Permalänk
Medlem

Ersättare Qpad 5k

Hallå!

Nu har tyvärr min trotjänare börjat ge upp!
Då dessa utgått är frågan vart jag hittar en liknande i utformning och gärna trådlös?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Du köper min

Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/naos-qg-optical-s...

Har för mig att dom hade en trådlös variant också. Letade en jag med, men fick bli en g pro wireless, som sedan byttes till en lamzu mini , märkligt att jag som har 9-10 i handskar gillar små datormöss från ingenstans 😂 ska kika efter den trådlösa.

Annars typ Razer Naga;
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/naga-v2-hyperspeed-...

Men alla dessa knappar på sidan skulle störa mig

Permalänk

Kul att det finns fler Qpad 5K-konnäsörer! Det är den klart skönaste musen jag någonsin provat, formen är oslagbar. Jag har avverkat några stycken hittills, de brukar hålla i några år tills ytan är helt klibbig eller skrollhjulet är trasigt.

Sedan den slutade tillverkas har jag försökt hitta en ersättare och provat otaliga modeller, både på egen hand och sådana som rekommenderats av andra (bland annat de i inlägget ovan). Önskar jag kunde ge ett köpråd men det tråkiga svaret är att ingen jag hittat hittills kan matcha 5K, jag återkommer gång på gång till den. Jag har mitt på det torra ett tag till då jag har några oanvända kvar i mitt lilla lager (bunkrade när jag såg att de hade utgått). Hade kunnat lägga upp en annons men då hade jag nog blivit bannlyst för ockerpriser

Följer tråden ifall andra rekommendationer dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/naos-qg-optical-s...

Har för mig att dom hade en trådlös variant också. Letade en jag med, men fick bli en g pro wireless, som sedan byttes till en lamzu mini , märkligt att jag som har 9-10 i handskar gillar små datormöss från ingenstans 😂 ska kika efter den trådlösa.

Annars typ Razer Naga;
https://www.maxgaming.se/sv/tradlosa-moss/naga-v2-hyperspeed-...

Men alla dessa knappar på sidan skulle störa mig

Såg ju ganska lika ut men vette tusan…
Razern går fetbort!

Skrivet av IRQ7_DMA1:

Kul att det finns fler Qpad 5K-konnäsörer! Det är den klart skönaste musen jag någonsin provat, formen är oslagbar. Jag har avverkat några stycken hittills, de brukar hålla i några år tills ytan är helt klibbig eller skrollhjulet är trasigt.

Sedan den slutade tillverkas har jag försökt hitta en ersättare och provat otaliga modeller, både på egen hand och sådana som rekommenderats av andra (bland annat de i inlägget ovan). Önskar jag kunde ge ett köpråd men det tråkiga svaret är att ingen jag hittat hittills kan matcha 5K, jag återkommer gång på gång till den. Jag har mitt på det torra ett tag till då jag har några oanvända kvar i mitt lilla lager (bunkrade när jag såg att de hade utgått). Hade kunnat lägga upp en annons men då hade jag nog blivit bannlyst för ockerpriser

Följer tråden ifall andra rekommendationer dyker upp.

Haha ja du ser! Nästan så att jag får leta fram min och försöka laga kabeln och de andra..

Finns de ingen trådlös liknande så kör jag vidare på trådad och då kan jag lika gärna försöka laga den då den jag kör nu osså är trådad..

Hör av dig om du vill sälja<3

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Såg ju ganska lika ut men vette tusan…
Razern går fetbort!

Haha ja du ser! Nästan så att jag får leta fram min och försöka laga kabeln och de andra..

Finns de ingen trådlös liknande så kör jag vidare på trådad och då kan jag lika gärna försöka laga den då den jag kör nu osså är trådad..

Hör av dig om du vill sälja<3

Tycker du kan testa https://www.maxgaming.se/sv/tradbundna-moss/mm720-gamingmus-m... om det är gaming som är ditt primära användningsområde 😋

Permalänk
Medlem

Verkar vara glapp i kabeln inne i musen vid kontakten eller en bit ut. Finns det ersättningskablar att köpa i sverige? Hittat bara på skumma sidor

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Om du söker efter custom kabel istället, paracord qpad 5k. Då får du en riktigt mjuk och fin kabel som gör att den nästan känns trådlös

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Om du söker efter custom kabel istället, paracord qpad 5k. Då får du en riktigt mjuk och fin kabel som gör att den nästan känns trådlös

Hittar jag vart?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hittar jag vart?

