Permalänk
Medlem

IE 3.0 hjälp!!!

Tjena!!!
vet nån vart man kan köpa en ny usb sladd åt en Microsoft Intellimouse explorer 3.0 eller om man kan göra en själv.. eftersom sladden jag har nu har fått glapp och den slutar fungerar efter några sekunder undrar om det skulle funka med sladd byte eller om det är fel på själva musen..

MYCKET tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

har samma problem....
snackade med några och han visste om några som hade lödat om usb-kabeln och fått att att funka igen.
Skulle vara bra om man kudne köpa en sladd nånstans...
Eller så kan du ju fråga nån eller om du har nån gamal usb-sak hemma som du kan sno lite ifrån

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk
Medlem

Om du har garantin kvar så är det väl bara och skicka in den och få en ny eller samma fast lagad.

Permalänk
Medlem

hur har dom gjort det eftersom sladden är ju inte lött till musen det är en sorts kontakt som man trycker in usb sladden in (i musen).. fattar inte hur dom har gjort men kan du fråga dom??

Permalänk
Medlem

Det känns jävligt tråkigt att betala 600kr för den här musen sen när garantin tar slut så pajjar sladden

Permalänk

Det kan väll inte vara så svårt? Om det glappar i USB:n är det väll bara att köpa en ny USB sladd knipa av ena änden och löda fast, om det är kontakten inne i musen kanske man kan tejpa eller ta bort plastkontakten och löda det direkt på kretskortet?

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

Eller så sparar man lite kabeländar på kontakten så man kan löda fast den nya kablen där.. Ta en kompis sladd och kolla om det är det som är felet..

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Kungsör]Markus
Eller så sparar man lite kabeländar på kontakten så man kan löda fast den nya kablen där.. Ta en kompis sladd och kolla om det är det som är felet..

Väldigt smart ide.
Det ska jag göra innan jag går berserk på min sladd.

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|

Permalänk
Medlem

om du har en gammal optisk mus, eller en gammal gamepad med usb, så kan du ta sladden på den..det e samma slad.. så gjorde jag..

Visa signatur