Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NKLnu:

Med en flytt och fått en unge, så blev det ett långt avbrott i foldingen, men det var ju inte direkt produktivt med en 1080 Ti. Blev till att byta ut den mot en 4080 Super som verkar göra jobbet fint vid en power limit på 70%. Går ju utmärkt att spela Battlefield 4 medan den gör sitt jobb, så jag behöver ju inte pausa. Måste göra något åt ventilationen i garderoben så att det inte blir allt på tok för olidligt...

USER SUMMARY
USER OVERTAKE

<Uppladdad bildlänk>

Välkommen tillbaka!
Top 5 producer går han in på dirket med sitt 4080S snyggt!
Ja de trycker lite värme! Hur mångs watt drar kortet med power limit? Mitt 3080 undervoltat drar ca 270 watt gör 6M ppd

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Välkommen tillbaka!
Top 5 producer går han in på dirket med sitt 4080S snyggt!
Ja de trycker lite värme! Hur mångs watt drar kortet med power limit? Mitt 3080 undervoltat drar ca 270 watt gör 6M ppd

Tackar! Precis hemkommen efter en dags besök hos föräldrarna, så då blev det en lång paus, men nu är det igång igen.
Den slår väl som högst i 230W, men det är nog snarare user induced då jag använder datorn.

Har testat upp (ned) till -75mV (enl. frekvenskurvan), men har fått ta steg för steg tillbaka -50mV, -25mV och nu till ingen undervoltning alls då Battlefield 4 inte verkar tycka om det.

Det senaste jag har märkt av är att den verkar behålla samma PPD estimat när power limit är satt till 60% (ca 180-190W) och 70% (210-220W~), men det är väl förmodligen svårt att jämföra om det är olika projekt som körs hela tiden. Önskar att ett officiellt benchmark-alternativ skulle kunna läggas till i "causes", så att man bäst kan klura ut bäst balans mellan energi och utfört jobb.

Permalänk
Medlem

Åker bort ett par dagar nu så blir 5 dygn med gpu'n i drift. Hoppas jag når 800m milestone 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Tjenare!
Jag anslöt till truppen häromdagen med mitt 4090. Låter det tugga om dagarna när jag är på jobbet. Kul med ett forum som är så pass aktivt i ämnet efter alla år

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900K
MB: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO Z390
RAM: Corsair 32 GB 4266 MHz
GPU: Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3nnet0ft:

Tjenare!
Jag anslöt till truppen häromdagen med mitt 4090. Låter det tugga om dagarna när jag är på jobbet. Kul med ett forum som är så pass aktivt i ämnet efter alla år

Aktiviteten brukar öka ju kallare det blir ute

Något som är sjukt kul i övrigt är att vi tar tillbaka plats 32 om precis 1 vecka! Så många månader vi jobbat för det!

Permalänk
Medlem

@Zatrec välkommen tillbaka till lite folding! har du din Passkey i din foldingclient så du får extra poäng och Quick return bonus?

La till en bild!
Permalänk
Medlem

@Jonwin välkommen till swec foldinglag! Aktiverat QRB med passkey enligt inlägget ovanför?

Permalänk
Hedersmedlem

Återvänt efter många års uppehåll. Läst att det verkar mindre vettigt att köra på CPU men har ändå 4 kärnor igång av 16, det verkar ändå ge ~200k vilket inte är så imponerande i jämförelse med GPUn men känns dumt att inte utnyttja lite av CPUn ändå.

Testade att köra igång det på min laptop jag köpte för ett par månader sedan också. 21 av 22 kärnor med diverse low-power kärnor osv. Ger knappt hälften av mina 4 kärnor på desktop Men den verkar inte bli farligt varm av det så den kan få snurra lite också.

Börjar kolla runt i hemmet för att se vad man kan ha för burkar att köra på

Vet inte vad jag tycker om web-GUIt, ganska smidigt med att få alla maskiner samlade där. Såg någon som visade 24-timmars statistik för laget men den sidan har jag inte kunnat hitta. Vore kul att se hur man klättrar i laget nu när man är igång igen.

Permalänk
Medlem

@Shimonu

Skrivet av Shimonu:

Återvänt efter många års uppehåll.

Vet inte vad jag tycker om web-GUIt, ganska smidigt med att få alla maskiner samlade där. Såg någon som visade 24-timmars statistik för laget men den sidan har jag inte kunnat hitta. Vore kul att se hur man klättrar i laget nu när man är igång igen.

