SweClockers drop!

Diverse dator komponenter, vattenkylning m.m

Permalänk

Diverse dator komponenter, vattenkylning m.m

Hej!

Ska bygga om min dator till customloop och tänkt uppgradera till nästa steg i nivå.
Nedan finnes :

Corsair RM750 Gold (finns kartong)
Asus rog strix 360mm AIO CPU kylare (kartong finnes och lär lägga på ny kylpasta vid nymontering)
Gigabyte AORUS 4x8GB RGB 3200mhz CL16 (kartong finnes)
CPU vattenblock EK QUANTUM VELOCITY OANVÄNT
Gigabyte RTX 2060 OC white 6GB
Ek QUANTUM Vector vattenblock (står 2080 på det men passar enl EK:S hemsida
Ek QUANTUM NICKEL BACKPLATE för få snyggare baksida när man vattenkonvertera ovan grafikkort
Asus B550 A-gaming moderkort ink Ryzen 9 3900X cpu (kartong finnes till båda)

Kan sälja Thermaltake P3 Core snow chassit med vid bra bud, ej under 1000kr , kartong finnes samt väggfäste jag köpt till.

Säljes separat eller i paket , utsatt pris gäller för hela kitet

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha för psu, ram och grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Vad tänker du dig för Asus rog strix 360mm AIO CPU kylare?
Kör ned till nynäshamn rätt ofta så lätt att hämta i Ösmo

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Vad tänker du dig för Asus rog strix 360mm AIO CPU kylare?
Kör ned till nynäshamn rätt ofta så lätt att hämta i Ösmo

Jag kan tänka mig 1000lappen

Permalänk
Skrivet av tiinto:

Vad ska du ha för psu, ram och grafikkortet?

Jag är osäker på vad man kan få för sakerna men grafikkortet utan vattenblock vill jag nog ha runt 1800kr tänkte jag iaf

Permalänk
Medlem

1100kr för grafikkortet+frakt.

Permalänk
Skrivet av Filwal857:

1100kr för grafikkortet+frakt.

jag skippar det budet tack ändå

Permalänk
Avstängd

Hur mkt för b550 plus 3900?

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Skrivet av adamaszucs:

Hur mkt för b550 plus 3900?

Ge mig 3?

Permalänk

Ålder på AIOn? Eventuella missljud? Vilka fästen finns kvar?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Ålder på AIOn? Eventuella missljud? Vilka fästen finns kvar?

jag köpte den ny 2021 av inet tror jag det var. nej inga missljud vad jag har hört, tillhörande fläktar kanske inte är premium fläktar så sett och är jättetysta generellt när de går upp i varv ...vad tänker du med fästen, den skruvas fast från baksidan direkt i radiatorn med skruvar som medföljer, kartong med diverse broschyrer finns kvar om det även är intressant. dock så behövs ju ny kylpasta när du ska montera den så det är väl det som krävs för att få igång den igen. jag demonterade allt förra veckan när jag gjorde inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamztah88:

jag köpte den ny 2021 av inet tror jag det var. nej inga missljud vad jag har hört, tillhörande fläktar kanske inte är premium fläktar så sett och är jättetysta generellt när de går upp i varv ...vad tänker du med fästen, den skruvas fast från baksidan direkt i radiatorn med skruvar som medföljer, kartong med diverse broschyrer finns kvar om det även är intressant. dock så behövs ju ny kylpasta när du ska montera den så det är väl det som krävs för att få igång den igen. jag demonterade allt förra veckan när jag gjorde inlägget.

Tror personen menade vilka cpu fästen som finns kvar. Dvs vilka socketar den går att montera på med den fästen du har kvar.

Permalänk
Skrivet av Filwal857:

Tror personen menade vilka cpu fästen som finns kvar. Dvs vilka socketar den går att montera på med den fästen du har kvar.

aha! jag har alla originaldelar med, har suttit på en AM4/ryzen processor så som du ser den på bild.

Permalänk
Skrivet av Adamztah88:

aha! jag har alla originaldelar med, har suttit på en AM4/ryzen processor så som du ser den på bild.

Är det LC 1 2 eller 3?

Visa signatur

citera för svar

Permalänk

Är det LC 1 2 eller 3?

Vad menar du nu? Inte införstådd med dessa förkortningar

Permalänk

Är det LC 1 2 eller 3?

Nu förstår jag efter koll på kvittot..jag gav 2449kr kylaren 2020-10-27, det är en LC1, släpper den för 1000 lappen

Permalänk

bjuder 400+frakt för AIOn

Visa signatur

citera för svar

Permalänk

bjuder 400+frakt för AIOn

nej det är alldeles för lågt, du kan få den för 800kr?

Permalänk
Skrivet av Adamztah88:

nej det är alldeles för lågt, du kan få den för 800kr?

De flesta AIOs på marknaden förblir osålda iom att de åldras snabbt och Arctic släppt deras 3e generation kylare till riktigt bra priser https://www.arctic.de/en/Liquid-Freezer-III-Series
Mitt bud kvarstår

Visa signatur

citera för svar

Permalänk

De flesta AIOs på marknaden förblir osålda iom att de åldras snabbt och Arctic släppt deras 3e generation kylare till riktigt bra priser https://www.arctic.de/en/Liquid-Freezer-III-Series
Mitt bud kvarstår

okej! ja jag förstår vad du menar, men du får lycka till i letandet efter en beggad AIO, jag köpte den för som sagt ca 2500kr och 800 kr är långt under 50% åldersavdrag som är skäligt tycker jag då, du får kanske kika på lite sämre märken för att matcha din prisbild, bara ett tips! lycka till som sagt.

Permalänk
Medlem

Undrar om Corsair RM750 Gold psu’n är fullt modulärt, isåfall vill jag buda 400 kr

Permalänk
Skrivet av tiinto:

Undrar om Corsair RM750 Gold psu’n är fullt modulärt, isåfall vill jag buda 400 kr

Ja det är fullt modulärt

Permalänk

Jag budar 500+frakt för psu.

Permalänk

Moderkort + cpu SÅLD
RTX 2060 Såld

Permalänk

Drar tillbaka mitt bud på 650 plus frakt för psu då jag och sonen behöver ett nätagg imorgon till vårat bygge.