NZXT Kraken Elite 240mm eller Peerless Assassin 120 för 7800X3D?

Permalänk
Medlem

NZXT Kraken Elite 240mm eller Peerless Assassin 120 för 7800X3D?

Hej!

Jag byggde en dator för ca 2-3 veckor sedan. CPU är en 7800x3D samt så har jag för nuvarande en Thermalright Peerless Assassin 120 SE luftkylare.

Under Inets julkalender så gjorde jag en impulsköp, köpte nämligen en NZXT Kraken Elite 240mm AIO kylare.

Jag har läst mycket på nätet om AIO vs luftkylare. Livslängden, point of failures, ljudnivå, temperatur osv. Men hittade ingen direkt comparison mellan dessa två.

Jag hade vilja höra era åsikter om det är värt att byta ut min luftkylare mot den AIO kylaren, om det kommer vara en bättre prestanda eller vad ni hade gjort om ni var i min sits. Väljer jag att behålla luftkylaren så åker AIO kylaren säkerligen upp på Sweclockers annars lämnas den tillbaka!

Tack och god jul på er!

Permalänk

7800x3d är väl relativt lätt att kyla så (finns även eco mode) jag hade nog stannat på luftkylaren.

Du kan säkert få någon grad eller grader mindre med AIO'n, men jag tror inte det blir någon märkbar skillnad i prestandan för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matrimLOL:

7800x3d är väl relativt lätt att kyla så (finns även eco mode) jag hade nog stannat på luftkylaren.

Du kan säkert få någon grad eller grader mindre med AIO'n, men jag tror inte det blir någon märkbar skillnad i prestandan för dig.

Ok tack! Mitt chassi är också Fractal Design North som är mesh (finns inte att köpa glas panelen separat) så jag kommer ändå inte kunna se LCD panelen. Lutar faktiskt åt att behålla luftkylaren om ingen annan har en annan åsikt.