Snabbkoll: Har du ett Google-konto?

Permalänk
Medlem

Har ett dock med anonyma uppgifter och all datadelning på minimal nivå.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har flera men använder de inte jättemycket.
Den äldsta som är aktiv är skapad: 2005-04-06

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Ja. Är helt ok med det. Behövs för jobbet och telefonen. Försöker dock att sprida ut mig så att jag inte är helt Google-beroende.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Har mer med Google att göra än vad jag är villig att erkänna. Massa tjänster där. Jag tycker dock att deras tjänster är väldigt bra.

Är mest rädd för vad de gör med min data. Men å andra sidan litar jag nog inte på någon annan aktör heller.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Går väl inte att ha Gmail utan ett konto?

Självklart inte, men vem säger att man "måste" ha Gmail?

Jag kör personligen en stenhård kamp att ta mig ur klorna på alla de stora "tech-företagen" och enbart nyttja programvara och digitala tjänster som kör med öppen källkod.

Microsoft, Apple och Meta är sen ganska länge nu borta ur mitt liv.... Men just Google är otroligt svårt då många samhällstjänster kräver att man använder appar som enbart distribueras genom Goggles eller Apples "app store", samt mobilt bank-id.....

Men det känns inte alls så långt borta nu som det gjorde för bara några år sedan.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Ja, jag har flera stycken. Ursprungligen skapade för olika konton men som nuförtiden används som skräpkonton om jag behöver verifiera enstaka mail på sajter/tjänster där jag inte vill lämna ut de som jag använder dagligen. Hade gmail som "riktigt" konto när gmail startade (och sedermera till androidtelefonen) men gick efter 15 år eller så över till betald mailleverantör istället. Det har tagit ett tag, men nu är den utfasad. Men har den kvar utifall/när jag tröttnat på iphones urusla batterier

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Inaktiv

Jajjemensan,

Har google workspace privat och på jobbet.

Permalänk
Medlem

Skapade tydligen mitt konto 2005-10-05 så fyller 20 år nästa år sådant fall.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Svarade JA. men det är falskt.

Jag har MÅNGA.. 40st troligen (innan jag upptäckte +ALIAS funktionen)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Ja, för YouTube Premium (och körs förstås 100% isolerat). Resten av tjänsterna göre sig icke besvär.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Självklart inte, men vem säger att man "måste" ha Gmail?

Jag kör personligen en stenhård kamp att ta mig ur klorna på alla de stora "tech-företagen" och enbart nyttja programvara och digitala tjänster som kör med öppen källkod.

Microsoft, Apple och Meta är sen ganska länge nu borta ur mitt liv.... Men just Google är otroligt svårt då många samhällstjänster kräver att man använder appar som enbart distribueras genom Goggles eller Apples "app store", samt mobilt bank-id.....

Men det känns inte alls så långt borta nu som det gjorde för bara några år sedan.....

Kan bara hålla med.
Här ser jag EU som en självklar aktör; se till att varje medlemsland tillhandahåller en kostnadsfri grundläggande eposttjänst, som uppfyller GDPR.

Permalänk
Medlem

Nej, jag har minst 2st, ett för DuTuben och ett för Android-appar.
Men har börjat använda DuTub kontot lite mer sedan Pyttemjuk stal min 20 år gamla hotmail, även om jag då också skaffade en proton.
Hugger man av ett huvud så växer det ut 2 likt en hydra.
Jag har förlorat tillgång till min e-post minst 3 gånger tidigare, så visst är det bäst att ha flera.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Ja, för annars kommer man ju inte åt Googles tjänster, typ YouTube eller app-butiken på Android. Men använder jag kontot i övrigt? Nope

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Självklart! 😍 Google

Permalänk
Medlem

Nej, och kommer aldrig skaffa ett. Jag är chockad över resultatet så här långt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

"Created on: 2004-09-06 20:47:53 Z" enligt google takeout. Fyller 20 år i år!

Hur fick du fram det? Vad för val i takeout ska jag välja?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Undvek Google i många år, använde Meego- och sedan Sailfish-mobiler istället för Android. Men så köpte jag en Android-TV för några år sedan och skaffade ett Google-konto för det, och sedan förra sommaren så använder jag även en Android-mobil. Suck.

Hade varit trevligt om Swish och Mobilt Bank-ID fanns till Sailfish.

Permalänk
Medlem

Ja, jag hade gärna sluppit men använder det till Youtube och telefon med Android. Tycker inte att alternativa lösningar är smidiga nog.

Permalänk
Medlem

Nej, vad ska man med det till?

Permalänk
Medlem

Har haft googlekonto sedan de lade till ålderskrav på vissa videos

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ja, men inte en gmail-adress.

Permalänk
Medlem

Nej har inget google konto och inte haft det på cirka 5 år. Oerhört gött att ha gått igenom allt det där med de-googla sig och familjen redan.
Inte tittat bak sedan dess.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nej, Google-konto har jag nog faktiskt aldrig skaffat mig något.

Permalänk
Medlem

Har Gmail och det är oerhört svårt att bryta ifrån, men oavsett vilken leverantör jag väljer så kommer antingen uppgifter säljas eller satt pris för motsvarande tjänst - så det är lika bra att jag stannar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har haft, men avvecklar aktivt konton hos aktörer jag saknar förtroende hos.

Permalänk
Medlem

Vad hände med resterande röster? (72st)

Permalänk
Medlem

Japp men använder det så lite som möjligt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Svårt att klara sig utan Google, finns inte heller några vettiga alternativ till Google..

Permalänk
Medlem

Helt sen jag fick min första Gmail Beta-invite, så har nog haft det före det blev helt officiellt.

Det har dock varit en blandat kompott eftersom jag var så tidigt ute fick jag snodd hela familjens namn som e-post adress, och det har ju förd till ganska många felaktiga e-postar genom åren, inte ovanlig att jag får e-mails från Norge (där jag är född) men skol-utflykter, ström-räkningar, kvitteringar, erbjudande när någon av mina 120+ familjemedlemmar har använd deras familjenamn som e-post, och jag får tyvärr deras e-mails som jag ofta måste skriva tillbaka till företagen, är min e-post och inte "personen i fråga" e-mail adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Vad hände med resterande röster? (72st)

Brukar inte valet "Asvstå röst" finnas som alternativ? Antar att dom sorterar in i den kategorin.