Permalänk

Irc script -konstigt problem

har börjat scripta lite smått på en TalkBot som från början var YourBot.
Den funkar ganska bra till en viss gräns , skriver jag in för många ord + svar till orden så "glömmer den bort" en del..väldigt frustrerande

Teorier:
den ska hitta ett svar väldigt snabbt och klarar inte att hitta det nog snabbt då det är för många ord att söka efter, borde kunna fixas med ett commando som säger åt den att "ta dem tid du behöver".

kanske en gräns för hur lång ett script för vara och att den därför måste läsa från en extern fil..

vad kan det vara och hur fixar man det??

finns ett exempel hur scriptet fungerar

Visa signatur

"Mircwaret Måste Tillbaka"

Permalänk
Avstängd

det där är mIRC scripting, IRC har ingen standard för scripting...

Permalänk

du menar att om du skriver till exempel "inte fel" till boten, så svarar den bara "får du ofta fel?"/"ok"/"=)" istället för "får du ofta fel?"/"ok"/"=)"varför inte?"/"..."/"ok"?

isf är det för att den bara söker tills den hittar ett svar, och sedan returnerar det, tror jag

Visa signatur
Permalänk

nu har den blivit ännu skummare! nu kan den saker som jag tagit bort ur scriptet!

jag har alltså gjort en bantad version av mitt första script för att alla av de få ord som e me ska funka men nu kan den dom gamla orden oxå!

den funkar typ perfekt ,det är bara ett problem -dom finns inte med i scriptet längre

tar Mirc och läser in script och sparar dom på nått sätt? jag har använt alt + r och loadat scriptet därifrån.
ja fattar bara inte hur den kan veta gejer som den inte ska veta

Visa signatur

Permalänk

unloadat det gamla scriptet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så många on *:TEXT: ska inte funka.. gör så här istället:

on 1:text:*:#: { if (*köpa* iswm $1-) { set %bt.rand $rand(1,3) if (%bt.rand == 1) { .msg $chan har inte råd :( } if (%bt.rand == 2) { .msg $chan vem vill ha nått sånt } if (%bt.rand == 3) { .msg $chan hur mycke? } } if (*:p* iswm $1-) { set %bt.rand $rand(1,3) if (%bt.rand == 1) { .msg $chan put that tongue back in $nick } if (%bt.rand == 2) { .msg $chan wow i'm hurt } if (%bt.rand == 3) { .msg $chan oohh nasty } } }

och så vidare...

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

nu tror jag ja vet varför det inte funkar och varför den kunde saker den inte skulle kunna: den hade flera script laddade

inte visste jag att mirc gjorde så. ett sätt som verkar fungera är att ha massor av olika script filer laddade ,där alla script har hand om olika ord.

det verkar helt klart finnas nån gräns för vad mirc klarar ifråga om långa script..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av easytarget
nu tror jag ja vet varför det inte funkar och varför den kunde saker den inte skulle kunna: den hade flera script laddade

inte visste jag att mirc gjorde så. ett sätt som verkar fungera är att ha massor av olika script filer laddade ,där alla script har hand om olika ord.

det verkar helt klart finnas nån gräns för vad mirc klarar ifråga om långa script..

Ja 30 meg är det om jag inte kommer ihåg fel.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png