Permalänk
Medlem

Drivrutinerna förstör.

Har senaste veckan haft problem med datorn. Den hänger sig och när jag startar den tar det väldigt lång tid. Nu efter en vecka med problemet kommer det upp en ruta vid andra omstarten som säger att det är drivrutinerna för mitt GF3 Ti200 som orsakar problemen. Den föreslår att jag ska tanka hem senaste drivrutinerna och fast jag har gjort det så är problemen kvar. Har formaterat och installerat om ett par gånger men problemen med drivrutinerna är fortfarande kvar.

Är det någon som haft liknande problem/vet vad jag kan göra? eller är det bara att ringa supporten? (vilket skulle kännas som en förlust )

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem!!! Jag har geforce 3 ti200 med senaste nvidia drivrutiner 45.23... datorn startar om av sig själv och jag får upp felmeddelanden varje gång jag kommer in i windows.

Kan ingen hjälpa!!! Vilka är de näst senaste drivrutinerna?? alltså innan 45.23 som är WHQL??

Tack!

Visa signatur

Aspire 500W | AMD 64-bit 3000+ (Socket754) | ASUS K8N | 2*256mb Twinmos pc3200 | Nvidia 6800ultra (Referenskort) | 60 & 80 IBM HDD
3DMARK03: 11575p 3DMARK05: 4779p

Permalänk
Medlem

Har ni båda Creative Ti200?

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
Har ni båda Creative Ti200?

Nej, inte så vitt jag vet. Står enbart geforce 3 ti200. Är rätt dålig på datorer :/

Permalänk

En länk till massor med nVidia Detonator drivers

nVidia Final (WHQL) samt nVidia beta drivers

ett tipps testa betas oxå
har själv kört på sådana utan probs

Permalänk
Medlem

BoogieMan: vart är länken?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redut
BoogieMan: vart är länken?

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Drivruti...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

jag har Geforce 3 ti200 jag me och jag kör me W2kpro och Win98 SE jag har samma problem datorn vägrar gå in i windows

så jag gick in i felsäkertläge och tog bort drivisarna 45.23
just nu kör jag med 44.03 dom funkar hur bra somhelst. Så mitt tips är att ta bort dom där skit drivisarna och installera 44.03

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redut
BoogieMan: vart är länken?

Suck men va faaan
Hahaha

nu har du den

www.guru3d.com
sedan downloads

så nu är det bättre hehe

Permalänk
Medlem

Tack! nu verkar datorn funka som den ska igen vågar inte tro det än men om den funkar felfritt i några dagar så kanske jag törs tro på det

Permalänk
Medlem

Har ett Creative GF3Ti200 & det sitter i den fjärde datorn nu & har aldrig orsakat någon instabilitet i någon av datorerna det suttit i ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har ett Creative GF3Ti200 & det sitter i den fjärde datorn nu & har aldrig orsakat någon instabilitet i någon av datorerna det suttit i ...

Det är ju inte kortet det är fel på, utan det är fel på nvidias nya detonator eftersom kortet funkade fint fint med tidigare detonator (44.03 och alla tidigare)

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Creative Geforce 3 Ti200 och jag kan inte köra drivrutiner nyare än 39.blablabla... datorn vägrar starta för det mesta, lyckas jag komma in i windows så går allting svinsegt och jag har feta fps drops i alla spel

Permalänk
Medlem

Dåliga drivrutiner - eller kanske gamla kvar?

Hej,

sitter med ett Creative Tit 200, och är mycket nöjd med kortet. Men precis som ni beskriver det är det inte så kul att ladda ner nya drivrutiner...Nvidas funkar inget vidare alls och Creatives har "hälla sirap i hårddisken" effekten. Sitter nu visserligen med Win 98 SE, men drivrutinerna borde väl ändå funka, speciellt som de är för 95&98!

Det som varit svårt tycker jag är att få bort de gamla drivrutinerna helt...har provat Detonator Destroyer och vad de heter men måste ändå plocka bort vissa filer manuellt...

Mitt enda tips är att verkligen försöka få bort allt annat skräp, man kan ju kolla vilken version som används.

Har ni nån drivrutin som funkar bra och som samtidigt stöder TV-out?

/Lomax

Visa signatur

Dator 1: P4 2,8HT 512 MB ATI 9800
Dator 2: P3 733EB 256 MB Creative Geoforce Tit 200

Permalänk
Medlem

Mina problem löstes med Detonator 44.03

Permalänk

Det är definitivt något strul mellan NVIDIA GeForce3 Ti 200 (som jag har) och Detonator 45.23. Till en början fungerade datorn hyfsat, men märkbart långsammare, dock inte i spel. Men idag började den ta väääldigt lång tid på sig att starta upp, började uppföra sig allmänt konstigt och direkt efter inloggning startade den om...

