På jakt efter ny telefon, billig men gärna bra.

Permalänk
Medlem

På jakt efter ny telefon, billig men gärna bra.

Hallå, är på jakt efter en ny telefon då min samsung s21 fe börjar svika mig.

Behöver absolut inte det senaste, använder i princip bara telefonen till att få spotify i mina peltor om dagarna, snapchat, bankärenden och allmänt slösurfande. Och så klart ringa och smsa med. Tänker mig hellre en budget på närmare 4 tusen än 8 tusen om vi säger så. Den får gärna ha stöd för 5g, och ju bättre batteritid desto bättre. Jag har verkligen noll koll på mobiler i det billigare skiktet.

Tack på förhand.

Permalänk
Snusfri

Motorola Razr 40 Ultra som finns till riktigt bra pris nu.

Annars Pixel 7a för 3990:- som är en riktigt bra mobil eller Nothing Phone (2a) för 4390:- hos flertalet butiker.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

jag bytte ut min s22 mot en Nothing Phone 1, toknöjd! (s22an buggade sönder med mina jobblurar och batteritiden var pinsam)

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Motorola Razr 40 Ultra som finns till riktigt bra pris nu.

Annars Pixal 7a för 3990:- som är en riktigt bra mobil eller Nothing Phone (2a) för 4390:- hos flertalet butiker.

Är väl just pixel och nothing phone som fångat mitt intresse, känns som att man får mycket telefon för en billig peng.

Permalänk
Medlem

Jag har precis kollat på samma sak och efter massa velande blev det igår beställt en Xiaomi redmi note 13 pro 8 gb/256 gb. Viktigast för mig är pris, kamera, musikspelare, jag är rätt ointresserad av annan prestanda. Jag hade hellre valt en med mindre skärm, men hittade ingen bra kompromiss med de funktioner jag är intresserad av. Den har bra skärm, hyfsad processor, snabbladdning (67W), huvudkameran verkar riktig bra (i gsmarenas test åtminstone https://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_13_pro_5g-review-2... ) nackdelar är bloatat os som behöver rensas, de andra kamerorna är rätt dåliga, kanske ojämn tillverkningskvalitet.

Xiaomi 13 finns i massor av modeller så man får vara noga när man kollar vilken man beställer. De två som jag tycker är intressanta är redmi note 13 pro 5g och redmi note 13 pro plus 5g. De är väldigt lika, pro plus har snabbare processor, starkare snabbladdning och bättre vädertätning, men med annan cpu verkar den vara något lite sämre på foton och filmning (de har annars samma kameror och kamerasensorer), har ingen hörlursutgång och inte dubbla bluetooth strömmar och är något dyrare. Så till slut valde jag redmi note 13 pro, som finns för ca 4000 kr på svenska Amazon, men jag chansade med en beställning från tyska Amazon för ca 3300 kr (Amazon levererar men är inte säljare). Plusversionen med 12gb /512 gb finns för 4990 kr på flera ställen nu i Sverige.

Motorola G84 (2585 kr Power, 2590 kr på Proshop) - billig men ändå rätt kompetent, rätt snygg. Avstod pga att kamerorna visserligen är hyfsade men inte jättebra och cpu-prestanda är sådär. https://www.gsmarena.com/moto_g84-review-2617p5.php

Jag kollade också på Motorola Edge 50 pro som verkar ha allt jag behövde, men var lite dyrare (fanns för 5500 kr på Komplett tills igår på Komplett, har höjts nu och är inte intressant för det nya priset)

Nothing Phone 2a ser också intressant ut, med bra batteritid, kamerorna ser hyfsade ut, men inte lika bra som huvudkameran i Xiaomi

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Kör Nothing Phone 2a, kan starkt rekommenderas.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Rawrgasm:

Är väl just pixel och nothing phone som fångat mitt intresse, känns som att man får mycket telefon för en billig peng.

Just nu har Netonnet rejäl rea på Nothing Phone (1) med 12GB RAM och 256GB lagring.

Visst den lite äldre, men det är mycket telefon för pengarna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Förvisso brukar väl Bank-ID vara kompatibelt med ganska gamla OS men hade jag varit i din situation hade jag hellre sneglat på Google Pixel 8A eller rentav Pixel 8.

Google Pixel 8A och 8 har till skillnad från Pixel 7 och Nothing Phone, sju års OS-uppdateringar, bättre batteritid, bättre skärm och bättre kamera. Den har också reats ut till rätt bra priser tidigare. Har du inte alltför bråttom tror jag att Black Friday kan komma med bra erbjudanden på 8-serien. I skrivande stund ligger de på cirka 5 500 respektive 6 500 kr.

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

jag köpte en Pixel 6a efter att min iPhone kroknande för ca 1 år sedan, toknöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Just nu har Netonnet rejäl rea på Nothing Phone (1) med 12GB RAM och 256GB lagring.

Visst den lite äldre, men det är mycket telefon för pengarna.

Kan rekommendera, köpte min för 3890kr i februari 💪

Uppdateringar kommer tätt och allt är buggfritt och har för tillfället android 14.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.