Överföra filer från surfplatta till dator.

Permalänk

Överföra filer från surfplatta till dator.

Jag har en surfplatta, modell: Lenovo Tab M10 HD. Jag filmade ett föredrag med min Lenovo surfplatta för cirka sex veckor sedan. Jag vill överföra filmen (mp4-format) till en dator för att redigera några saker. Filmen syns inte i Utforskaren då jag ansluter surfplattan med en usb-kabel. Inga filer (bilder, filmer mm) på surfplattan är synliga på datorn?! Hur gör man för att flytta filer från en Lenovo surfplatta till en Windows dator (stationär)? Måste man använda någon speciell programvara för detta ändamål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Placodontos:

Jag har en surfplatta, modell: Lenovo Tab M10 HD. Jag filmade ett föredrag med min Lenovo surfplatta för cirka sex veckor sedan. Jag vill överföra filmen (mp4-format) till en dator för att redigera några saker. Filmen syns inte i Utforskaren då jag ansluter surfplattan med en usb-kabel. Inga filer (bilder, filmer mm) på surfplattan är synliga på datorn?! Hur gör man för att flytta filer från en Lenovo surfplatta till en Windows dator (stationär)? Måste man använda någon speciell programvara för detta ändamål?

Anslut plattan till datorn med kabeln, dra sedan ner statusfältet/notifikationsfältet. Det borde finnas en notis som heter "Endast laddning" Tryck på den och välj sedan filöverföring så borde det dyka upp filer i utforskaren

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Placodontos:

Vad har du för usb-kabel?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har några gånger använt ES File Manager | File Explore för att tillgängliggöra telefonfiler i lanet.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.File.Manage...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Surfplatta -> Google Drive/OneDrive -> Dator

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jnsson:

Anslut plattan till datorn med kabeln, dra sedan ner statusfältet/notifikationsfältet. Det borde finnas en notis som heter "Endast laddning" Tryck på den och välj sedan filöverföring så borde det dyka upp filer i utforskaren

Skrivet av frong:

Detta. Antingen har du inte tillåtit åtkomst till surfplattans filer, eller så har du möjligen anslutit den med en kabel som saknar stöd för dataöverföring.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Tack för tipset. Det löste mitt problem på direkten. Jag följde dina instruktioner. Det ges fyra alternativ under "använd usb för":

• Filöverföring

• Delning via USB

• MIDI

• PTP

• Ingen dataöverföring

Jag valde det första alternativet. Sedan gick det enkelt och smidigt att kopiera över filmen till datorn.

Permalänk
Skrivet av frong:

Det är en svart 1 meter lång Micro USB-datakabel som följde med tillsammans med Lenovo surfplattan.

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Surfplatta -> Google Drive/OneDrive -> Dator

Tack för tipset. Filmen är dessvärre så stor (5,79 GB) att jag måste använda usb-kabel vid överföring från surfplattan till datorn. Mitt nästa steg är att redigera filmen med primärt fokus på att komprimera mp4-filen.

Permalänk
Skrivet av Alling:

Detta. Antingen har du inte tillåtit åtkomst till surfplattans filer, eller så har du möjligen anslutit den med en kabel som saknar stöd för dataöverföring.

Problemet löste sig snabbt efter tipset som jag fick från jnsson längre upp i tråden!