Gick som många andra in i felsäkert läge och plockade bort drivrutinerna och sitter just nu på Microsofts inbyggda drivrutiner. Om jag går tillbaka till drivrutiner som inte är WHQL-certifierade är min erfarenhet att jag inte kan spela upp diverse DVD-filmer, t.ex. Matrix. PowerDVD klagar då på MacroVision-problem som beror på att drivrutinerna på något sätt inte kan certifiera sig själv, vilket gör PowerDVD och övriga uppspelare osäkra typ...

Så får gå tillbaka ändå till Detonator 40.72 (från november 2002), som är den senaste WHQL-certifierade Detonatorn.

Någon som vet någon annan lösning?

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig med GF 3 Ti200. Datorn vägrar starta upp med dom nya drivrutinerna.

Visa signatur

¤ AMD Athlon XP 1700 ¤ NF7-S rev.2 ¤ 2x256 Twinmos Winbond ¤ IBM 60 GB 7200 ¤ Western Digital 120 GB 7200 ¤ GeForce 6600XT ¤ Windows Server 2003 ¤ DirectX 9.0b ¤ CPU: 200*11,5=2300 MHz @ Vcore 1,8 ¤ GFX: 200/445 ¤ MEM: 8-3-3-2,5 ¤

Permalänk
Medlem

hmm jag vete fan som är fel med dessa detonator drivisar!
installerade om datorn för den var så seg och en massa skit som bara låg o skräpade. winxp på det installerade jag 2.45 nforce drivisarna följt av 45.23 drivisarna funkade skit bra i ca 20 min sen dog bara signalen från grafikortet .. Jag har ett ABIT NF7-S 2.0 (18D bios) ABIT Geforce 3 ti200 ... körde i 1280x1024. in i safe mode och tog bort alla drivisarna och bänglade men fick inte nått och funka och allt vart huller om buller.. till slut tog jag och installerade om allt på nytt och slängde in 45.23 drivisarna först och det funkade utmärkt men direkt jag slängde in nforce drivisarna så slocknade signalen igen.

EDIT: signalen slocknar bara i WinXP

Permalänk

Mina problem började när jag installerade 45.23... felmeddelanden, Skärmen blev svart när jag statrade windows XP mm...

Nu kör jag på 44.03... och den har fortfarande en tendens att få felmeddelanden och gå ner på fyra färger...

Permalänk
Medlem

ja... fan tror jag dissar 45.23 drivisarna nu.. dock hittade jag 45.24 på guru3d eller vad den nu heter..

Permalänk
Medlem

det är något med nForce 2.45 drivrutinerna som gör att grafikkortet kukar ur... nu kör jag med vissa drivrutiner ur nForce 2.45 packet och 45.23 grafikdrivrutiner.. så här har jag gjort... installerat nForce 2.45 och sen av installerat den ... in med 45.23 detonator drivisarna och sedan har jag bara gett drivisar åt dem grejer som xpn hittar ur 2.45 packet... jobbigt men nu funkar det ..

Permalänk
Medlem

hmmm mitt kort funkar perfekt med 44.03... dock inte testat 45.23....
det finns en sak som iriterade mig med gf 3 ti200 från creative jag kunde bara köra version 30.82 annars så funkade inte tv-outen men det löste sig med en flashning som jag fick skickad via mail från creative...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Precis som alla andra här så funkar inte heller 45.23 med mitt CT Gf3ti200.
Därför kör jag med 40.71 och de smider på bättre än några andra detonator. Kan tillägga att 41.09 funkar prima också.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

problems

Ja...

Har precis köpt nya DFI LanpartyNFII Ultra moderkort å byggt om datorn. Kvar är dock mitt "gamla" Creative GeForce 3 Ti200-kort och jag installerade senaste Nvidia-drivisarna...omfg...

...och vilka problem jag får. Just nu skriver jag i felsäkert läge. Har läst tråden å laddar nu ner 40.71-nvidia drivrutiner. Hoppas det funkar. Måste ta bort alla gamla drivrutiner oxå...

Problem - vid start i normalläge fryser bilden efter några minuter, oavsett om jag har ett spel eller bara Windows uppe. Inget felmeddelande eller någonting.

DFI Lanparty NFII Ultra
Creative GeForce3Ti200
512MB DDR 266
Windows XPpro

Permalänk
Medlem

Nvidia Geforse 3 Ti 200

Hej är det någon som vet hur man får tag på drivrutinerna 44.03, 41.09 till ett Nvidia Geforse 3 Ti 200 för när jag ska köra tvtool så står det att jag ska hämta senare uppdateringar men jag kan inte hitta några 44.03, 41.09 drivrutiner så snällla hjälp mig!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det till me oxå?

Permalänk

Då skall du ha denna
http://www.nvidia.com/object/win9x_44.03.html

Men vill du ha allra senaste så finns den här
http://www.nvidia.com/object/win9x_77.72.html