grund av det studerade förloppets korta varaktighet och eventuella svårigheter att synkronisera kameran med händelsen är filmåtgången mycket större än den del av filmen som dokumenterar själva händelsen.

Kameratypen ligger i gränszonen mellan kamera och filmkamera"

Sen är det väl också så att "Allt är möjligt så länge motsatsen inte har bevisats"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Kan det bero på att de som tagit dessa bilder inte kan veta när eller var ett okänt föremål dyker upp och att bilden då tas i all hast och kvaliteten på bilden blir därefter?

Kanske behövs en höghastighetskamera för att få en tydlig bild av ett s.k UFO i snabb rörelse. Problemet är bara att kameran måste startas innan föremålet kan fångas på bild och hur ska man veta var eller när det dyker upp?

Höghastighetskamera
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6ghastighetskamera

Sen är det väl också så att "Allt är möjligt så länge motsatsen inte har bevisats"

Men det finns ju rätt många UFO-jägare, för att inte tala om kronvittnen, som hävdar att de sett, eller känner folk som sett, UFO’n vid flertalet tilldällen samt att det sker dagligen.

Borde då inte dessa iakttagelser vara betydligt bättre dokumenterade?

Flera av de ljusfenomen som filmats har ju inte heller rört sig speciellt fort.

Och att ”Allt är möjligt så länge motsatsen inte har bevisats" är så urbota uttjatat.
Bevisbördan ligger på den som påstår något.
Och sker dessa iakttagelser dagligdags, vilket vissa påstår, så borde det sedan 40-talet kunnat bevisas vid det här laget…

Jag har iofs vingar och kan flyga, men då jag inte vill bli dissikerad av amerikanska armén så kan jag tyvärr inte lägga upp bilder och bevis på det. Jag visade en polare en gång, men han ville gå direkt till tidningen med det. Så jag flög upp honom till Uranus istället där han nu bor.
Så du får helt enkelt lita på mitt trovärdiga ord, jag har ändå ett par förtroendeuppdrag i olika föreningar så jag skulle aldrig dra en vals för att få lite mediatid 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Men det finns ju rätt många UFO-jägare, för att inte tala om kronvittnen, som hävdar att de sett, eller känner folk som sett, UFO’n vid flertalet tilldällen samt att det sker dagligen.

Borde då inte dessa iakttagelser vara betydligt bättre dokumenterade?

Flera av de ljusfenomen som filmats har ju inte heller rört sig speciellt fort.

Och att ”Allt är möjligt så länge motsatsen inte har bevisats" är så urbota uttjatat.
Bevisbördan ligger på den som påstår något.
Och sker dessa iakttagelser dagligdags, vilket vissa påstår, så borde det sedan 40-talet kunnat bevisas vid det här laget…

Jag har iofs vingar och kan flyga, men då jag inte vill bli dissikerad av amerikanska armén så kan jag tyvärr inte lägga upp bilder och bevis på det. Jag visade en polare en gång, men han ville gå direkt till tidningen med det. Så jag flög upp honom till Uranus istället där han nu bor.
Så du får helt enkelt lita på mitt trovärdiga ord, jag har ändå ett par förtroendeuppdrag i olika föreningar så jag skulle aldrig dra en vals för att få lite mediatid 😊

Jag har en känsla av att du är aningens osäker vad gäller om vi får besök eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har en känsla av att du är aningens osäker vad gäller om vi får besök eller inte.

Jag har en känsla av att du inte har för avsikt att föra en seriös diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Jag har en känsla av att du inte har för avsikt att föra en seriös diskussion.

Okej då är det bättre att du och jag slutar kommentera varandra. Ha en fortsatt fin dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Jag har iofs vingar och kan flyga, men då jag inte vill bli dissikerad av amerikanska armén så kan jag tyvärr inte lägga upp bilder och bevis på det. Jag visade en polare en gång, men han ville gå direkt till tidningen med det. Så jag flög upp honom till Uranus istället där han nu bor.
Så du får helt enkelt lita på mitt trovärdiga ord, jag har ändå ett par förtroendeuppdrag i olika föreningar så jag skulle aldrig dra en vals för att få lite mediatid 😊

Skrivet av Otori:

Jag har en känsla av att du inte har för avsikt att föra en seriös diskussion.

Och det här är en seriös diskussion, menar du?

"Bevisbördan ligger på den som påstår något" gäller väl för dig med, eller?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"