Välkommen tillbax

Kanske den här sidan du menar?
länken

ps. glöm inte aktivera passkey

justeringar
Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Apemoves:

@Shimonu Välkommen tillbax

Kanske den här sidan du menar?
länken

ps. glöm inte aktivera passkey

Exakt, tack så mycket!
Passkey är aktiverad

Permalänk
Medlem

Dammade av folding igen.

Men det mina poängen kommer inte upp i listan?
Allt står i grått, så som man gör när man är inaktiv.

Har samma namn som tidigare , kollat så står passkey , kollat team id att det är rätt.

EDIT:
Men kollar jag här https://stats.foldingathome.org/donor/id/169728
så står det att min senaste var för 1h sen.

Men här är det dött:
https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Är det här fortfarande en grej?

Jag tänker på Nobelpris och AlphaFold från DeepMind. Vad är behovet av en vikningscommunity nuförtiden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Dammade av folding igen.

Men det mina poängen kommer inte upp i listan?
Allt står i grått, så som man gör när man är inaktiv.

Har samma namn som tidigare , kollat så står passkey , kollat team id att det är rätt.

EDIT:
Men kollar jag här https://stats.foldingathome.org/donor/id/169728
så står det att min senaste var för 1h sen.

Men här är det dött:
https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u...

Jag upplever att extremeoverclocking brukar ligga lite efter i att uppdateras. Även flera timmar så ha lite is i magen och kolla in igen senare.

EDIT: Nu verkar det uppdaterat

Skrivet av Kalvsylta:

Jag tänker på Nobelpris och AlphaFold från DeepMind. Vad är behovet av en vikningscommunity nuförtiden?

Sammanlagt med alla deltagare är det fortfarande otroligt mycket beräkningskraft. Inom vetenskap skadar det aldrig att ha flera metoder som oberoende verifierar resultat så även om alfafold och folding@home ger samma resultat är det bara starkare indikator på att resultatet stämmer. Men jag är inte så insatt i AlfaFold, vet inte om den gör allt som folding@home gör snabbare och bättre, kan tänka mig att det finns luckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvsylta:

Skrivet av Shimonu:

Jag upplever att extremeoverclocking brukar ligga lite efter i att uppdateras. Även flera timmar så ha lite is i magen och kolla in igen senare.

EDIT: Nu verkar det uppdaterat

Sammanlagt med alla deltagare är det fortfarande otroligt mycket beräkningskraft. Inom vetenskap skadar det aldrig att ha flera metoder som oberoende verifierar resultat så även om alfafold och folding@home ger samma resultat är det bara starkare indikator på att resultatet stämmer. Men jag är inte så insatt i AlfaFold, vet inte om den gör allt som folding@home gör snabbare och bättre, kan tänka mig att det finns luckor.

Är det inte så att alphafold förutser hur vikningen blir? Men inte gör hela beräkningen medans i folding så jobbar GPUN och faktiskt gör hela vikningen/beräkningen för hur proteinet viker sig.

Vad jag vet har man inte löst problemet med Parkinson/Alzheimers eller undvika att folk får cancer, så skulle säga behovet finns fortfarande?

Permalänk

Varit borta ett tag , men nu kör jag på igen (har ju inget jättebra kort, Gigabyte RTX 3060 12GB, men jag ser det inte som ett race utan att alla poäng räknas "for the cause" 🍻
Edit: Farsans fruga dog av cancer för några år sen. Hon hade kännt sig jättedålig ett tag (typ som influensa) så hon gick till VC men de hittade inga konstigheter o bad henne återkomma om hon inte blev bättre. Så efter ett återbesök gjorde de lite djupare tester och såg att hon hade cancer i lyft-körtlarna och lungorna. Desvärre hade det spritt sig för mycket så de kunde inte göra så mycket. Men hon vägrade ligga på nåt sjukhus och dö där, så hon fick ha "syre-tankar" hemma med farsan. Hennes sista kväll kollade hon och farsan på hockey (Leksands-fan som hon var) Sen gick de o la sig, farsan låg o läste lite, men märkte att hon slutade andas. Han gjorde vad han kunde såklart, och ringde ambulans men det var för sent. Men verkar ju i alla fall som att hon dog ganska fridfullt. Därav en av anledningarna att jag också vill bidra med poäng till folding, finns det en chans att få till botemedel helt mot cancer och annat skit så är jag all for it, sorry for rambling 😊

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC