Google news Sweclockers annonser

Permalänk
Medlem

Google news Sweclockers annonser

Sedan ett längre tag har Sweclockers annonser (och swedroid) hamnat i Google news som man ofta har i sin Android vid ett vänster swipe på hemskärmen.

Finns det någon fix till detta? Vill inte dölja Sweclockers och klicka in att man är ointresserad hjälper inte.

Swedroid exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Sedan ett längre tag har Sweclockers annonser (och swedroid) hamnat i Google news som man ofta har i sin Android vid ett vänster swipe på hemskärmen.

Finns det någon fix till detta? Vill inte dölja Sweclockers och klicka in att man är ointresserad hjälper inte.<Uppladdad bildlänk>

Swedroid exempel

Det där är inte annonser, det är nyheter som Google visar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det där är inte annonser, det är nyheter som Google visar

Jo, det är annonser från swedroid och Sweclockers marknad som Google tror är nyheter.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Enligt Google News verktyget smyger det sig in både forumtrådar, marknadsannonser och vanliga artiklar. Vår News Sitemap indexerades senast igår och innehåller inget annat än nyheter. Vet inte vilken algoritm de har ändrat, men tycker allt ser rätt ut från vårt håll initialt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej! Enligt Google News verktyget smyger det sig in både forumtrådar, marknadsannonser och vanliga artiklar. Vår News Sitemap indexerades senast igår och innehåller inget annat än nyheter. Vet inte vilken algoritm de har ändrat, men tycker allt ser rätt ut från vårt håll initialt.

Här är en annons från marknaden som precis kom fram i flödet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Här är en annons från marknaden som precis kom fram i flödet.
<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Kan inte se längre bakåt än maj 2023, men felet fanns redan då. Får titta på det vid tillfälle ifall de vill att vi ska göra på något annat sätt, men då det till 90% är nyheter och inget annat material är nog skiten hos dem. För annars har vi fler trådar och annat material som borde tagit över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Kan inte se längre bakåt än maj 2023, men felet fanns redan då. Får titta på det vid tillfälle ifall de vill att vi ska göra på något annat sätt, men då det till 90% är nyheter och inget annat material är nog skiten hos dem. För annars har vi fler trådar och annat material som borde tagit över.

Mhm det är det säkert, ville bara informera det är mycket av det inflödet.

Keep it up ha en bra dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Jo, det är annonser från swedroid och Sweclockers marknad som Google tror är nyheter.

Nej, hade det varit annonser hade det stått sponsrad, som detta exempel

Det är inte annonser annars

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej, hade det varit annonser hade det stått sponsrad, som detta exempel
<Uppladdad bildlänk>
Det är inte annonser annars

Det är inte annonser som i reklam nej, men det är privatannonser som i att någon privatperson försöker sälja något.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det är inte annonser som i reklam nej, men det är privatannonser som i att någon privatperson försöker sälja något.

Det jag menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det jag menade.

Jag ville bara förtydliga

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz