Permalänk
Medlem

muslagg eller att den mer fastnar!

har ett irriterande problem har provat med 2 olika möss i 2 olika prortar! om jag tex kollar på nått på netflix på ena skärmen sen nått annat uppe tex sweclockers så drar jag musen över skärmen så låser den till och efter nån sec så går den vidare i rörelsen!

jag har uppdaterat drivrutiner för chipset

moderkort asus strix b450 gaming
cpu 2600
16gb corsair!
6950xt

enda jag inte gjort är updatera bios! ska göra det härnäst! (edit hjälpte inte)

Visa signatur
Permalänk

har haft liknade med entrådlös mus, att den glappar o fastnar, i synnerhet drar den i sidled, hade det så rätt länge, tills j upptäckte att det är on/off knapp på undersidan av musfan så drar man ẗ samma håll som mot off stänger den av sig!

Permalänk
Medlem

jag har en trådad mus nu o det är samma skit!

Visa signatur
Permalänk

När skärmarna är inställda på olika refresh rates har jag haft liknande problem för ett par år sedan.

Permalänk
Medlem

ändra skärmhz verkar löst det!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bjonss13:

ändra skärmhz verkar löst det!

Kolla även om inställningen "Rearrange multiple displays" har skärmarna på rätt ställe.

Permalänk
Medlem

efter några dagars felsökande då det inte var hertz skillnaden så testade jag installera på en ny ssd och installerade allt jag hade samma för o se vad som va felet och det kom aldrig fram!

så vad va det nu för fel jo om man har haft nvidia kort innan så är det brukligt att rensa med DDU och vipps mina problem blef utrotade!!!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

efter några dagars felsökande då det inte var hertz skillnaden så testade jag installera på en ny ssd och installerade allt jag hade samma för o se vad som va felet och det kom aldrig fram!

så vad va det nu för fel jo om man har haft nvidia kort innan så är det brukligt att rensa med DDU och vipps mina problem blef utrotade!!!!!

Installera om efter grafikkortsbyte brukar lösa dom mesta problem som dyker upp faktiskt. I alla fall dom man ser

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon