Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Nu kan du förboka PS5 Pro för 10 490 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

anniversary utsålt på 1 sekund hos elgiganten iaf

Scalpers gotta scalp

Permalänk
Medlem

Perfekt för barnfamiljer att ta ännu en grej på avbetalning. Billigt o bra..........
Sen köpa spel till det och ett abonnemang.

Det går bra nu.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

...och i morgon har Elgiganten drop på PS5 Pro för 9999Kr? -10 exemplar. (vild gissning)

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Men är det inte så att msrp går till Generalagenten/grossisten eller va fan det heter, sen lägger dom på till återförsäljarna så därför är det alltid dyrare i Sverige ? För mig jag sett en artikel om det nånstans.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

anniversary utsålt på 1 sekund hos elgiganten iaf

Finns alltid folk som betalar för att få lite extra klistermärken på sin pryl.. etc

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har spenderat över 200k hos @webhallen men tydligen är jag inte tillräckligt värdig medlem för att va med i en utlottning, då behöver man vara guldrankad... Hann klippa till på en slim anniversary från inet dock för nostalgins skull.

Vad har du du för ranking? 🤔 Jag har nog spenderat drygt 100k och Black lv 17.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

https://www.sweclockers.com/artikel/39624-sa-mycket-kostar-en...

Dags att uppdatera artikeln?

Lägger man till läsare och vertikal montering så blir det 12300Kr vilket också är 130Kr mer än den datorn som istället rekommenderas.

Bör väl i så fall inkludera priset för en funktionellt likvärdig Blu-ray skivläsare till datorn ifråga, samt det övriga som ingår i konsol-paketet (såsom handkontroll för ca 500 kr och operativsystem) för att få en rättvis jämförelse, vilket troligen innebär att priset på datorpaketet fortfarande kommer att vara dyrare.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

490kr ifrån min gissning

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Men är det inte så att msrp går till Generalagenten/grossisten eller va fan det heter, sen lägger dom på till återförsäljarna så därför är det alltid dyrare i Sverige ? För mig jag sett en artikel om det nånstans.

Nej, MSRP är det rekommenderade priset till slutkund.

Permalänk
Medlem

Ujuj. Njae, ligger priserna kvar här när GTA6 släpps så blir det nog ingen PS5Pro för min del i alla fall. Så mycket är man ju inte beredd att betala för (förmodade) ~30fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Perfekt för barnfamiljer att ta ännu en grej på avbetalning. Billigt o bra..........
Sen köpa spel till det och ett abonnemang.

Det går bra nu.

Man måste ju inte köpa just den, vanliga PS5 finns nog kvar och kanske blir lägre prissatt.
MEN folk tänker inte så, folk är i allmänhet rätt korkade dessvärre när det gäller ekonomi.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

<3 <3 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har spenderat över 200k hos @webhallen men tydligen är jag inte tillräckligt värdig medlem för att va med i en utlottning, då behöver man vara guldrankad... Hann klippa till på en slim anniversary från inet dock för nostalgins skull.

Gold börjar vid lvl 9 så du borde vara förbi det med råge.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Nej, MSRP är det rekommenderade priset till slutkund.

Ja det ska göra det ja, men gör det verkligen det när man räknar på det?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Bör väl i så fall inkludera priset för en funktionellt likvärdig Blu-ray skivläsare till datorn ifråga, samt det övriga som ingår i konsol-paketet (såsom handkontroll för ca 500 kr och operativsystem) för att få en rättvis jämförelse, vilket troligen innebär att priset på datorpaketet fortfarande kommer att vara dyrare.

Yes, inkludera också en 120Hz VRR TV till konsolen.

PC behöver inte skivläsare för att ha tillgång till billigare alternativa butiker och det lär vara betydligt färre som har sina tidigare spel på skiva än vad det är på konsol. Det finns helt enkelt inte samma behov av läsare som det gör på konsol.
Man behöver inget operativsystem, det går att köra linux eller att köra Windows utan aktivering.

Sedan så har de flesta som spelar redan en handkontroll från PS3/Xbox One generationen eller nyare som kan användas till PC, så det är sällan något som måste köpas till. PS5 kräver en Dualsense för att köra PS5 spel.

Finns ofta rätt mycket man kan spara in på jämfört med konsol när det kommer till PC faktiskt, med konsol börjar man nästan från 0 vid varje ny generation.

Hursom så stämmer inte jämförelsen i artikeln längre, vill du räkna in mer saker så kan man göra en lång lista både på konsol och PC. Bland annat abonnemang, Dualsense edge, gaming tangentbord, skärmar, OLED-TV med mera.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Fast din kommentar var:

PS5 har inte någon speciell hårdvara egentligen, utan samma kisel som används i vanliga PC, bara lite annorlunda sammansatt (Zen2 och RDNA3 med gemensamt minne), och de spel som jag nämnde körs absolut med vissa inställningar nedrattade för att nå acceptabel FPS på vanliga PS5.
Det kommer garanterat vara så att detaljer och/eller upplösning kommer att skruvas upp på en del tunga spel med PRO-varianten när den släpps, alternativt kan det vara bildfrekvensen men det känns mindre troligt imo.

