Nothing drar tillbaka Imessage-stöd efter allvarliga säkerhetsbrister

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSmeghead:

Du menar blå bubbla väl tror jag?
Grön bubbla = vanligt sms
Blå bubbla = iMessage.

Ah, jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Att grön bubbla i iMessage ska vara så eftertraktat. . . om man nu måste ha det får väl man väl köpa begagnad mac och trixxa med AirMessage eller vad det nu heter.

https://airmessage.org/

Det är väl inte färgen som är problemet utan funktionerna (som tex att bilder mellan Apple och android går via mms och därför ser ut som skit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCapo_X:

Det är väl inte färgen som är problemet utan funktionerna (som tex att bilder mellan Apple och android går via mms och därför ser ut som skit)

Nej, tydligen blir man mobbad i USA om man inte har iPhone.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nej, tydligen blir man mobbad i USA om man inte har iPhone.

Låter mer som en ”råttan i pizzan” skröna.. Om det inte gäller i tex skolan då barn/ungdomar blir mobbade för allt och då hade det inte spelat någon roll om den mobbade haft iPhone för kräk till mobbare hittar alltid en anledning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCapo_X:

Låter mer som en ”råttan i pizzan” skröna.. Om det inte gäller i tex skolan då barn/ungdomar blir mobbade för allt och då hade det inte spelat någon roll om den mobbade haft iPhone för kräk till mobbare hittar alltid en anledning..

Önskar det hade varit en skröna, men dom är verkligen så skadade där på andra sidan pölen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det enda sättet är att skicka det via en apple-device. Jag antar att de går via Mac-datorer i molnet nånstans.

Ja med facit på hand hur de tänkt sig lösningen så är ju Nothing inget annat än pajasar.
Synd att SWEC gick på Nothing-trollet och gav dem en hel artikel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Önskar det hade varit en skröna, men dom är verkligen så skadade där på andra sidan pölen.
https://www.youtube.com/watch?v=BuaKzm7Kq9Q

Den hade jag missat med MKHDB, helt galet!