Sitter med jobb, så kan inte servera dig tyvärr. Men tänkte att sökorden jag gav skulle kunna ge svar. :/

Permalänk
Viking
Skrivet av Inteno:

Verkar vara glapp i kabeln inne i musen vid kontakten eller en bit ut. Finns det ersättningskablar att köpa i sverige? Hittat bara på skumma sidor

<Uppladdad bildlänk>

Leta upp felet och löd ihop det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Sitter med jobb, så kan inte servera dig tyvärr. Men tänkte att sökorden jag gav skulle kunna ge svar. :/

Söker jag på det kommer det inte upp några färdiga kablar vilket var det jag sökte. Därav min fråga.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Om du verkligen är ute efter en samma så finns väl Ebay.

Det var där jag köpte min QPAD 5K som helt ny oöppnad, har min kvar även fast jag inte använder den, den är mer som hedersmus som jag bär som minne.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRQ7_DMA1:

Kul att det finns fler Qpad 5K-konnäsörer! Det är den klart skönaste musen jag någonsin provat, formen är oslagbar. Jag har avverkat några stycken hittills, de brukar hålla i några år tills ytan är helt klibbig eller skrollhjulet är trasigt.

Sedan den slutade tillverkas har jag försökt hitta en ersättare och provat otaliga modeller, både på egen hand och sådana som rekommenderats av andra (bland annat de i inlägget ovan). Önskar jag kunde ge ett köpråd men det tråkiga svaret är att ingen jag hittat hittills kan matcha 5K, jag återkommer gång på gång till den. Jag har mitt på det torra ett tag till då jag har några oanvända kvar i mitt lilla lager (bunkrade när jag såg att de hade utgått). Hade kunnat lägga upp en annons men då hade jag nog blivit bannlyst för ockerpriser

Följer tråden ifall andra rekommendationer dyker upp.

du menar Ace EDGE3200-konnäsörer

Körde den, kina varrianterna och Qpad men gav upp då kvaliten jämfört med ACE va horribel (dog efter ca ett år medans ace musen höll 4 år för min del)

Ska till å med finnas ett test/artikel här på sweclockers där den är med där den fick bra betyg också om jag minns rätt!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Såg ju ganska lika ut men vette tusan…
Razern går fetbort!

Den är mer eller mindre identisk, lite annan lutning men enligt mig iallafall så känns den likvärdig, blev tyvärr själv beroende av att ha den trådlös så antar man får vänta och hoppas alternativt köpa och ta fram dremeln och göra en egen!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Verkar vara glapp i kabeln inne i musen vid kontakten eller en bit ut. Finns det ersättningskablar att köpa i sverige? Hittat bara på skumma sidor

<Uppladdad bildlänk>

https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/datormoss-tillbeho...

Borde inte vara några problem att konvertera någon av dessa.

https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/datormoss-tillbeho...

Permalänk
Medlem

Kollat på de från Glorius, men kablarns sitter i fel ordning. Går de bara att skifta så fungerar de eller måste de skiftas i usb-kontakten också? Går det att stifta om direkt i den vita kontakten inuti musen?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Kollat på de från Glorius, men kablarns sitter i fel ordning. Går de bara att skifta så fungerar de eller måste de skiftas i usb-kontakten också? Går det att stifta om direkt i den vita kontakten inuti musen?

Mja att de sitter i fel ordning vet du inte förens du vet hur de sitter på USB-A sidan på båda kablarna och har du tillgång till en multimeter är det lätt som en plätt.
Hur lätt det är att fästa kablarna i den nuvarande kontakten vågar jag inte svara på, men det ser ju ut som att det skulle vara en någorlunda enkel operation. 🤔
Annars går det att skarva...

Permalänk
Medlem

Har storlek 8 och sitter med ett lager av Mionix Naos QG och 7000. Testade Qpad5k för en 10 år sedan men tyckte den va alldeldes för stor för mig, passar nog en hand 10 rätt bra.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