Tror dock jag förstår vad du menar egentligen; antalet spel som ENBART går att spela på PS som skulle få en skjuts i bildkvalitet/framerate är ytterst få, alltså spel som gjorts FÖR PS5, men som skruvats ner för att vanliga PS5 är för klen.

Jo absolut, det är samma kisel osv, men PS5:an är i grunden inte en klen konsol, ligger allt som oftast på att utvecklarna inte integrerat spelen med plattformen tillräckligt. Se bara som exempel vad CDPR lyckades med då det gällde Witcher 3 på switchen. Imo känns det just nu som att man försöker bruteforca bättre prestanda med hårdvara.

Det är precis så jag menar.
Vill jag spela CP med all raytracing och annat lull lull uppskruvat till max i 60FPS så kan jag ju göra det på min PC, men dragplåstren för ett playstation imo är deras exklusiva titlar och där känner jag spontant inte att prislappen på över 10K kan rättfärdiga en uppgradering, speciellt då det inte finns nog med next gen exklusiva spel som nyttjat all kraft som finns tillgänglig redan, utan de flesta spelen som släppts hittills har varit cross-gen där dom oftast strypts för att kunna vara kompatibel i nån mån med PS4:an.

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

De dyker snart upp på Tradera för ett par tusen till...

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Som jag mistänkte, mycket gnäll och skrik över priset men slutsålt direkt!

Visa signatur

Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Sweclockers är ej rätt forum för produkten.
Många har betalat det dubbla för en surfplatta.

Det stora problem jag ser är att världsekonomin nu är dyster. Sedan de mest ps5 sugna konsumenterna har troligvis redan en ps5a. Det blir mycket pengar för att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Ja det ska göra det ja, men gör det verkligen det när man räknar på det?

Rätt så ofta tycker jag det stämmer rätt så väl. Normalt brukar det i det svenska priset även ingå någon form av valutasäkring som gör att det svenska priset kan upplevas väl högt dock.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Förbokade en vanlig Pro hos Webhallen, så får vi se om den hämtas ut i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Visste det skulle vara över 10 000 LOL

Nej, SEK är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Sweclockers är ej rätt forum för produkten.
Många har betalat det dubbla för en surfplatta.

Hur många har betalat 20-25k för en surfplatta?

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

Sanslösa pengar för en marginell uppgradering från PS5 vanilla. Tror jag passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

En ny iphone kostar 20k. En ipad är nog inte mycket billigare.
https://www.inet.se/produkt/1975926/apple-ipad-pro-13-2024-51...

Permalänk
Medlem

Förbokade en Pro och en 30th Edge kontroller hos Webhallen och stoppade en lottsedel i tombolan.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Stämmer delvis om man räknar Microsoft Surface Book som en platta Visst är även iPad Pro dyra, men känns onödigt att lägga över 20k där enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag. iPad Pro 13 tum M4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Yes, inkludera också en 120Hz VRR TV till konsolen.

PC behöver inte skivläsare för att ha tillgång till billigare alternativa butiker och det lär vara betydligt färre som har sina tidigare spel på skiva än vad det är på konsol. Det finns helt enkelt inte samma behov av läsare som det gör på konsol.
Man behöver inget operativsystem, det går att köra linux eller att köra Windows utan aktivering.

Sedan så har de flesta som spelar redan en handkontroll från PS3/Xbox One generationen eller nyare som kan användas till PC, så det är sällan något som måste köpas till. PS5 kräver en Dualsense för att köra PS5 spel.

Finns ofta rätt mycket man kan spara in på jämfört med konsol när det kommer till PC faktiskt, med konsol börjar man nästan från 0 vid varje ny generation.

Hursom så stämmer inte jämförelsen i artikeln längre, vill du räkna in mer saker så kan man göra en lång lista både på konsol och PC. Bland annat abonnemang, Dualsense edge, gaming tangentbord, skärmar, OLED-TV med mera.

Oklart vad en "120Hz VRR TV" har med ämnet att göra, då både Dator och Konsol behöver en skärm.

När det gäller artikeln ifråga handlar den väl främst om hårdvaran och inte om någon potentiellt äger dator sedan tidigare, har tillgång till gamla handkontroller eller äger fysiska spel etc. Om man utgår ifrån att köparen är helt ny, aldrig ägt en dator eller PS4/PS5 sedan tidigare, så blir behovet av intern Blu ray läsare lika minimalt som det numera är i datorer.

Så bättre att lämna alla tillbehör utanför diskussionen kring priset på hårdvaran.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2