Dator svartnar - kopplat till GPU?
Hej,
Lite bakgrund:
Jag köpte en ny rigg från Inet.se monterad av deras tekniker, det har varit lite problem till följd av köpet, först så var kåpan till kylaren lös i datorn vid ankomst så den fick åka tillbaka för att testas på nytt av deras tekniker så ingenting var skadat av att den legat och skramlat runt i transporten, den var OK fick jag besked om från Inet.
Jag fick tillbaka datorn och skulle installera Windows efter att jag fått GPU'n installerad då saknades drivrutiner för nätverkskortet som jag fick hjälp med från er att fixa. Vad mer som kan ha saknats vid leverans vet jag inte, men jag fick igång internet och det gick att uppdatera datorn. Detta skulle enligt Inet själva inte varit ett problem från början utan det ska ha testats i deras test-miljö.
Problemet:
Nu så slocknar och dör min skärm lite oregelbundet när jag spelar spel den svartnar sen när jag kommer tillbaka till spelet igen så har den "tappat kontakten" till spelet först när jag klickar med musen så är den tillbaka ingame igen, jag gissar att det är kopplat till GPU'n? Men det är en killgissning deluxe då jag inte har så mycket kunskap kring saker som dessa.
Senaste drivrutiner installerade till GPU'n.
Datorn:
ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB, AMS, 120W
Kingston Fury Renegade SSD
Corsair 32GB minne
Arctic Cooling Liquid Freezer
MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC